Archief - OTHER: Site-Check : Medionowners.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pay&go

Legacy Member
Ik pleit alvast voor MINDER "reflectie-effect".
Voor de rest vind ik zoveel fout aan je ontwerp dat ik op dit moment geen tijd heb om een lange constructieve post te schrijven.

Herdenk ook je volledige content. Niet alleen staat ze vol schrijffouten, maar hij is ook overcrowded. Je wil zoveel tegelijk doen: reviews schrijven, tutorials (en wat voor dan nog) aanleren, tools aanraden.Je wil blijkbaar alles op je website.. en dat gaat gewoonweg niet.

Ook de hoofdzaak waar je website om draait (het medion merk) is al vrij snel zoek.

"Zoals de naam al doet vermoeden draait deze site hoofdzakelijk om MEDION pc's, notebooks , navigatiesystemen, PDA's, etc. Hier kan je het laatste nieuws lezen omtrent het merk Medion"

en dan lees je daar net boven:

"Scythe Orochi: grotere koeler blijkt niet altijd beter
Foto van de nieuwe iPhone
Microsoft: door lek geen Safari gebruiken onder Windows
Belgische minister wil van downloadlimieten af"

Maak een geheel dat goed in elkaar zit i.p.v. zo veel mogelijk mensen aan te spreken met een shitload aan nutteloze content.

orez

Legacy Member
Transporters zei:
--> Over smaak valt niet te twisten maar ik ben dan ook maar een groentje op vlak van webdesign en ik heb al veel slechtere sites gezien van admins die zich op hetzelfde niveau als mij bevinden.

No offence, maar designgewijs trekt uw site idd op niets...
En het zijn geen "admins" die sites maken maar wel webdevelopers / webdesigners.

En jij moet u niet spiegelen aan anderen, spiegel u aan uzelf. Zoek een aantal CSS gallery sites op, en doe u inspiratie op, en kijk hoe mooi het daar is!
En leer aub iets over kleuren, deze site is veel te vermoeiend voor de ogen enzo...

kuler.adobe.com
www.worqx.com/color

Je hebt nog een lange weg te gaan. En het enige deftige commentaar dat ik kan geven is - sorry als het hard aankomt - begin gewoon uw design opnieuw. Als je alles moet verbeteren die er verkeerd aan is, ga je meer werk hebben.

Waarom altijd zoveel van die grafische bullshit? Begin eerst eens gewoon met een witte pagina en zwarte tekst, pas de fonts aan, zet de titeltjes in een kleurtje. Zorg voor wat uitlijning, gebruik een simpel icoontje om wat onderscheid te maken. En maak een informatie-architectuur op van uw site.

Tzal al veel mooier zijn als wat ge nu hebt...

chosen1

Legacy Member
als Medion u pakt met dat logo op uw site zult ge het er meteen moeten afgooien.

Xavez

Legacy Member
Transporters zei:
--> Over smaak valt niet te twisten maar ik ben dan ook maar een groentje op vlak van webdesign en ik heb al veel slechtere sites gezien van admins die zich op hetzelfde niveau als mij bevinden.

Deze is gratis: spiegel u aan uw meerderen :).

visual-X

Legacy Member
voor een eerste site valt het mee. maar nog veel werk aan de winkel. ik vind het allesinds relatief beter dan die gastjes dat hun eindwerk portfolio etc hier komen tonen.

j design

Legacy Member
Wel de site opzich is niet slecht.
Het ontwerp daarintegen ben ik ook niet voor te vinden.

Ik denk da je veel kan doen als je:
-de banner iets smaller maakt
en de achtergrond van de banner wat bewegingsonscherpte toevoegd.
dan gaat het niet zo scherp in de ogen zijn.
- voor je content gedeelte dat matrixgedoe eraf een een simpele bijpassende rustige kleur nemen
Alles veel rustiger.

Ik denk dat met deze aanpassingen je site er een pak beter uit zal zien.

Maarja das ook maar de mening van een gastje die zijn portfolio hier eens liet checken..

dendaak

Legacy Member
visual-X zei:
voor een eerste site valt het mee. maar nog veel werk aan de winkel. ik vind het allesinds relatief beter dan die gastjes dat hun eindwerk portfolio etc hier komen tonen.

:cry:

Accordis

Legacy Member
Zeker niet slecht voor een eerste website ;)
Het is dan ook normaal dat je jouw eerste werk niet kan vergelijken met websites van professionele webdesigners.
Verbeter je website stapsgewijs, en het zal echt goed worden ;)
Wat opvalt zijn de schreeuwerige kleuren. Daar moet je echt iets aandoen.

Nog veel succes :)

squan

Legacy Member
visual-X zei:
serieus, ik heb echt medelij met jou. multimedia richting volgen en zo'n site afleveren...

Qua techniek mss, maar op vlak van design vind ik Ward zijn site toch wel een PAK mooier hoor.

TiZon

Legacy Member
squanman zei:
Qua techniek mss, maar op vlak van design vind ik Ward zijn site toch wel een PAK mooier hoor.

Het zijn ook 2 verschillende werelden hé :)
Maar ik vind die van ward in dat opzicht ook veel beter.

Deze heeft inhoud, die van ward dan weer niet :) (n/o)

Cycloon

Legacy Member
Dat ding van ward moest een website voorstellen? Hier zie ik duidelijk een website in, bij die 2 GIPen zag ik dat meestal niet.

Maar het menu hier is enorm lelijk door de reflectie (?) die ge wilt maken. Op zich vind ik die vista look nie slecht, maar ze is gewoon niet goed uitgewerkt qua kleur. Het kan wel iets mooi worden volgens mij, maar het is sowieso moeilijk om iets in dit genre mooi te laat lukken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan