Archief - OTHER: webshop site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Featherfoot

Legacy Member
DeFlup zei:
wat is de bedoeling van het lege gedeelte rechts?

Volgens mij moeten daar de producten (parts) komen die hij aanbied.

Over de layout zelf, kleuren zijn goed maar die "parts"; ik vind het echt niet mooi als je die pixelfonts zo groot gaat gebruiken. Gebruik daar liever een ander lettertype.

C//LiMBa

Legacy Member
Persoonlijk denk ik dat deze stijl achterhaald is... Eind jaren '90 zouden ze gesprongen hebben voor zoiets, maar tegenwoordig lijkt dit meer op een template dan iets origineels...
Aah, de header doet trouwens erg veel pijn aan de ogen :)

bluetorch002

Legacy Member
bwa kwas daar aant knutselen... et is een background, kga hem nog vervangen hoor want is wat tegenstrijdig met layout

ps: dan heb je pech limba :)

Zero Grav

Legacy Member
Foew, aan mij ga je toch niets verkopen hoor met die lay-out.
Om te beginnen zou ik je in het vervolg toch wel aanraden om je lay-outs een beetje op te fleuren met content, zo reflecteer je het gewenste resultaat beter op de mensen die het later gaan checken.

Ik vind persoonlijk dat je je wat miskeken hebt op het zwart, een grote trend bij webshops op het moment is wit gebruiken, geeft meer de indruk van een fleurige winkel, terwijl zwart voor mij een boodschap overbrengt van: "Laat je hier maar eens goed afzetten vriend!"

http://tones.be/
http://www.besteprijzen.be/shop/ (redelijke kutsite maar toch, wit)
http://www.hofline.com/
http://www.rax.nl/
http://www.typhone.nl/

Enzovoort,
'k Denk dat het wel duidelijk is dat wit dé kleur is voor webshops op het moment. Als ik deze lay-out zie dan vermoed ik dat je meer ervaring hebt met clantemplates, voor zo'n soort site zou dit al beter passend zijn.

Je maakt ook frequent gebruik van schuine lijnen, afgelijnde containers, pijltjes en andere elementen om de lay-out op te fleuren. Enkele jaren terug kon je die dingen inderdaad terugvinden op zowat elke site op het hele web, maar hedendaags worden die dingen gewoon niet meer gebruikt, iedereen heeft ze al mis/gebruikt en we zijn er wat op beugezien.

'k Zou zeggen, de commentaar die ik geef helpt je niet echt verder met deze lay-out, ik probeer je eerder te overtuigen het over een andere boeg te gooien als je een webshop lay-out wilt maken, mensen zoeken in zo'n wshop overzichtelijkheid zonder teveel zever eraan vast, is dus feitelijk niet zo'n moeilijk genre om voor te ontwerpen, hou het gewoon simpel.

bluetorch002

Legacy Member
sure webcontent, a et gaat hier over design, niet de content ....

en wit ipv zwart, sorry ma je psychologie erachter is wat overdreven denkik, och men klant is er uitertst tevreden over.

miss later een knopje make da et alles in wit veranderd, dan kan je nog kieze !

C//LiMBa

Legacy Member
ik blijf het grappig vinden hoe mensen hun eigen slechte designs blijven verantwoorden en verdedigen...

Featherfoot

Legacy Member
C//LiMBa zei:
ik blijf het grappig vinden hoe mensen hun eigen slechte designs blijven verantwoorden en verdedigen...

True, ze komen hier om hun "creatie" te laten checken en hopen natuurlijk goede comments te krijgen. De comments vallen tegen en ze beginnen hun uiterste best te doen om toch nog te zeggen dat het goed is.

Bluetorch002 geeft hier het perfecte voorbeeld; hij komt zijn layout laten nakijken en ze geven er commentaar op maar echt positief is die niet. Hij zegt dat de klant er uitermate tevreden over is en het zwart goed is. Waarom komt ge uw site hier dan nog laten checken? Als ge toch weet da gij er content van zijt en de klant ook?

Bleh, soms krijg ik er de rillingen van :oink:

Edit: over uw zinneke "Sure webcontent, het gaat hier over de layout....."
Ne layout valt of staat met de content in mijn ogen. Als de content behoorlijk fucked up is dan is de layout ook zeker nie zo doeltreffend meer.

