Archief - [PROG]PHP Beste IDE setup

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Asshen

Legacy Member
Hoi.

Ik ben reeds jaren ASP.NET programmeur, maar ik zou me nog willen uitbreiden naar PHP en Java.

Omdat ik niet echt thuis bent op vlak van PHP en Java ontwikkeling, vroeg ik me af of jullie een goeie setup kunnen aanraden...

Bvb. vroeger op 't school gebruikten wij Netbeans voor Java.

Bestaat er ook zo'n type editor voor PHP (zoals Visual Studio voor ASP.NET) ?

Thanks m8s.
K.

Tyfius

Legacy Member
Ikzelf gebruik Eclipse PDT. (http://www.eclipse.org/pdt/) Ik heb ondervonden dat het eenvoudiger is om de PDT all in one the gebruiken in plaats van zelf alle plugins in de standaard eclipse te installeren.
PDT is de gratis versie van Zend Studio (http://www.zend.com/en/products/studio/). Vroeger was Zend Studio een standalone applicatie, maar sinds versie 6 is dat een soort van Eclipse plugin. Op http://www.zend.com/en/products/studio/compare kan je trouwens ook een soort van vergelijking vinden tussen Zend Studio en PDT, wat er wel en niet in zit.

Ikzelf vind Zend Studio redelijk prijzig voor wat er meer in zit. De meeste dingen zal ik zelden gebruiken. Alleen de code formatter vind ik persoonlijk handig en een gemis. (De code formatter is wel beschikbaar voor Java, maar niet voor PHP) Als amateur is de keuze dan snel gemaakt en biedt de gratis versie mij meer dan genoeg. Je kan de Zend debugger trouwens gratis integreren met Eclipse PDT en er bestaan andere SVN/CVS plugins die dezelfde functionaliteit kunnen bieden.

Het voordeel van Eclipse is dat dit oorspronkelijk een Java IDE was, dus heb je een all in one package :)

Ik heb ook een tijdje met Komodo Edit gewerkt, al is dit meer een geavanceerde script/text editor dan een IDE.

TiZon

Legacy Member
Voor PHP gebruik ik altijd kladblok of Eclipse
en voor Java Togerther for eclipse ;)

Yen

Legacy Member
De volgende versie van NetBeans heeft ook ondersteuning voor PHP. ;)

killgore

Legacy Member
Yen zei:
De volgende versie van NetBeans heeft ook ondersteuning voor PHP. ;)

Slechts 10 minuten wachten tot het is opgestart

en niet hopen dat uw editor uw getyp kan volgen!

:applause:

metalleke

Legacy Member
killgore zei:
Slechts 10 minuten wachten tot het is opgestart

en niet hopen dat uw editor uw getyp kan volgen!

:applause:

Start op in 10-15sec hier en nog nooit last gehad dat editor niet kan volgen. Mss iets aan jouw pc? :applause:

Anyway voor PHP, Notepad++

killgore

Legacy Member
metalleke zei:
Start op in 10-15sec hier en nog nooit last gehad dat editor niet kan volgen. Mss iets aan jouw pc? :applause:

Anyway voor PHP, Notepad++

niet echt neen, mijn laptop is vrij extreem zwaar en iedereen van men groep had hetzelfde probleem ;-). We moesten wel met de volledige netbeans werken (hadden ME emulators e.d. nodig).

Eclipse met wat plugins bij mij is even krachtig of krachtiger en werkt vele keren vlotter.

metalleke

Legacy Member
killgore zei:
niet echt neen, mijn laptop is vrij extreem zwaar en iedereen van men groep had hetzelfde probleem ;-). We moesten wel met de volledige netbeans werken (hadden ME emulators e.d. nodig).

Eclipse met wat plugins bij mij is even krachtig of krachtiger en werkt vele keren vlotter.

Vreemd, ma soit kan zijn.
Mijn laptop is nu zeker niet van de zwaarste.

Cycloon

Legacy Member
Ze gingen wel zorgen dat netbeans vlugger ging opstarten in de volgende versies heb ik al gelezen. Ik heb enkel nog maar met netbeans gewerkt voor Java, en ben er eigenlijk wel tevreden over. De laadtijd (die hier ongeveer 10sec is) neem ik er gerust bij. Mja, mss moet ik toch maar binnenkort eens eclipse testen :p

killgore

Legacy Member
Nu vraag ik me echt af hoe dat komt dat dat hier dan minuten is :p. Ik heb 100% zeker genoeg ram , krachtige processor,...

Of het moet puur aan die uitgebreide versie liggen.

metalleke

Legacy Member
killgore zei:
Nu vraag ik me echt af hoe dat komt dat dat hier dan minuten is :p. Ik heb 100% zeker genoeg ram , krachtige processor,...

Of het moet puur aan die uitgebreide versie liggen.

Netbeans 6?
En wat voor extra dingen zitten daar dan in?

MacK

Legacy Member
Netbeans 6.1 start hier toch ook op in een 20-tal seconden en ik gebruik ook de full (minus de c++ ondersteuning, aangezien ik daar voor visual studio gebruik). Netbeans 6.0.1 was wel heel wat trager (dit vooral omdat netbeans 6 een serieuze rewrite is, waarbij vooral gekeken werd naar features. De 6.1 release was meer gericht op performantie)..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan