Archief - PREVIEW: PlasmaVorteX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tiet

Legacy Member
Ik ben aan deze clansite bezig, hij is nog niet volledig klaar vandaar de PREVIEW prefix. Alleen de homepage is in orde. De members page is er al, maar nog zonder inhoud. Daar zou ik dus graag geen commentaar over willen.
link
Het is een vrij standaard clansite. Ik heb wat inspiratie opgedaan bij sites van topclans en heb hier en daar wat nagedaan, maar ik heb niks letterlijk gekopieerd of nagemaakt. Wat ik zelf wil aanmerken is dat de site mss een beetje te druk is. Ligt dit aan mij of is het ook echt zo? Ik vind wel dat er veel moet opstaan en dat het kleurrijk mag zijn, maar te is te. Let ook niet op de inhoud, het is maar rap wat neergeschreven om wat content te hebben.

Erlend

Legacy Member
Je website geeft een druk gevoel ja. Eerst en vooral omdat je
met een witte achtergrond zit en zwarte teksten, titels, ...
er is dus weinig afwisseling.

- Maak je site horizontaal dunner.
- Kies voor een kleiner lettertype in je menu
- Maak je titels minder zwaar door het driehoekig icoon te wisselen
met een ander, luchtiger icoon.
- Kort je paragrafen in, geef meer word-spacing, line-height
- Wissel het zwarte hier en daar in voor grijs-tinten.
- Steek niet alles in kadertjes (borders), geef je borders
een licht-grijze tint?

etc

Tiet

Legacy Member
Ik heb al snel de word-spacing en line-height groter gezet en de border van #999999 naar #cccccc veranderd. Morgen ga ik me met het driehoekje bezighouden. Welke figuur/afbeelding had je in gedachten?

NightEagle

Legacy Member
Je hebt er niets van gebruikt, het lijkt er alleen een beetje op zoals het menu en de indeling van de site. Daar is volgens mij niets mis mee.

De site zelf is té wit-zwart-grijs. Mss de menuutjes wat opfleuren en de header ook.

Quilombo

Legacy Member
k vond t zonder die spatie tussen uw regels beter
en idd een kleurtje extra mag wel :-)

ziet er goe uit

Tiet

Legacy Member
Kheb de header een vrij fel rood kleurtje gegeven om er wat kleur in te brengen en ik verschoot op een positieve manier van het effect. Bedankt voor de tips. Verder heb ik nog enkele kleine dingen veranderd.

Obliv`

Legacy Member
- zo'n niet zelfgemaakte shoutbox toestanden passen hier echt niet, als je pro wil overkomen :)
- die driehoekjes voor shoutbox en gb rank etc staan niet helemaal recht
- header is mooi, maar de content komt saai over doordat er totaal geen kleur inzit
- font van de navigatie zou ik iets vetter maken
- de kleur van de navigatie is precies niet #00000 zwart, maar iets tussen in? of zie ik niet goed? :) puur zwart zou mooier zijn imo

Tiet

Legacy Member
Je kan toch alleen zien dat hij van myshoutbox.com is aan het feit dat ik er een affilliate van op mijn site heb gezet, tenzij je de site kent natuurlijk. Maar ik kan zelf geen shoutboxes maken en telenet ondersteunt het ook niet, dus het zal bij de gratis shoutbox blijven denk ik. De driehoekjes heb ik rechtgezet en ik heb wat meer kleur toegevoegd aan de site door wat afbeeldingen te gebruiken. Het font van de navigatie is vetter en volledig zwart gemaakt. Dus dat is ongeveer alles wat er tot nu toe gezegd is. Tot zover al erg bedankt voor de replies. Opmerkingen zijn altijd welkom. Ik dacht mss nog aan een kleurtje toe te voegen aan de titelbalken. Rood ofzoiets. Maar ik weet nog niet juist hoe ik dit het best kan doen. Suggesties zijn ook altijd welkom :)

Obliv`

Legacy Member
killer oo7 zei:
Je kan toch alleen zien dat hij van myshoutbox.com is aan het feit dat ik er een affilliate van op mijn site heb gezet, tenzij je de site kent natuurlijk. Maar ik kan zelf geen shoutboxes maken en telenet ondersteunt het ook niet, dus het zal bij de gratis shoutbox blijven denk ik. De driehoekjes heb ik rechtgezet en ik heb wat meer kleur toegevoegd aan de site door wat afbeeldingen te gebruiken. Het font van de navigatie is vetter en volledig zwart gemaakt. Dus dat is ongeveer alles wat er tot nu toe gezegd is. Tot zover al erg bedankt voor de replies. Opmerkingen zijn altijd welkom. Ik dacht mss nog aan een kleurtje toe te voegen aan de titelbalken. Rood ofzoiets. Maar ik weet nog niet juist hoe ik dit het best kan doen. Suggesties zijn ook altijd welkom :)

ah, ik dacht dat de site nog uitgewerkt ging worden in php ofzo :)
op uw telenet space kunt ge idd geen php gebruiken

driehoekjes zijn beter nu, maar de rechter zijde is precies een beetje ingedeukt doordat het midden van de meest rechtse kleurlijn lichter is dan de boven en onderkant van die kleurlijn? :)

mss toch maar beter images gebruiken voor die navigatie, want zonder AA is het ook niet echt mooi imo :)

als ge die site ga moeten onderhouden zonder een cms, gaat daar wel fameus wa tijd inkruipen ze, altijd alle resultaten toevoegen etc... ;)

verder is het wel een site. tis ook beter nu de shoutbox vanonder staat

Gamefactor

Legacy Member
Heeft inderdaad veel weg van TEK9 en moest ik van jou zijn zou ik toch eens het font van de navigatiebalk onder handen nemen...

Greetz

Tiet

Legacy Member
Obliv` zei:
driehoekjes zijn beter nu, maar de rechter zijde is precies een beetje ingedeukt doordat het midden van de meest rechtse kleurlijn lichter is dan de boven en onderkant van die kleurlijn? :)

Alle borders zijn normaal in dezelfde kleur gemaakt. En wat bedoel je juist met ingedeukt?

Obliv` zei:
mss toch maar beter images gebruiken voor die navigatie, want zonder AA is het ook niet echt mooi imo :)

Wat is AA juist? auto-align? :confused:



Gamefactor zei:
Heeft inderdaad veel weg van TEK9 en moest ik van jou zijn zou ik toch eens het font van de navigatiebalk onder handen nemen...

Enig idee welk font hier zou passen? Ik geraak er maar niet uit :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan