Archief - [PROG][ASP.NET] webforms enzo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxdevis

Legacy Member
een kennis van me heeft de volgende vragen en aangezien ik (nog) niet thuis ben in de asp.net omgeving, hebben jullie misschien een beter idee:


Webforms gedragen zich nogal anders dan 'gewone' forms en misschien wil ik een gewone toepassing teveel nabootsen.

Vraag: hoe sluit ik een webform in code?

Voorbeeld: ik wil een nieuwe leerkracht (frmLeerkracht) invoeren in een zekere toepassing vanuit een webform die een lijst met bestaande leerkrachten laat zien (frmLijstLeerkrachten). Men krijgt een nieuwe webform die een 'lege' leerkracht laat zien. Men vult die in en drukt op de knop 'opslaan leerkracht'. Daar wil ik in de code, na de INSERT in de DB, code schrijven om deze webform te sluiten, dus eigenlijk in code schrijven wat er gebeurt als men rechtsbovenaan de webform sluit met het bekende windows-kruisje. Dat vind ik nergens, noch in mijn nederlandstalige grand cru noch in het engelse boek van Microsoft zelf dan nog.

Vraag: hoe komt het dat de <FORM> tag niet werkt zoals in de gewone asp. Want ik dacht dat elke knop in ASP.NET werkt als een submit knop, dwz de actie die staat in <FORM> moet uitgevoerd worden. Wanneer je de HTML in de client ziet heeft hij die actie overschreven met zijn eigen naam???

dus in hetzelfdfe voorbeeld van hierboven: ik programmeer bij de <FORM> tag in HTML "actie=frmLijstLeerkrachten" met de bedoeling dat de submit knop 'Bewaar leerkracht' in de frmLeerkracht webform de lijst zal oproepen na de INSERT! Vergeet het, in de client HTML staat bij actie gewoon 'frmLeerkracht', dus hij roept na de INSERT zichzelf op. En daar heeft niemand iets aan want nu moet de eindgebruiker ofwel twee keer op Back drukken OF de form zelf handmatig uitklikken alnaargelang de manier waarop de frmLeerkracht webform opgeroepen werd (het target argument in de hyperlink)

enfin, als je enige ervaring hebt zulk je wel weten wat ik bedoel en misschien is het allemaal simpelder dan ik dacht.

Ik kan natuurlijk een oplossing maken door het opslaan van een leerkacht OOK met een hyperlink te doen die opnieuw verwijst naar frmLijstLeerkrachten en de INSERT code schrijven in DEZE form, maar waarom dienen de knoppen dan in ASP.NET + dan ligt het formulier van de 'frmLeerkracht' er toch nog onder en dat is nu juist NIET de bedoeling want die MOET gewoon sluiten, want hij is voor niets meer nodig.

UniKorn

Legacy Member
Misschien moet hij eerst eens asp.net opstarten. Want zijn vragen zijn nogal voor de hand liggend als je 2 minuten in asp.net zoekt.

maxdevis

Legacy Member
UniKorn zei:
Misschien moet hij eerst eens asp.net opstarten. Want zijn vragen zijn nogal voor de hand liggend als je 2 minuten in asp.net zoekt.

als je het weet, zou je het dan ook niet kunnen zeggen?
het is nu niet dat hij er niet naar gezocht heeft, dus ...
ik vind dit een rare reactie.

.:KrusT:.

Legacy Member
Vraag: hoe sluit ik een webform in code?

Dacht niet dat dit via ASP.NET gaat, maar ge kunt wel een javascriptje gebruiken.
Code:
Private Sub Button1_Click
(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) 
Handles Button1.Click
   ' perform other server side tasks here
   Response.Write("<script>window.close();</script>")
End Sub

Vraag: hoe komt het dat de <FORM> tag niet werkt zoals in de gewone asp. Want ik dacht dat elke knop in ASP.NET werkt als een submit knop, dwz de actie die staat in <FORM> moet uitgevoerd worden. Wanneer je de HTML in de client ziet heeft hij die actie overschreven met zijn eigen naam???

De actie die uw knop moet uitvoeren staat in uw script-Tag of in de codebehind pagina.

Code:
<script runat="server">
    void uxLoginButton_Click(Object src, EventArgs e)
    {
        /* Voer opdrachten uit
    }
</script>

<form runat="server">
...<asp:Button runat="server" ID="uxLoginButton" OnClick="uxLoginButton_Click"/>...
</form>
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan