Archief - POST: Street art - Stencils

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

matydevo

Legacy Member
Onlangs ben ik op internet een beetje beginnen rondzoeken naar Street Art. Het kan grafitti zijn, het kunnen stencils zijn, en ik moet zeggen dat ik echt prachtige stukken ben tegengekomen. Echt respect voor de makers ervan!

Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die er zelf mee bezig zijn ofzo.
Zelf ben ik begonnen met stencils maken dus als er hier nog zijn, post dan gerust foto's en zo.
Ook foto's van werken in de buurt of foto's van internet zijn hier welkom, alles wat met street art te maken heeft.

ALvast wat info voor het maken van stencils:

www.stencilrevolution.com (er is een tutorial)
www.stencilgrafitti.com

En verder nog enkele mooie sites:

www.banksy.co.uk (aanrader!!!)
www.picturesonwalls.com


Hopelijk boeit het jullie een beetje....

badXtrip

Legacy Member
Ik ben er vroeger ook eens half & half mee begonnen, maar ben het gestopt aangezien ik toch geen deftig gerief daarvoor had, en ik geen goesting had om er aan te schaffen :p

Lo_fi

Legacy Member
badXtrip zei:
Ik ben er vroeger ook eens half & half mee begonnen, maar ben het gestopt aangezien ik toch geen deftig gerief daarvoor had, en ik geen goesting had om er aan te schaffen :p

Hoeft toch allemaal zo duur niet te zijn. Een deftig scalpel, eventueel een glazen plaat of snijmat als goede ondergrond, beetje spuitlijm, spuitbus.. Valt heel goed mee hoor.

badXtrip

Legacy Member
ik sneed mijn vormen altijd uit met een breekmes, was ook wel scherp genoeg, maar ik had precies altijd problemen met mijn vormen, ik printte ze & plastificeerde ze dan, maar helaas ben ik niet echt goed in het plastificeren & verkloote ik ze nogal vlug... spuitlijm miste ik ook wel, doet me er aan denken, als ik er tegenkom in de winkel zal'k er eens een fles meedoen & eens opnieuw beginnen, heb het altijd wel cool gevonden + heel erg moelijk ist ook niet...

Lo_fi

Legacy Member
Probleem met geplastificeerde prints en karton en zo is dat ze de eerste paar keer spuiten stevig lijken maar daarna zoveel vocht beginnen op te slorpen dat je ze vlug uit elkaar trekt. ik heb ooit eens de tip gekregen simpelweg acetaat of (dunne) plastic plaatjes en/of micca's te gebruiken en dat werkt zeer goed. Is misschien iets duurder maar ze gaan langer mee.. Er zijn waarschijnlijk nog alternatieven hoor maar ik ben er nu niet zo heel fanatiek bezig dat ik die allemaal ken.

flameboy

Legacy Member
Wie weet er mss waar ek gratis of toch al goedkoop aan stickers kan geraken ?

`SeriOUs

Legacy Member
Hahaa, dat wordt mijn nieuwe hobby in Kortrijk. =)
Thnx for the info + idea.

flameboy

Legacy Member
Lo_fi zei:
papier + behanglijm of spuitlijm = sticker ?

ah ok, wel een goe idee ik heb hier toch nog een volle bus 3M Spray Mount staan die ek kan gebruiken

en ik heb ook wel nog gehoord dat ge ook gemakkelijk aan stickers geraakt via DHL ofzo (echt van die A4stickers) maar ik heb er nog niks van terug gevonden op hun site

matydevo

Legacy Member
badXtrip zei:
ik sneed mijn vormen altijd uit met een breekmes, was ook wel scherp genoeg, maar ik had precies altijd problemen met mijn vormen, ik printte ze & plastificeerde ze dan, maar helaas ben ik niet echt goed in het plastificeren & verkloote ik ze nogal vlug... spuitlijm miste ik ook wel, doet me er aan denken, als ik er tegenkom in de winkel zal'k er eens een fles meedoen & eens opnieuw beginnen, heb het altijd wel cool gevonden + heel erg moelijk ist ook niet...

Ik gebruik altijd zo'n plastiek die leerkrachten gebruiken voor de projector. Gewoon je print eronder leggen en uitsnijden.

Zijn er trouwens die zelf hun stencils tekenen? Door gebrek aan photoshop doe ik het zelf maar dat is toch redelijk moeilijk..

En duur... mja, de verfbussen aan 10€ het stuk zijn wel duur idd. Ze zijn ook redelijk vlug op vind ik.

Hoe illegaal is het eigenlijk?

AnewSpider

Legacy Member
ge moet ook de toelating ebbn vant stad, want een nachtwinkel op st-kruis (nightrider ofzo iets) had zo z'n gevel helemaal laten bespuite door een graffiti artist en ze hebben het moeten laten verwijderen... was pertans best mooi gedaan...

syndrom

Legacy Member
Lo_fi zei:
Euhm..als het op op straat of privé eigendom is en je hebt geen toelating.. Nogal 100% illegaal.


Das juist de trill van stencilen.

Ik zet altijd stencils met een of andere boodschap.

Lo_fi

Legacy Member
Juist..is ook spannend en zo maar is gewoon goed te weten dat wat je doet doorgaans strafbaar is en dat je dus het risico loopt een paar uur bij de politie door te brengen + een straf krijgen.

Persoonlijk vind ik dat je ook rekening moet houden met de plaats waar je stencilt, kleeft, spuit. Ik kan er mottig van worden als iemand op etalages, pas gerenoveerde gevels of doorsnee huizen z'n werk doet. Dat is wat mij betreft de grens overschrijden naar vandalisme. Daarom ben ik ook niet wild van taggen.
Er zijn echt meer dan genoeg plaatsen waar het wel kan, waar niemand kosten moet maken om z'n gevel opnieuw te schilderen, waar je werkje iemand ff kan doen stilstaan en laten glimlachen.

badXtrip

Legacy Member
Vraagje, zo'n spuitlijm, waar is dat ergens te verkrijgen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan