Archief - OTHER: NanoFoods - GIP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ivesdeblieck

Legacy Member
Mijn GIP website! Het idee was een concept van de toekomst bedenken, dat van mij was het eten uit de toekomst en een vervolg op diepvries en kant-en-klare maaltijden, de nanovoeding.

Tweede vereiste was php gekoppeld aan een database, het gebruik van queries, sessions en een zoekfunctie. Ik heb gekozen voor een online shop waar je je kan op registreren. De beveiliging is niet optimaal en de code nog niet super, na 1 jaar php, maar toch ben ik er vrij trots op.

offline

Commentaar, kritiek en tips zijn zeker welkom. De GIP is wel af, maar ik wil hem toch zo degelijk mogelijk uitwerken en blijven updaten!

groetjes

Xavez

Legacy Member
<!-- a ge tees hieronder nie snapt zedde echt achterlijk -->

Let me rephrase that for you

<!-- a ge nie snapt waveur doctype head en title dient zedde echt ni goe bezig -->

ivesdeblieck

Legacy Member
Xavez zei:
<!-- a ge tees hieronder nie snapt zedde echt achterlijk -->

Let me rephrase that for you

<!-- a ge nie snapt waveur doctype head en title dient zedde echt ni goe bezig -->


was een stukje script dat een maat van mij geschreve had voor da login systeem ;-)

Devastate

Legacy Member
dus ge bent er u van bewust dat ge 3 keer een doctype & head hebt in uw website?

(het design is wel tof)

het.pc.schaap

Legacy Member
Devastate zei:
dus ge bent er u van bewust dat ge 3 keer een doctype & head hebt in uw website?

(het design is wel tof)

dit komt door zijn include functie in zijn index.php file

veel voorkomende fout bij beginende php coders. Je moet dat maar één keer in uw volledig document hebben.
Ik begin meestal zo:
doctype & head en dan title in één document (titel even met een variabele die dus verandet als ge op de verschillende links klikt ofzo)
dan echo ik de openings body tag
en dan de de andere dingen includen, en hier moet dus geen doctype & head enzo in staan.
en dan aan het einde include ik de eind file waarin alle open tags gesloten worden, body en html dus

voor de rest al mooi gedaan, vooral kwa design

ivesdeblieck

Legacy Member
dus in alle includes mag de head en doctype tag gewoon weg? Dat wist ik niet...

ozl

Legacy Member
Ik weet niet in hoeverre compatibiliteit meespeelt maar misschien kijk je er nog best wel eens naar. Wat horen de hovers te doen? Volledig het vak tussen de 2 witte lijnen opvullen?

Firefox:

15gblg3.jpg


IE6:

2m68tit.jpg


Opera:

15mmpm0.jpg


Safari:

24l53zd.jpg


Kdenk dat het misschien gemakkelijker is om een afbeelding te maken en dmv background-position etc u hovers te bepalen.

menu.jpg


En dan css:

Code:
#nav {
  list-style: none; 
  display: block; 
  height: 27px;
  margin-left: 2px;
}

#nav li {
  float: left; 
  height: 27px;
  margin-top: 2px;
}

#nav a {
  outline: none; 
  height: 27px; 
  text-decoration: none; 
  float: left; 
  background-image: url(../images/menu.jpg);
}

#home a {width: 128px;} #home a:hover, #home a:focus, #home.active a {width: 128px; background-position: 0 -27px;}
#activiteiten a {width: 126px; background-position: -128px 0;} #activiteiten a:hover, #activiteiten a:focus, #activiteiten.active a {width: 126px; background-position: -128px -27px;}
#media a {width: 124px; background-position: -254px 0;} #media a:hover, #media a:focus, #media.active a {width: 124px; background-position: -254px -27px;}
#forum a {width: 126px; background-position: -378px 0;} #forum a:hover, #forum a:focus, #forum.active a {width: 126px; background-position: -378px -27px;}
#leden a {width: 125px; background-position: -504px 0;} #leden a:hover, #leden a:focus, #leden.active a {width: 125px; background-position: -504px -27px;}
#contact a {width: 126px; background-position: -629px 0;} #contact a:hover, #contact a:focus, #contact.active a {width: 126px; background-position: -629px -27px;}

Kheb dit hier trouwens gezien bij één van Xavez zijn websites en deze methode gebruik ik nu ook vaak.

Xavez

Legacy Member
ives-design zei:
dus in alle includes mag de head en doctype tag gewoon weg? Dat wist ik niet...

Als je erover nadenkt is het eigenlijk logisch hé... Je weet toch hoe een html-document eruit moet zien, neem ik aan? Ahwel, uw uiteindelijk gerenderde php-pagina moet er dus ook zo uitzien :).

j design

Legacy Member
Ik ken bijna niets van html dus daar kan ik niets van zeggen.
Het design van de site is zeer goed uitgevoerd, mooi.
Juist, mijn mening, ik zou de groene top boord van je menu items weglaten of iets minder opvallend nemen.

Jones

ivesdeblieck

Legacy Member
Dr Cosmo: daar had ik totaal nog niet aan gedacht, bedankt voor de comment!

zwerver

Legacy Member
Aan de beveiliging is blijkbaar nog serieus wat werk (voor zover ze er is)... Je kan het werk van de admin verrichten zonder ingelogd te zijn, enkel de juiste url intypen en klaar. Blijkbaar zijn er nog die dat ontdekt hebben :')

ivesdeblieck

Legacy Member
Ok, kga em offline halen? Ik vraag speciaal om geen flauwe grappen uit te halen en heel de website is al verkloot! 9 lives = No life

zielig ze, khoop altijd dat computer fanate toch nog een beetje standaard hebbe...

Cycloon

Legacy Member
ives-design zei:
Ok, kga em offline halen? Ik vraag speciaal om geen flauwe grappen uit te halen en heel de website is al verkloot! 9 lives = No life

zielig ze, khoop altijd dat computer fanate toch nog een beetje standaard hebbe...

Dit kan je toch wel verwachten? Als je de basis van de basis al negeert dan kan je toch gewoon niks anders verwachten? Je moet een kat ook niet bij de melk zetten :naughty: Iedereen kan wel wat met id's in linkjes foefelen, daar moet je zelf geen computerfanaat voor zijn.

Laat het een wijze les zijn voor later (overigens zit ik hier voor niks tussen :p).

En dit moet dan een GIP voorstellen? Ik heb toch soms echt zwaar mijn bedenkingen bij sommige scholen/personen.

Dr. Cosmo

Legacy Member
Hey,

Ik vind het jammer dat sommigen het nodig achten om met je website te knoeien. Hopelijk heb je thuis nog een backup staan (wat wel zo zal zijn zeker?).

PS; ik had je ook reeds een PM gestuurd, blijkbaar heb je die te laat gelezen :(


Greetz
Cosmo

sh011265

Legacy Member
Idd jammer voor je, anderzijds zal je de volgende keer wel aan de basic beveiliging denken :)
Hopelijk heb je idd lokaal nog een copie'tje..

ivesdeblieck

Legacy Member
Tuurlijk heb ik backups, maar je vraagt gewoon om kritiek. Als je een beveiligingsfout vind, kan je die altijd geven zonder alles van mij te gaan verkl*ten...

kvind et zielig, kan er niet aan doen. En Cosmo, bedankt nog voor je berichtjes, daardoor heb ik et opgemerkt! :-)

Helvetica

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Dit kan je toch wel verwachten? Als je de basis van de basis al negeert dan kan je toch gewoon niks anders verwachten? Je moet een kat ook niet bij de melk zetten :naughty: Iedereen kan wel wat met id's in linkjes foefelen, daar moet je zelf geen computerfanaat voor zijn.

Laat het een wijze les zijn voor later (overigens zit ik hier voor niks tussen :p).

En dit moet dan een GIP voorstellen? Ik heb toch soms echt zwaar mijn bedenkingen bij sommige scholen/personen.

Je kan verwachten dat mensen er opmerking opgeven, maar iedereen moet ergens beginnen, en je verwacht datt mensen een beetje verstand hebben en zich een beetje volwassen gedragen. Heb je dan echt niets beters te doen?
en dat doe je ook zeker niet als het voor een GIP is.

Wat verwacht jij dan van een GIP van het 6de jaar ? hebt gij multimedia gedaan? ik denk dat de gip in SISA wel een pak zwaarder was dan bv multimedia in mechelen, en die site was ook lang niet het enige wat we moesten doen.

schraaaaaaal

Xavez

Legacy Member
Ofwel doe je php en doe je het tegoei, ofwel doe je het niet. Halve opleidingen zijn voor niks goed imo :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan