Archief - PHOTOFOLIO: AnewSpider

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AnewSpider

Legacy Member
Zal ook maar een een photofolio threadje aanmaken...

Ieps, ik ben Anthony en 19 jaar oud. Ik woon in St-Andries (Brugge), maar meestal zit ik dus op kot in Gent.

Momenteel volg ik nog Japanologie, maar ga meedoen met de toelatingsproef voor Beelden Vromgeving aan St-Lucas (dus duimen!).

Ooit heb ik in een wilde bui mijzelf een Nikon D80 aangeschaft samen met de kitlens 17-70mm en een 50mm 1.8 prime lens.
Die kitlens gebruik zeer zelden, om zelfs te zeggen nooit, want die 50mm is mijn dada!

Dus alle foto's zullen wle met de 50mm genomen zijn. Ik ben ook wel fan van nabewerking en durf daar soms wel ik overdrijven, dat weet ik van mezelf en kan dan ook begrijpen dat niet iedereen deze weet te appreciëren.

Hopelijk kan ik van jullie ook opbouwende kritiek krijgen! (Nuja van nabewerking weet ik dus al).

hier zijn ze:


1.

2535590376_a69fae2729.jpg







2.

2534775837_55c8390482.jpg







3.

2535585890_edbab8c196.jpg







4.

2535584388_60e21ba4c3.jpg







5.

2535582272_a4f60a01eb.jpg

TiB0

Legacy Member
Knap, enkel die eerste vind ik iets te gasatureerd/fel!

Van de allerlaatste foto ben ik ook niet zo'n grote fan, maar ik kan er wel inkomen dat andere mensen dat best wel mooi zouden vinden :)

Floyd

Legacy Member
Die twee groenige van het mooie baby'tje steken mijlenver boven de rest uit imo! Dat vind ik voorbeelden van goeie nabewerking.

Xo0

Legacy Member
Ik vind juist alleen dat die eerste iets heeft? Die was voor mij perfect geweest zonder de rode rugzak..

Mr.Pee

Legacy Member
daar zitten inderdaad héél mooie beelden bij! Die groene met die baby is top! en die tweede is ook way ok!

(check ook vice magazine deze maand, daarin staan nog foto's die iemand van baby's gemaakt. ;) )

Stancke

Legacy Member
Nice Anthony! Waar is de tijd van te pokeren bij jou thuis. Knappe foto's!:) 3 is m'n favoriet

syndrom

Legacy Member
als ik ooit kinnekes krijg mag jij fotos komen nemen man.

Echt mooi. Die eerste is idd wat te fel gesatureerd, tweede is maar meh.

En veel geluk met uw ingangsexamen é, ik moet daar ook zijn :p

V!$u4L

Legacy Member
3 en 4 zijn heel mooi. Dat het overgesatureerd past hier goed bij.

AnewSpider

Legacy Member
Alvast bedankt iedereen! Deze week foto's gaan nemen voor toelatingsproef, dus dit is zeker een boost!

syndrom

Legacy Member
toon zeker eens uw foto's dan (inspiratie nodig hehe) moete der ook 12 nemen?

AnewSpider

Legacy Member
nee, 5 van brugge, om hen te overtuigen deze te bezoeken..
enja 1 zelfportret..

Nja khad eigenlijk ook liever die 12 foto's gehad.. Das toch 12 foto's van dingen/mensen die u aan het hart liggen nie? Hobby's, lief enzo?

kUg

Legacy Member
sint lukas in brussel of in gent ?

meestal laten ze iemand met een deftig portofolio wel binnen, ge gaat het wel moeilijk hebben in het begin. Want mede studenten in brussel, die nog niet veel fotografie hebben gedaan (lees geen kunstASO gedaan hebben), moesten holdedebolder leren ontwikkelen e.d.( ze zijn er wel doorgeraakt daar ni van)

portofolio tip : niet te kieskeurig zijn, je moet laten zien dat je vooral gemotiveerd bent en er veel werk wilt in steken...dus hoe meer hoe beter

veel succes alvast de 1ste vind ik al niet slecht, ik vind wel iets te veel overbelichting aan de zijkanten.

AnewSpider

Legacy Member
Kga geen toelatingsproef doen voor fotografie é =), Beeldende vormgeving.
St-luCas in gent btw.

Moet dus voorbereidend werk doen, waaronder dus 5 fotos van m'n woonplaats.
Ik moet geen eigen werk meenemen.

En idd je hebt wel gelijk over de overbelichting.

AnewSpider

Legacy Member
Foto dat ik ga gebruiken om de geheimzinnige, mysterieuze sfeer weer te geven van Brugge! ('savonds dan toch;))

Is met opzet een beetje wazig genomen, dit om het gevoel te geven dat je niet precies alles kunt zien. Bv: s'avonds zie je een lugubere persoon, maar je kunt z'n gezicht nie zo goed zien, wazig..

Ook de kleur van de foto is om het lugubere sfeertje te benadrukken.
Hopelijk slaagt deze foto daarin.

6.

2616302657_f1e8b535f0.jpg

AnewSpider

Legacy Member
Ben met m'n vriendin naar Corfu geweest voor een weekje. (sinds dinsdag trug..)
Natuurlijk had ik mijn camera mee en heb daar ook gebruik van gemaakt;).

Ik wil mij een beetje oriënteren in de richting van modellen-fotografie, dus moest de vriendin voor model spelen..

7.

2826463938_f9dbe7a3b1.jpg


8.

2826627722_c77447df8a.jpg






Zoals reeds vermeld in m'n beginpost schiet ik met m'n 50mm 1.8. Nu ik zou graag een obj. of flits gerief bijkopen.

Kzit beetje te twijfelen tussen bepaalde zaken, mss iemand die zijn mening kan geven?


-35mm 1.4 (Sigma)

-85mm 1.8 (Nikon)

-zo'n falcons eye flitset, maar met oog op dat het vooral op locatie zou dienen (buiten).

-een flitser (sb800)


Kgraak er nie echt aan uit en kwil weten wa ik toch beter bovenaan het verlanglijstje zet. =)

Typhon`

Legacy Member
Voor portretten, de 85mm, maar ik zou eerst iets aan uw licht doen dus flits is misschien nog voornamer. Uw 7de foto is maar mak belicht, 8 al beter maar nog iets te donker in de mid & dark tones. Post ze ook eens groter want 'kheb m'n vergrootglas niet bij ;).

Joeri

Legacy Member
35mm voor portret en modellen stuff zou ik sowieso al niet bovenaan je lijst zetten.
85mm lenzen zijn idd leuk voor portretten, maar dat kan je nog wel opvangen met je 50mm en 17-80.
Flitsset is voor (binnen)locaties zeer nuttig, hou er wel rekening mee dat je voor buiten al vrij krachtige flitsers moet hebben, en ook stroomvoorziening.
Gewone flitser is ook iets handig natuurlijk, maar een beetje beperkt. Als je off-cam kan werken met je flits en eventueel een paraplu en reflectiescherm, heb je ook nog wel leuke mogelijkheden.

Ik zou je dus eerder richting flitser of flitsset sturen, maar hou er bij de flitsset rekening mee dat de investering niet stopt na de aankoop van de set, en er een hoop accessoires voor zijn die het pas echt leuk kunnen maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan