Archief - Q: Fills van een Path (Illustrator)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
Gegroet,

momenteel ben ik bezig aan een zwart-wit vector van een foto. Nu heb ik de hele tracework afgemaakt. Dus alle outlines/paths heb ik al. Nu dus het "inkleuren" van de paths. Het hele gezicht ging goed (http://users.telenet.be/wouter.dc/stuff/girlb&w2coloured.jpg).
Dus ik ging verder met het haar, en uit ondervinding is dit het moeilijkste deel, maar ik ging het proberen. Dus ik bepaal de juiste kleur voor een deel haar (met Colorcop) ik selecteer de path en vul de #xxxxxx code in, bij de kleurselector in Illustrator. Dan gaat het mis.
Ik klik op OK, het kadertje van "Progress" verschijnt met de load-balk en de knop "Stop". De balk staat vol, maar het kadertje blijft er staan. Ik kan niet op stop drukken, ook het kadertje niet sluiten. Ik kan dus niets meer doen. Kan het aan mijn pc liggen? Alhoewel ik dit betwijfel.


HIER is de .AI file voor de geïnteresseerden. Kan misschien eventueel iemand met Illustrator checken of het daar ook vastloopt?

Mvg, Wouter

Lo_fi

Legacy Member
Ik kan alvast het haar kleuren..zonder dat de computer tegenpruttelt..

Illustrator CS2 - 2,8 Ghz /2 gig ram

LunchBox

Legacy Member
het kader blijft hier ook staan dus't zal niet enkel aan jouw pc liggen. (illustrator cs2 - 1.7ghz centrino - 512ddr)

toch even bijzeggen dat de vector-techniek die je hier gebruikt naar mijn mening allesbehalve is.. want het eindresultaat zal niet veel meer zijn dan hetgeen tracing-programma's ervan maken.

elke vorm is met de losse hand overgetekend waardoor je weinig tot geen deftig detail overhoudt, en het er van ver misschien een beetje zal uitzien zoals de jpeg versie in het klein maar verder weinig meerwaarde heeft dat het vectorieel is omgezet. (omdat wanneer je zoomed je enkel nog gebrekkige shapes ziet)

wouter_dc

Legacy Member
Ja, hier ook 512 ram, waarschijnlijk dan te weinig ram zeker? :cry:

en ja, ben ook nog maar een beginner en nog steeds aan het leren in vector :)

wrong`

Legacy Member
hier gaat het ook zonder tegenwerken, CS2 G5 2x2.3 4gb ram ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan