Ik vind het enorm sfeervolle foto's! Een van de dingen die mij het meest opvielen over de gehele reeks is de keuze van de plaatsing van de horizon. Het feit dat het mij opviel is eigenlijk niet zo'n goed teken, want het betekent ten eerste dat ik het hier en daar mooier zou vinden als je het anders had aangepakt en ten tweede dat mijn aandacht afgeleid wordt van "datgene waar de foto over gaat".
1: Horizon mag voor mij een tikkeltje hoger. Compositie vind ik verder perfect, ook de plaatsing van dat ding (is dat een rots?) daar. Aan de andere kant ben ik aan het denken dat het misschien nog een sterkere foto zou zijn zónder dat ding! In ieder geval, deze vind ik echt zalig, met die 'drijvende mist' op het zand (zo lijkt het toch). De horizon vind ik ook bangelijk goed, de foto zou veel verliezen als daar niets speciaal te zien was - nu zie je mooi een streepje zee en rechts het land, waardoor je je perfect kan situeren.
2: De rennende hond is prachtig.

Maar: zeker omdat je voor zwart-wit gekozen hebt (wat voor mij betekent dat er veel aandacht gaat naar de verdeling van vlakken en lichte/donkere partijen), zou het volgens mij beter zijn als de schaduwen onderaan volledig in beeld waren. Ook heb je nog een beetje overbelichting in de lucht, wat wel te vermijden lijkt.
3: Hier valt de 'verkeerde' (in mijn ogen) plaatsing van de horizon me heel fel op. Het strand is in dit geval veel interessanter dan de lucht, en voelt echt 'afgesneden'. Het mystieke van die twee mannen in de verte zou denk ik ook beter benadrukt worden als ze bovenaan aan de horizon zouden staan - bijna onbereikbaar door de enorme afstand die je zou moeten afleggen over wat wel eens een mijnenveld zou kunnen zijn om tot daar te geraken.
4: Kan ik niet echt iets over zeggen.
5: Heel mooie kleuren in de lucht, fijne compositie.
6: Bij deze foto (en de vorige ook eigenlijk) zou een subtiele rand niet misstaan, nu loopt hij over in de achtergrond. Nr 5 vind ik sowieso beter, al is het maar omdat je dat roze hier niet hebt in de lucht.
7: Perfecte compositie imo.

Spijtig dat de drie mannen niet allemaal even afgescheiden zichtbaar zijn, maar dat stoort niet zo erg. De vogels op de achtergrond maken het plaatje af. Mooie foto!
8 & 9: Voor mij perfect voorbeeld dat z/w niet mooier hoeft te zijn dan een kleurenfoto.. Nr 8 (met kleuren dus) vind ik absoluut veel beter en veelzeggender. De duidelijke actie die in de foto zit vind ik ook erg geslaagd. Ik ben niet zeker of ik de zon er wel bij had willen zien.
10: Vind ik niets speciaal, niet zo goed. Zegt me niets.
11: Zalig! Het is even zoeken om erachter te komen wat er juist aan de hand is, maar je komt er uiteindelijk wel achter, wat ik dus heel goed vind.

Mooie kleuren en licht! Vreemd om te zien hoe drie lampen eigenlijk drie mensen voorstellen en meteen ook tonen naar waar ze kijken.
12: Mooi als 'finaal portret', had misschien onder en boven wat af gemogen. Lijkt mij ook iets te donker.
Ik vind het alweer een meer dan geslaagde reeks... Keep it up!