Smoerf

Legacy Member
Redelijk 90's lay-out.

Omtrent uw op/aanmerkingen aan zero-grav's adres, bezint eer ge begint. Als er iemand is die iets afweet van webdesign dan is hij het wel. Hou vooral rekening met je opdrachtgever, je doelgroep en vooral waarvoor de site gebruikt zal moeten worden. Als clansite zou hij wel cool zijn, maar als webshop...

En content hoort niet bij de lay-out? Maw, ge zult het standaard lettertype gebruiken, zwart, standaardgrootte? De kleur van uw tekst, het lettertype, de tekstgrootte, de kleur van uw links en dergelijke zijn allemaal zaken die uw lay-out doen staan of vallen.

En tot slot, als ge een lay-out check laat doen dan kunt ge niet verwachten dat iedereen vol lof is. Een lay-out check is om anderen te laten checken wat er eventueel goed of slecht is aan uw lay-out en wat ge eraan kunt veranderen. Als ge niet tegen commentaar kunt, post dan gewoon niets.

bluetorch002

Legacy Member
vol lof niet, beetje tact verwacht ik toch wel. swat maakt niet uit, goed punt van die content mits da er idd wel deisgn inzit met css etc, daar heb je gelijk in.

mij beetje uitlachen, niet...

maar kom, het beste

close thread maar

Zero Grav

Legacy Member
bluetorch002 zei:
sure webcontent, a et gaat hier over design, niet de content ....

Een design is niet veel waard zonder content omdat iedereen er dan zijn eigen beeld op kan projecteren. Stel dat ik een ongelooflijke obsessie met vrouwen heb en heel die site in mijn gedachten vul met foto's van naakte vrouwen. :/ Schoon design dat overblijft moet'k zeggen.

bluetorch002 zei:
en wit ipv zwart, sorry ma je psychologie erachter is wat overdreven denkik, och men klant is er uitertst tevreden over.

Klanten zijn naïeve mensen en nooit een referentie. Ik kan me trouwens ook moeilijk voorstellen dat je deze afbeelding verkocht hebt aan iemand, want dit is toch een wip, ik zie me nog geen vierkant afleveren aan een klant en zeggen: "fill it up, don't care what you do with it, rekeningnummer: "....".

bluetorch002 zei:
miss later een knopje make da et alles in wit veranderd, dan kan je nog kieze !

True, maar je moet niet vergeten dat mijn post uit meer bestond dan enkel commentaar op de kleuren, dat was misschien het meest uitgebreide maar zeker niet het belangrijkste.

________

Eén comment was mogelijk kwetsend, die van C//LiMBa, en toch was deze persoon volledig in zijn recht! Hij verwerkt de commentaar die iedereen geeft en komt tot deze conclusie, een conclusie waar ik zelf trouwens ook toe kwam.

Het subforum site-check is een forum waar jij je al dan niet afgewerkte ontwerp op mag zetten, mensen zullen er dan hun commentaar op spuien en jij verwerkt die commentaar.
Niet alle commentaar, dat verwacht niemand van je, zelfs ik niet. Maar je moet wel weten wanneer je ongelijk hebt. Het lijkt er misschien wat op dat we samenspannen maar als 4 mensen (of hoeveel het er ook zijn) exact dezelfde commentaar op een lay-out hebben moet je toch eens beginnen nadenken of er misschien toch geen ruimte is voor verbeteringen.

Iedereen heeft wel eens last van zijn ego, hell, ik ben zelf een enorme ego-tripper, daar niet van, maar durf je trots eens opzij zetten en je zal eerder iets succesvols bereiken.

(ja, 'k weet het, ik weer he orez. :p)

AncientRites

Legacy Member
Ik begrijp ook niet dat ze hier voor het minste iets beginnen af te kraken. Ik vind dit persoonlijk een zeer goede layout (90s of niet). Voor een doordeweekse webshop is uiteraard wit beter, maar hier lijkt het mij eerder te gaan over DJ materiaal, tuning materiaal en dergelijke? En daarvoor vind ik zwart veel beter.
En de banner vind ik ook goed ontworpen.

Zero Grav

Legacy Member
Then again, wie spreekt hier van afkraken?
Echt, zouden we dit subforum niet beter sluiten? Blijkbaar zijn enkel degenen die zo goeie designs maken dat ze weinig commentaar krijgen bestand tegen commentaar. (Bv Peng, chapeau aan die gast) De rest gaat samenspannen tegen de zogenaamde anciens en noemt ons collaberateurs met een dikke nek die zich enkel goed voelen bij het afkraken van anderen.

Hou er ook steeds rekening mee dat negatieve commentaar, geen aanval is op jouw persoon en meestal zelfs zeer objectieve informatie bevat over dingen die mislopen op jouw site!!

Nadat duidelijk werd dat de threadstarter blijkbaar niet zo goed tegen de commentaar kon werd er inderdaad nogal wat off-topic commentaar op de persoon gegeven, maar dit is toch logisch?

AncientRites

Legacy Member
Er moet gewoon rekening mee gehouden worden dat de mooiheid van site-layouts louter subjectief is. Je kan dus onmogelijk zeggen dit is lelijk, achterhaald, onbetrouwbaar,...

orez

Legacy Member
Zero Grav zei:
(ja, 'k weet het, ik weer he orez. :p)

ah ! ge begint het al te beseffen ! :angry:

Kan u feitelijk enkel en alleen maar gelijk geven ;)

@ancientrites...

"mooiheid van site-layouts" is niet louter subjectief... Je kan PERFECT zeggen dit is lelijk, achterhaald of onbetrouwbaar... waarom denk je dat er zoveel bij websites te kijken komt.

Er bestaat zoiets als een TRENDSTUDIE, om te zien, wat is in, wat is out, etc... KLEURSTUDIE, FONTSTUDIE, BRANDING, en nog zoveel meer... Als jij bijvoorbeeld die header mooi vindt, en die stijl goed voor een webshop, dan lijkt het mij alsof je een leek bent op het gebied van webdesign.

Ieder genre van site, ieder onderwerp van site heeft zen eigen specifieke kleurpassende schema's en stijl. En da is gewoon zo. Als je nu voor DJ materiaal verkoopt of iets anders. WIT is the way to go... Als je wilt verkopen wil je business uitstralen, en dit gaat simpelweg niet met een zwarte layout.

Kleuren spreken over iets, iederen kleur heeft een eigen betekenis... zoek er maar eens over op, ga maar eens rondlezen op www.color.org bijvoorbeeld, en nog zoveel meer. Wat jij zegt ancientrites is dus dikke zever.

En dat er zo snel negatieve commentaar is? Da denk ik niet... de meesten zijn enorm vriendelijk in hun reacties, proberen iemand te helpen, en dan slaan ze de info in de wind. Een groot deel die commentaar geven, hebben ook in die periode gezeten in het begin dat ze minder waren, nu, waarom zijn ze zo "goed" geworden? Juist ja, door al die negatieve kritiek te aanvaarden en het te gaan gebruiken, en niet door die kritiek proberen te weerleggen of te negeren.

Met simpele commentaren als WOW DIE HEADER IS SJIEK ! of mooie site ! vertel mij nu eens eerlijk WHAT THE FUCK heeft de designer hieraan? GEEN KLOP!

Zelfs al vind je een site goed, zeg dan WAT je goed vind, en beargumenteer alles. Zelfs als je de navigatie goed vindt zet dan niet gewoon, nice navigatie! maar zeg ook WAAROM.

Nu dit is waar site-check allemaal overgaat. Kan je dus geen kritiek aanvaarden, of kan je als beoordeler enkel maar zeggen mooie site zonder argumentatie. Sorry om het kru te zeggen, maar dan ben ik jullie liever kwijt dan rijk hier op site-check. Ge mag dan gerust ook een ander forum gaan zoeken en mij alle verwijten vandien naar mijn hoofd smijten. Maar het forum hier zou een niveau in de hoogte gaan...

Zero Grav

Legacy Member
AncientRites zei:
Er moet gewoon rekening mee gehouden worden dat de mooiheid van site-layouts louter subjectief is. Je kan dus onmogelijk zeggen dit is lelijk, achterhaald, onbetrouwbaar,...

louter subjectief? Daar ben ik helemaal niet akkoord mee.
Als zoiets louter subjectief was dan had je geen trends in het webdesign, er zijn zeker dingen die één persoon lelijk kan vinden en een ander mooi, en daarom is het inderdaad niet onmiddellijk lelijk maar dit is zeker geen algemene veronderstelling.

'k zeg maar iets, iemand komt hier een designtje posten om te checken, een zwarte achtergrond met knalrode tekst, iedereen zegt natuurlijk: "Ma jongske toch, dat trekt op niets" en hij replied: "Allé nu? :s Ik vind dat superschoon!"
Tja, is dat dan nog steeds subjectiviteit? Ik denk dat er best wel meer factoren zijn die belang hebben op zo'n vlak.

'k Heb toch al wat ervaring met webdesign en soms ben je aan iets bezig waarbij je denkt: "Wow, dit is het gewoon, echt goed gelukt." Dan open je dat bestand een week later en zeg je: "Oh, zo lelijk, hoe kan ik dat ooit gemaakt hebben, weer een nieuwe aanwinst voor mijn vuilbak!"
Klinkt misschien wat vreemd maar geloof me, 'k heb het echt al vaak voorgehad, dan is het ook moeilijk om te zeggen dat het subjectief is want het gaat over één persoon die opeens inziet dat er toch wel veel mankementen zijn aan een lay-out.

Deze lay-out zie ik echt nooit terugkeren op een professionele site, ze mist die professionele toets helemaal. Misschien dat ik me wat teveel aantrek van lay-outs bij webshops en dergelijke maar in deze site zou ik nooit mijn vertrouwen kunnen leggen omdat ik het design amateuristisch vind.

AncientRites

Legacy Member
Natuurlijk zijn er trends, dat is er overal. Daarnaast is het louter subjectief.
Nu vindt iedereen een site in 90s stijl lelijk. Zijn deze sites daarom slechter?
Neen. Over 5 jaar vindt men de sites van deze tijd lelijk. Daarna komt misschien weer een tijd dat de layout van de 90s sites 'in' komen.

Die studies die jullie aanhalen zorgen voor meer klanten, daar ben ik volledig mee akkoord. En dat is ook een grote vereiste als webpagina. Maar daarom is het nog niet voor iedereen zo. Layout is subjectief, daar moeten jullie mee leren leven. Chemie, fysica en wiskunde zijn objectief.

C//LiMBa

Legacy Member
Ok ik ga hier eventjes een bij de meeste mensen bekende webwinkel aanhalen: tones.be

Deze mensen veranderen gemiddeld om de 4 jaar van site. De eerste versie sinds ik de winkel ken (versie 2.0 volgens de site van vision*r) had nog zeker 5 jaar kunnen meegaan met de look die hij had, maar toch doen ze bij Tones de moeite om in een betere site (met een futuristisch design imho) te investeren, gewoon om niet oubollig over te komen. Dit resulteert in de opening van een nieuw filiaal van hun omdat zelfs de grootste leken (bij wijze van spreken) er hun weg op vinden.
Ook denk ik dat een vooruitstrevend design klanten de indruk geeft van "Wauw, wat een handige/prachtige website, deze mensen weten zeker en vast met wat ze bezig zijn!" terwijl ik deze impressie niet krijg bij het zien van een design van eind jaren '90. Ik zou eerder beginnen zoeken naar de datum van laatste keer geupdate omdat het de indruk geeft al jaren niet meer te zijn gebruikt...

Voor mijn portfolio heb ik al minstens 15 ontwerpen gemaakt, allemaal MET opvulling, omdat het geheel (zoals eerder vermeld) een vele beter beeld geeft van de slaagkansen van zo'n site! Pas als IK tevreden ben met het resultaat zal het hier verschijnen voor te laten nakijken door een breder publiek met verschillende intresses.

Btw als je geintresseerd moest zijn in de huidige trends, hieronder een lijstje waar het allemaal mooi te volgen is (abboneer je op de RSS feed en je moet zelfs geen moeite doen om op de hoogte te blijven):
- http://www.cssvault.com
- http://www.stylegala.com
- http://www.cssbeauty.com
- http://thesis.veracon.net/
- ...

bluetorch002

Legacy Member
dank je allemaal, ik ben ni boos op jullie met slechte commentaar hoor maar euhm, jullie designen wat mensen graag zien eigenlijk

ik design zowat wat ik mooi vind ( not the right way to go i know )
en dat van zwart verkoopt niet, mja we zullen zien, eitherway int begin heb ik ook gezegd da het design nog niet af is maar kom, ik wou gewoon wete of ik goed op pad was..... blijkbaar niet volgens jullie maar dat geeft niet

toch mvg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan