Archief - PHOTOSHOOT: Beginner - Colahelm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FEW

Legacy Member
uit verveling nam ik mijn pa zijn nikon D70 maar uit de kast en begon ik foto's te trekken van alles wat ik tegen kwam. hieruit bleek dat de foto's die ik "serieus" trok ongelofelijk gefaald waren. en maar de testfoto's, om het zo te zeggen, "geslaagd" waren. natuurlijk post ik ze hier meteen om jullie te laten oordelen of ze geslaagd zijn op niet, met de nodige commentaar :)
het zijn maar 2 foto's.

http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/DSC_4985.JPG
=> ik weet dat het belangrijke gedeelte van deze foto waarschijnlijk wat laag stond. maar wat van de rest?

http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/DSC_4986.JPG
=> mss spijtig dat de vinger onderaan zichtbaar is.


zijn de foto's wat geslaagd? of vind ik dat ze iets hebben omdat ik ze zelf getrokken heb? :)

FEW

Legacy Member
krakanut zei:
1ste vin ek schoon
2de trekt op niks

dure camera zeker ??
ja, ik denk dat da spul rond de 1200-1500€gekost heeft. dan nog niet over de lenzen gesproken.

Thorens

Legacy Member
Zo zie je maar, het is niet het toestel dat de fotograaf maakt.

FEW

Legacy Member
Thorens zei:
Zo zie je maar, het is niet het toestel dat de fotograaf maakt.
hehe, voor alle duidelijkheid, er staat wel "beginner" in de topictitel eh ;)
maar negatieve commentaar kan natuurlijk ook goeie commentaar zijn.

guRuh

Legacy Member
Ja, ik vrees dat je ze iets vind hebben omdat ze zelf getrokken hebt.

Neem die camera en doe eens een tourke met de fiets, wedden dat ge interessante dingen tegenkomt?
Colahelm is nogal... gewoon en boring :)

En Thorens, laat dat toch uit man :ironic:

Thorens

Legacy Member
guRuh zei:
En Thorens, laat dat toch uit man :ironic:
Wat? Het is toch misschien?
Het was heus niet beledigend bedoeld, hoor. Had ik er misschien een smiley achter moeten zetten?

Ik zou het veel indrukwekkender vinden als hij een mooi onderwerp op een goede manier fotografeerde met een point-and-shoot camera dan een saai onderwerp op een rommelige manier fotograferen met een enorm duur apparaat. Als beginner weet je toch niet hoe je met zoiets omgaat en zit je maar op de knopjes te duwen.

Typhon`

Legacy Member
Thorens, ik ben akkoord met je stelling van "de camera maakt niet de foto" en dergelijke maar het is niet omdat je een dure camera hebt dat opeens je foto geslaagd is, in tegendeel...
Met een compactje heb je al de mogelijkheden door na een week (of een dag, afhanelijk hoe goed ge zijt in toestellen hanteren) en bij een dslr leer je elke dag nog bij (bij kwestie van spreken), meestal trek je toch wel veel bucht in de eerste weken.

Thorens

Legacy Member
Mja maar ik ken hetzelfde effect bij muziekinstrumenten. Ze nemen een te moeilijk instrument (of gewoon een instrument) en ze krijgen er niet veel uit in het begin. Door de overweldiging van het ding, verzeilt het al snel in de kast. Als je als beginner direct met een dSLR aan de slag gaat, ga je volgens mij ook snel hetzelfde voor hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan