Archief - [PROG][ALG] Pattern voor DB-mapping?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peter79

Legacy Member
Moto zei:
:sleep:


Heb altijd MS gedaan, 6,5 geleden was er nog geen .Net dus deed ik toen idd VB.
Wilt dus zeker in uw bekrompen I-Love-OO-&-Pattern wereldje zeggen dat ik er niks van weet :rofl:


Hoe programmeer ik dan? Hebt ge ooit al code van mij gezien? Beschuldigt gij altijd mensen zomaar zonder te weten waarover ge praat?


Heb in .net al genoeg patterns gebruikt ze :p
maar zoals ik al zei -> daar waar ze echt nodig zijn.
Als ge eens eerst zou leren lezen, dan zou ge weten dat ik niet anti-pattern ben. ik weet wel dat er altijd wel mensen zijn die zich een beetje teveel laten meeslepen in de alles-OO-gekte.
Tis niet dat ge dat GOF-boekske hebt gelezen dat ge dan ook elk pattern in uw applicatie MOET steken (staat ook in het boek zelf als ik mij niet vergis)

Ander voorbeeld zoals hier in de topic groot project
Waarchijnlijk een 20 tal code-tabellen
Als die niet hoeven geupdate te worden dan toch nog altijd vasthouden aan het 1 table 1 class principe?
Met businesslayer + datalayer en facades zijn dat dus 76 classes die ge meer maakt :p

Trouwen aan de topic-starter, hier is er een boek dat over data-patterns gaat, gewoon via bedrijf bestellen heh ;)

Patterns of Enterprise Application Architecture
By Martin Fowler, David Rice, Matthew Foemmel, Edward Hieatt, Robert Mee, Randy Stafford

Publisher : Addison Wesley
Pub Date : November 05, 2002
ISBN : 0-321-12742-0
Pages : 560

Mijn eigen VB ervaring is dat het zo goed als onmogelijk is om iets DEFTIG te bouwen in die taal, heb het ook nog nooit tegengekomen (en ik zie dat eigenlijk alleen in peperdure externe apps.), verder wat maakt het uit hoeveel interfaces je moet aanmaken? kost dat tijd ? 1 minuut ?

Ik heb mezelf en juniors rond mij na 3.5 jaar 1 regel opgelegd, als je klasse meer dan 300 lijnen bevat, moet je daar een goede regel voor hebben. Ik heb ook al mijn deel van slechte code gezien, en daaruit geleerd dat je niet snel teveel klassen gaat hebben. Hangt natuurlijk van de context af, maar je kan er best van uitgaan dat je applicatie in de toekomst fors uitgebreidt wordt ( als men die niet uitbreidt is dat meestal een slecht teken over de kwaliteit) , en bij een minimalistische approach loop je vaak tegen een muur tijdens die uitbreidingen (zelfs uitbreidingen tijdens initiele ontwikkelingen. En met KISS bedoelt men imho eerder dat je bvb. geen entity beans moet gebruiken voor een simpel niet transactioneel applicatietje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan