Joeri
Legacy Member
Hieronder de inzendingen van deze battle, votingsysteem as usual:
Top-3'tjes geven met een puntentelling van 5-3-1 voor respectievelijk plaatsen 1-2-3.
Probeer zowel te beoordelen op vlak van technische eigenschappen als op het inhoudelijke/de link met het thema
1. sorry dat deze kleiner gepost is, geen groter exemplaar ontvangen. De maker van deze foto mag me eventueel nog een grotere versie doorsturen
2.
3.
4.
Ook voor de thema's kan er weer opnieuw gevote worden. Ook hier zijn top-3'tjes de bedoeling, maar met 3-2-1 als puntentelling. Ik heb een selectie van volgende mogelijkheden genomen uit m'n lijstje, dat trouwens nog steeds openstaat voor suggesties:
1. Solidariteit: elkaar helpen, samenhorigheid, enz...
2. Spanning: Kijk ook eens verder dan enkel 'een spannende sfeer', spanning heeft meerdere verklaringen (elektrische stroom, spannende kledij, enz...)
3. Weerselementen: Een foto waarin een weerselement de hoofdrol speelt; regen, wind, zon, bliksem,...
4. Dieren: Naast het feit dat de meesten ervan lekker zijn met een goed sausje, zijn het soms ook fotogenieke onderwerpen.
5. Rust: Rust als onderwerp, of een beeld dat een rustgevende indruk heeft (rustpunten, zachte tonen,...).
-------------------------------------------------------------------------
Aanpassing battle-systeem volgende editie?
-------------------------------------------------------------------------
Aangezien het aantal inzendingen altijd vrij klein is geweest tot hier toe, heb ik in de opdrachtthread van deze editie een kleine aanpassing aan het huidige systeem voorgesteld. Ik zou dit vanaf volgende maand eens willen proberen, dus de vote blijft open tot 31/8, om vanaf 1/9 dit systeem eens uit te proberen, in de hoop het aantal inzendingen te verhogen en een wat vastere structuur bij de deadlines van de battles te hanteren.
Voor degenen die het voorstel in de andere thread gemist hebben:
Top-3'tjes geven met een puntentelling van 5-3-1 voor respectievelijk plaatsen 1-2-3.
Probeer zowel te beoordelen op vlak van technische eigenschappen als op het inhoudelijke/de link met het thema
1. sorry dat deze kleiner gepost is, geen groter exemplaar ontvangen. De maker van deze foto mag me eventueel nog een grotere versie doorsturen
2.
3.
4.
Ook voor de thema's kan er weer opnieuw gevote worden. Ook hier zijn top-3'tjes de bedoeling, maar met 3-2-1 als puntentelling. Ik heb een selectie van volgende mogelijkheden genomen uit m'n lijstje, dat trouwens nog steeds openstaat voor suggesties:
1. Solidariteit: elkaar helpen, samenhorigheid, enz...
2. Spanning: Kijk ook eens verder dan enkel 'een spannende sfeer', spanning heeft meerdere verklaringen (elektrische stroom, spannende kledij, enz...)
3. Weerselementen: Een foto waarin een weerselement de hoofdrol speelt; regen, wind, zon, bliksem,...
4. Dieren: Naast het feit dat de meesten ervan lekker zijn met een goed sausje, zijn het soms ook fotogenieke onderwerpen.
5. Rust: Rust als onderwerp, of een beeld dat een rustgevende indruk heeft (rustpunten, zachte tonen,...).
-------------------------------------------------------------------------
Aanpassing battle-systeem volgende editie?
-------------------------------------------------------------------------
Aangezien het aantal inzendingen altijd vrij klein is geweest tot hier toe, heb ik in de opdrachtthread van deze editie een kleine aanpassing aan het huidige systeem voorgesteld. Ik zou dit vanaf volgende maand eens willen proberen, dus de vote blijft open tot 31/8, om vanaf 1/9 dit systeem eens uit te proberen, in de hoop het aantal inzendingen te verhogen en een wat vastere structuur bij de deadlines van de battles te hanteren.
Voor degenen die het voorstel in de andere thread gemist hebben:
Gebruik deze thread gerust om hierover nog suggesties te doen. Indien er interesse is in de mailinglist waarvan sprake, stuur me een PM om je aan te melden.Ik zou trouwens de meningen eens willen horen van wat andere mensen voor enkele veranderingen in het battle-systeem:
Aantal inzendingen is tot hier toe altijd zeer klein geweest, dikwijls doordat mensen klagen dat ze te weinig tijd hebben, of de aankondiging hebben gemist. Nu was ik aan het denken om de battles wat minder frequent te doen, gewoon op maandelijkse basis, volgens volgend schema:
-1/1: bekendmaking opdracht, inzendingen moeten binnen zijn gedurende de maand. In de opdrachtthread loopt naast de vermelding van de huidige opdracht, ook de voting en voorstellen voor volgende opdracht.
-30 of 31/1: Laatste dag voor de inzendingen
-1/2: 2 nieuwe threads, een met de voting op de foto's van vorige maand die pakweg een week loopt. De andere bevat de nieuwe opdracht voor deze maand, en terug de voting voor het thema de volgende maand.
Zo kunnen de 2 problemen (aankondiging gemist + te weinig tijd) aangepakt worden, want er zit een vaste regelmaat/datum in de opdrachten, en er is veel meer tijd per battle, wat zowel kwaliteit als kwantiteit van de inzendingen kan bevorderen. Eventueel kan er ook een mailinglist gemaakt worden voor nieuwe inzendingen, zodat geinteresseerden een PM ontvangen bij de start van een nieuwe opdracht.
Opinions?

ad:
En Lego tja daar ook daaagen mee beziggehouden als kleine pagadder.