Ik ben niet 100% vertrouwd met hoe foto's, bestemd voor een documentaire, er moeten uit zien, dus beoordeel ik maar in het algemeen:
Mijn favorieten zijn nr 3, 4 en 14.
01: niet zo'n mooi beeld voor mij, te gecentreerd, te donker waar het aandachtspunt ligt
02: compositie vind ik niet zo goed, dat stuk beton op de voorgrond is nietszeggend voor mij en neemt te veel plaats in. Ondanks de verschillende plannen (voorgrond, midden, achtergrond) vind ik de foto nogal plat. Misschien omdat er gezoomd is?
03: vind ik al een stuk beter, goede compositie (o.a. door de takken die de foto binnendringen). Zoals bij nr 1 mocht het voor mij ook wel een stuk lichter, zo zie ik bv geen enkel detail in de ronde molen zelf. Probeer in Photoshop (als je het hebt) eens de shadow/highlight functie en verlicht de schaduwen wat, misschien is het resultaat dan beter.
04: dit vind ik een cool beeld, de actie is mooi op foto gezet.
05: nietszeggend, leeg, donker
06: van compositie al een stuk beter dan 05 voor mij, maar toch nogal saai, nietszeggend
07: hmm.. vind ik nog wel ok, maar ik heb de indruk dat het beter zou zijn als je wat meer naar achter was gaan staan. (of minder zoom, meer breedhoek)
08: te druk voor mij, geen duidelijk aandachtspunt
09: vind ik nog leuk, misschien te krap afgesneden. heeft volgens mij meer 'ruimte' nodig. mag voor mij verticaal wat langer (naar beneden toe) en wat meer ruimte aan de zijkanten krijgen.
10: vind ik ook een van de beteren, hoewel ik weer de indruk heb dat het nogal donker is. iets meer van de grond (en/of minder van de lucht) zou het volgens mij ook beter maken.
11: nogal vlak, saai
12: idem
13: nietszeggend
14: alweer een cool beeld naar mijn mening, leuke compositie en contrastwisseling.
succes ermee!