MacK
Legacy Member
Hallo,
ik zit dus met het volgende: Ik ben vrij nieuw in de wereld van het programmeren en ben dus alles nog wat aan het leren. Ik volg op school een (basic) cursus java, en thuis hou ik me ook bezig met console-based games te maken in C# (ie mijnenveger, hangman,...) .
Nu, ik amuseer me er wel mee en ik leer er ook nieuwe dingen mee. Maar steeds meer en meer lees ik C++ dit en C++ dat.. het lijkt wel dé taal om games in te programmeren.. Nu, ik ben niet van zin om een de nieuwste 3D shooter te maken of wat dan ook (misschien al eens 4 op een rij in semi-3D, of na/tijdens m'n studies Industrieel ingenieur al eens meewerken aan een mod)... maar het lijkt mij alsof het beter is om C++ te gaan leren ipv C#..
Ook al omdat je met C# precies (ik kan mis zijn) gebonden bent aan het .NET Framework .. Maw dat als je een 'game' wil doorsturen naar een vriend, dan moet die dat framework hebben...
Wat denken jullie dat het beste is? Gewoon verder doen met C# of eerder herbeginnen (nu dat ik nog niet te ver ben gevorderd in m'n C# boek) met C++ ? C# lijkt me ook wat 'makkelijker' dus dat spreekt me ook wel aan..
Plus daarbovenop dat het (imho) zeer goed trekt op java ( wat ik dus MOET kunnen op school. Ik zou niet graag dingen compleet door elkaar gaan gooien op een examen).
PS: ik wil even opmerken dat ik niet alles rap rap rap wil kunnen. Ik besef dat ik nog héél wat moet leren voor ik al wat gevorderde dingen maken..
ik zit dus met het volgende: Ik ben vrij nieuw in de wereld van het programmeren en ben dus alles nog wat aan het leren. Ik volg op school een (basic) cursus java, en thuis hou ik me ook bezig met console-based games te maken in C# (ie mijnenveger, hangman,...) .
Nu, ik amuseer me er wel mee en ik leer er ook nieuwe dingen mee. Maar steeds meer en meer lees ik C++ dit en C++ dat.. het lijkt wel dé taal om games in te programmeren.. Nu, ik ben niet van zin om een de nieuwste 3D shooter te maken of wat dan ook (misschien al eens 4 op een rij in semi-3D, of na/tijdens m'n studies Industrieel ingenieur al eens meewerken aan een mod)... maar het lijkt mij alsof het beter is om C++ te gaan leren ipv C#..
Ook al omdat je met C# precies (ik kan mis zijn) gebonden bent aan het .NET Framework .. Maw dat als je een 'game' wil doorsturen naar een vriend, dan moet die dat framework hebben...
Wat denken jullie dat het beste is? Gewoon verder doen met C# of eerder herbeginnen (nu dat ik nog niet te ver ben gevorderd in m'n C# boek) met C++ ? C# lijkt me ook wat 'makkelijker' dus dat spreekt me ook wel aan..
Plus daarbovenop dat het (imho) zeer goed trekt op java ( wat ik dus MOET kunnen op school. Ik zou niet graag dingen compleet door elkaar gaan gooien op een examen).
PS: ik wil even opmerken dat ik niet alles rap rap rap wil kunnen. Ik besef dat ik nog héél wat moet leren voor ik al wat gevorderde dingen maken..
.
.