Archief - PHP: Fout bij connecten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sprits

Legacy Member
ik gebruik www.wampserver.com voor mijn php en mysql op mijn eige pc

Op mijn hosting werkt alles perfect...

ma op mijn pc krijg ik deze error
Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in c:\wamp\www\wow\membersList.php on line 5
Could not connect to desired database.

normaal moet ik user en passwd ni ingeve omda dit localhost is... op mijn hosting moet ik da wel!
PHP:
  $db_user = '';
  $db_passwd = '';
  $db_name = 'worldofwarcraft';
  $db_host = 'localhost'; 
  $db_prefix = '';

Tyfius

Legacy Member
Er, 't is niet omdat het localhost is dat je geen user en pass moet ingeven :)
Meestal is de standaard user 'root' en het paswoord leeg, meer info vind je wel in de readme die bij je wamp server te vinden is.

Sprits

Legacy Member
Tyfius zei:
Er, 't is niet omdat het localhost is dat je geen user en pass moet ingeven :)
Meestal is de standaard user 'root' en het paswoord leeg, meer info vind je wel in de readme die bij je wamp server te vinden is.

*edit* root heeft inderdaad toch geholpen... merci!

ma ik heb nu nog een foutje!

PHP:
'.$guild_name.' of '.$server_name.' '.$server_type ?>   
 Total Alts)
 Average Level: 
   - '.mysql_num_rows($result3);?>
   - '.mysql_num_rows($result5);?>
   - '.mysql_num_rows($result6);?>
   - '.mysql_num_rows($result7);?>
   - '.mysql_num_rows($result8);?>
: 
   
 - - - - - - Compare
Reputation - - '.$wordings[$roster_lang]['guildbank'].''?> - -

deze files zijn gewoon gekopieerd van mijn server naar mijn pc... en toch wil da precies ni werke lol

Incinnerator

Legacy Member
het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar wat voor code is dat?

orez

Legacy Member
en daar weten wij echt veel meer mee, met een al geparste pagina, en een stukje code.

Gelieve veel meer specifieker te zijn... Anders gaade hier ni echt verder geholpen worden.

Ge zegt begot ni eens wa em moet doen, of whatever... Moeten wij da rieken?

Bertold

Legacy Member
hoe is het nu mogelijk datr midden in u code opeens ?> staat en dat ge dan nog verder wilt parsen ?> geeft aan dat de php code gedaan is

yaris

Legacy Member
Voor die wampserver te installeren had ik de site van essetee gebruikt, alles loopt als een trein. Spijtig genoeg is die site al een tijdje down, hopelijk komt ie terug up.

Sprits

Legacy Member
ru`orez zei:
en daar weten wij echt veel meer mee, met een al geparste pagina, en een stukje code.

Gelieve veel meer specifieker te zijn... Anders gaade hier ni echt verder geholpen worden.

Ge zegt begot ni eens wa em moet doen, of whatever... Moeten wij da rieken?

*snif*

awel... da stukske code is wa ik krijg op mijne localhost (mijn eige pc waarop wamp server is op geinstalleerd)
voorbeeldje: http://www.nibbler.be/localhost.JPG

en die geparste pagina is wa het moet zijn!
en het zijn nogtans dezelfde files

sSkoEziE

Legacy Member
De php code zelf wordt afgedrukt, dit betekent waarschijnlijk dat er een openende <?php tag mankeert zodat die code niet geparsed wordt

Sprits

Legacy Member
maar op mijn host gaat het wel en het zijn exact dezelfde files!

AcIdR3IgN

Legacy Member
hoogst waarschijnlijk heb je PHP nie tegoei geinstalleerd op je thuis server.. Daarom dat je dan de php code krijgt ipv een dynamische pagina.

killgore

Legacy Member
AcIdR3IgN zei:
hoogst waarschijnlijk heb je PHP nie tegoei geinstalleerd op je thuis server.. Daarom dat je dan de php code krijgt ipv een dynamische pagina.
betwijfel ek, kzie nergens een <?php tag staan ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan