Archief - [PROG] [VB.NET] Visual Studio 2005

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eld0

Legacy Member
Ik werk nu sinds kort met VS 2005
Is er een mogelijkheid om mijn project naar VS 2003 te converteren en in die omgeving verder te programmeren (bv. Op mijn laptop op het werk)?

dJeez

Legacy Member
Dat zou mij ten zeerste verwonderen. Backwards compatibility zal wel werken, maar zelfs bij MS hebben ze nog geen glazen bol waarin ze kunnen zien hoe hun bestandsformaat er in de volgende generatie uit zal zien. Nu ja, bij een XML bestand zou het tot op zekere hoogte wel nog kunnen werken uiteraard :p.

Nu ja, misschien schrijft er wel iemand een tooltje dat dat doet (zoals http://www.codeproject.com/macro/vsconvert.asp bijvoorbeeld).

Darth Mother

Legacy Member
Gaat het niet om gewoon het versienummer aanpassen in de bestanden? Zo deed ik het toch van 2003 naar 2002 :)
Zoals dat progje van codeproject doet maar dan handmatig :p (openen met kladblok dus...)
Lijkt me het proberen waard ;)

Edit
Was de solutionfile:
"Microsoft Visual Studio Solution File, Format Version 9.00" naar version 8
en ook nog de project file maar dat ben ik niet zeker...Kan het jammer genoeg niet controleren.
Je zal eens rond moeten kijken op inet :)

Bij mij werkte dit altijd zonder problemen! (Van 2003 naar 2002)

Eld0

Legacy Member
@ dJeez, in de comments staat ook verschillende keren dezelfde vraag maar niemand die erop antwoord :(

Heb al gegoogled maar niks te vinden, zelfs op de microsoft site niks.

Ik heb nog niks zelf uitgeprobeerd om die bestanden handmatig te veranderen. Maar 2002 en 2003 gebruikte het .NET framework 1 en 2005 gebruikt de 2.0 versie, daarom dat ik denk dat dit niet zomaar op deze manier kan lukken maar proberen kan geen kwaad eh

[DZM]TheOne

Legacy Member
indien je specifieke functionaliteit uit framework 2.0 gebruikt zal het al zeker niet lukken

versienummer aanpassen in de solution file is het proberen waard, werkte in vorige versie (2003 -> 2002)

Asshen

Legacy Member
Normaal is de procedure:
- nieuw projectje starten in VS.NET 2003
- aspx, ascx en codebehind files in dat nieuw project kopiëren
- terug alles instellen, references etc.
- compileren
- eventuele problemen oplossen, ook .net 2.0 stuff wegwerken.

Ow ja, dat is natuurlijk voor ASP.NET, voor WinForms heb ik geen ervaring.

K.

M0rpheus

Legacy Member
Normaal gezien kunde gewoon uw 2003 project openen met VS 2005. Hij zal dan een melding geven of je wil converteren of niet.
Gewoon ja kiezen en eventueel aangeven waar je een backup van je project wil zetten en VS regelt dat allemaal mooi voor u! ;)

passero

Legacy Member
Als ge een webproject gebruikt zult ge serieus wa problemen ondervinden. Sinds de 2005 MOET uw aspx pagina XHTML zijn! Ge krijgt geen warnings niemeer maar errors tijdens compileren als het geen XHTML is, ik spreek uit ervaring. En begin dan maar uw project aan te passen naar XHTML...
Over VB.NET weet ik het niet... je zal het gewoon eens moeten openen in de 2005 en zien wat hij doet. Normaal doet hij enkele aanpassingen in uw solution file zelf. MAAR je kan dan niet meer openen in 2003 (spreek ook uit ondervinding)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan