Archief - PHOTOSHOOT: Kinepolis Kortrijk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Mijn verdediging? Gewoon keihard weglopen dat ik niet meer op u smoel moet zien :scream:

Ik discussier graag op fora, maar niet op deze manier hoor

Thorens

Legacy Member
Enfin, wat baten SLR en bril, als de fotograaf niet zien wil. Ik hou er mee op, meest nutteloze discussie in jaren. Thanks for wasting so much of my valuable time...

En loop maar hard weg, ja. Ik wil ook liever niet op uw smoel kijken.

Floyd

Legacy Member
Kom kom, waarom onvriendelijk beginnen doen.
Thorens, guRuh kan onmogelijk zijn ongelijk 'toegeven' aangezien hij absolute waarheden vertelt, zo simpel is het...
Ik, hij, en iedereen met een beetje kennis van zaken weet het al van in het begin (kijk maar eens naar mijn allereerste reply): dof creëren met een compacte camera is uiterst moeilijk (lees: technisch niet haalbaar), er moet al een voorwerp vlakbij de camera staan, met de diafragma het verste open en er moet volledig optisch ingezoomd zijn.

Iets als het volgende zeg ik uit principe niet zo graag, maar het klopt zo hard in dit geval: jij moet het in een technische discussie over fotografie op dit moment echt niet proberen op te nemen tegen guRuh, want je kan hem nooit iets bewijzen dat hij nog niet wist. En als dat wel lukt zal het niet over zoiets algemeen bekend als dof zijn...
Dat hij zegt dat je om een grote dof te bereiken niet veel meer kan doen dan diafragma volledig open zetten (zoals dus in de theorielessen verteld aan de threadstarter) en inzoomen is geen zijstraatje maar de bottomline; exact waar het om draait.

Thorens

Legacy Member
Ik begrijp alles wat je hier zegt, Floyd, zonder meer. Maar is lezen nu zo moeilijk? Ik zeg gewoon dat het niet "quasi onmogelijk is", wat guRuh beweerde, zoals ik heb aangetoond. De rest wat hij zegt is allemaal waar en klopt als een klok. Dat beweer ik ook niet anders.

Floyd

Legacy Member
Thorens, wat gij hebt aangetoond is de 'zo goed als' in zijn 'zo goed als onmogelijk'. Namelijk: de enige manier om met zo'n camera een beetje dof-effect te bereiken: diafragma open, voorwerp vlakbij de camera (liefst nog macro, zoals bij uw platenspeler waarschijnlijk) en als het even kan zo ver mogelijk ingezoomd.
Als al aan die voorwaarden moet voldaan worden om van een kleine dof te spreken, heeft iemand die zegt dat het zo goed als onmogelijk is om met dof te spelen 100% gelijk.

Da Turtle

Legacy Member
ok euhm, ik ga da ier nie allemaal lezen, want er is heel veel naast de kwestie, eigelijk komt het erop neer dat ik aan een andere cam moet geraken die ik mag gebruiken (eventueel een analoge?) en dat ik meer moet letten op de "regels" om als beginner wat orginelere foto's te nemen.

//edit:
ru'orez ik had je reply nog nie gezien tussen al da gezever, wa is een DSLR? Ik kan mij wel voorstellen dat da een cam is, maar ik heb niks gehoort van cam lenen van docent ofzo hoor :unsure:

Typhon`

Legacy Member
Da Turtle zei:
ok euhm, ik ga da ier nie allemaal lezen, want er is heel veel naast de kwestie, eigelijk komt het erop neer dat ik aan een andere cam moet geraken die ik mag gebruiken (eventueel een analoge?) en dat ik meer moet letten op de "regels" om als beginner wat orginelere foto's te nemen.

//edit:
ru'orez ik had je reply nog nie gezien tussen al da gezever, wa is een DSLR? Ik kan mij wel voorstellen dat da een cam is, maar ik heb niks gehoort van cam lenen van docent ofzo hoor :unsure:
DSLR = Digitale spiegelreflex, een camera waardoor je via de zoeker DOOR de lens kijkt, door het gebruik van een spiegel.

Akiratjen

Legacy Member
Die Vannieuwehuyses zijn toch geen gewone mannen hé :)

Ik kan het weten.. heb met de oudste in klas gezeten ;)

o ja, dit volledig off topic
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan