Archief - [PROG] welke prog gebruiken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ZackWhite

Legacy Member
ik wil dus een programmake schrijven ma ik weet ni in welke prog
t'gaat over e programma waar ge bv 8 tijden invoert en dan moet da progke zoeken welke 4 tijden het snelst zijn, welke 2de snelst, enz...

grtz, wall-o-flesh

Obliv`

Legacy Member
wall-o-flesh zei:
ik wil dus een programmake schrijven ma ik weet ni in welke prog
t'gaat over e programma waar ge bv 8 tijden invoert en dan moet da progke zoeken welke 4 tijden het snelst zijn, welke 2de snelst, enz...

grtz, wall-o-flesh

en in welke taal wilt ge programmeren? ;)

Krueger

Legacy Member
Tjah, dit kan ongeveer met elk programma met elke programmeertaal. Als je het echt simpel wil houden zou ik voor Visual basic of C# gaan met visual studio als IDE.
Edit: heb je daar echt een programma voor nodig, je ziet het rapper op het zicht, dan eerst al die tijden te moeten invoeren :)

Da Turtle

Legacy Member
Visual basic is het simpelste denk ik, als je aan visual studio kan geraken. Anders zal je 't moeten gratis houden (zie fretn :))

//edit: als je nog even geduld hebt tot de examens voorbij zijn en je hebt enkel da programmatje nodig wil ik da wel doen.

alva848

Legacy Member
Obliv` zei:
en in welke taal wilt ge programmeren? ;)

Hopelijk niet in het Nederlands want dan gaan er veel bugs in zitten. ;)

Je kan Visual Studio (Express) gratis downloaden.

Emerxill

Legacy Member
Excel will do the trick ;)
Als ge daarvoor al gaat willen programmeren en zeker als ge nog ni kunt programmeren (vermoed ik eh :))...

.Acku.

Legacy Member
Kan in eender welke taal, de beste keuze hangt gewoon af van waar ge al ervaring mee hebt. Als ge ergens ervaring mee hebt kunt ge ook inschatten hoe lang het u zal duren.

Indien ge dat niet hebt raad ik sterk OO talen af en IDE's. 90+% van uw tijd gaat gaan naar installeren en uitvlooien. Ga dan voor bestaande oplossingen zoals Excel of indien je echt iets van uzelf wilt idd HTML/Javascript. Die zijn op zowat elke pc beschikbaar.

MilM

Legacy Member
Wilt u leren programmeren om dat specifieke programma te schrijven of wilt u een programma schrijven om te leren programmeren ?

In het laatste geval start je best direct met een OO taal.

Unzip Attack

Legacy Member
perfect om in Excel te maken lijkt mij zo... Dat in een programmeertaal als C# ofzo gaan schrijven om echt te gebruiken, lijkt mij vrij grote overkill :-)

.Acku.

Legacy Member
Hey, er wordt zelfs geld gevraagd voor een simpele password revealer

Vich

Legacy Member
killgore zei:
dit gaat ffs zelfs in word <_<

Natuurlijk gaat dat, maar dan moet je VBA gebruiken. Ik doelde op Excel, omdat je dat gewoon met een formule op kan lossen, zonder programmeren ;)

.Acku. zei:
Hey, er wordt zelfs geld gevraagd voor een simpele password revealer

Dat is natuurlijk omdat je zoiets niét in Excel kan maken(zonder API calls naar een reeds gecompilede binary).

killgore

Legacy Member
Vich zei:
Natuurlijk gaat dat, maar dan moet je VBA gebruiken. Ik doelde op Excel, omdat je dat gewoon met een formule op kan lossen, zonder programmeren ;)
Men make een tabel, men zette daar zijn getallen in

men ordent dit (enkel 1e rij leeglaten, geeft altijd problemen als ik wil ordenen :p).

kzie geen vba hier bijkomen :p.

Vich

Legacy Member
killgore zei:
Men make een tabel, men zette daar zijn getallen in

men ordent dit (enkel 1e rij leeglaten, geeft altijd problemen als ik wil ordenen :p).

kzie geen vba hier bijkomen :p.

True, maar ik dacht enkel aan realtime-resultaten-gevende oplossingen :P

Krueger

Legacy Member
Eigenlijk is het veel moeilijker om een programma te vinden waarmee je het niet kan doen. :)

.Acku.

Legacy Member
Computers ordenen even graag als dat wij graag in meisjes hun strakke achterste knijpen. Enkel worden computers verwacht dat te doen, terwijl wij onze handen doorgaans moeten thuishouden :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan