Archief - OTHER: meetme.be (functionele check :) )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cloink

Legacy Member
Pfoeh, na 3 jaar ontwikkelen (toegegeven, waarvan 14 dagen effectief :) ), heb ik toch weer eens een kleinschalig projectje in gebruiksklare toestand gekregen, het gaat hem over:

http://meetme.be/

Een beetje een Belgische kloon van de Amerikaanse tegenhanger, maar deze zou moeten uitbreiden tot net dat ietsje meer. Op het programma staat veel meer dan nu, maar het leek me leuk om dit stuk toch al online te gooien.

Soit, momenteel dus een erg basic versie en ik had dan ook graag vooral commentaar/tips gekregen over de werking van de site. De layout boeit me wat minder, daar die eigenlijk al verwezenlijkt is en ik niet echt zin heb om veel te veranderen. ;)

Dus als jullie eens de site willen uitproberen en me jullie bevindingen kunnen doorspelen? Thanks! :niceone:

UnD3RD0G

Legacy Member
Lay out, waar je niet al te veel om geeft :)

persoonlijk vind ik dat die site weinig 'sfeer' uitstraalt.
en dat maakt een meeting site mss net zo speciaal,
die header vind ik bv af, niet veel, mooie kleur, menu er mooi in verwerkt, ( door die simpele lijn afbuiging) maar dan begin je heel hoekig en overal stippelijktjes... komt vreemd over
n/o naturlijk, vind em al mooi


Functionaliteit

te tam om een account te maken :)

P|tt@

Legacy Member
Als ik me niet vergis wil je een amerikaanse tegenhanger maken?

Waarom dan alles in het engels?

Bertold

Legacy Member
dacht ik ook direct waarom engels?
en ik zou mss nog een slogan ofzo in die headr zetten want ie is een beetje leeg

Zero Grav

Legacy Member
Weinig waard naar mijn bescheiden mening. Een layout die totaal niet past bij het soort website dat je gemaakt hebt.

Zo'n layout moet eerder zeggen: "Hey look at me, I'm an attention whore" en ook niet zoveel diepgaande links bevatten. Voor zo'n site moet veel meer info op de mainpage staan. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de mainpage van looknmeet zie je dat die daar echt wel veel (crap) hebben staan.

Om in te loggen op zo'n siteje integreer je een loginform op (bijna) elke pagina, een aparte pagina maken waarop men moet inloggen vind ik op dit soort sites gewoon niet passen.

De functionaliteit is trouwens veel te beperkt, je kan enkel een foto van jezelf uploaden (of ik kan toch enkel foto's van derden bekijken). Maw je wilt zogezegd relaties promoten die enkel op het uiterlijk gebaseerd zijn.

Nuja, deze post is wel ongeacht over wat je zei over dat de layout je niet echt interesseert. Fact is, als je wilt dat zo'n project slaagt moet je ook een catchy layout hebben.

cloink

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
persoonlijk vind ik dat die site weinig 'sfeer' uitstraalt.
en dat maakt een meeting site mss net zo speciaal,
die header vind ik bv af, niet veel, mooie kleur, menu er mooi in verwerkt, ( door die simpele lijn afbuiging) maar dan begin je heel hoekig en overal stippelijktjes... komt vreemd over
n/o naturlijk, vind em al mooi
Zal eens nadenken over de menuutjes. De gedachte achter al die stippellijnen was het besparen op afbeeldingen. Alles (buiten de bovenste banner dus) is text based en laadt dus snel, iets wat met dit soort sites (snel snel van de ene foto naar de andere) misschien wel leuk was? Soit, zal er dus eens over peinzen :)

UnD3RD0G zei:
Functionaliteit
te tam om een account te maken :)
Jamaar! :cry:

cloink

Legacy Member
P|tt@ zei:
Als ik me niet vergis wil je een amerikaanse tegenhanger maken?
Waarom dan alles in het engels?
Neen, 't idee is eigenlijk "geleend" van een Amerikaanse site. ;)

En je bent in elk geval al niet de eerste die deze opmerking maakt, zal hem snel multilanguage maken, tnx for the tip. :niceone:

cloink

Legacy Member
bt belgium zei:
en ik zou mss nog een slogan ofzo in die headr zetten want ie is een beetje leeg
't Was eigenlijk de bedoeling om daar wat reklame in te zetten. Moet alleen nog advertiser zoeken (allicht beginnen met AdSense).

(iemand moet de server betalen hé ;) )

cloink

Legacy Member
Zero Grav zei:
Weinig waard naar mijn bescheiden mening. Een layout die totaal niet past bij het soort website dat je gemaakt hebt.
Zo'n layout moet eerder zeggen: "Hey look at me, I'm an attention whore" en ook niet zoveel diepgaande links bevatten. Voor zo'n site moet veel meer info op de mainpage staan. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de mainpage van looknmeet zie je dat die daar echt wel veel (crap) hebben staan.
Hmm, je hebt gelijk als je zegt dat het een erg (misschien té) sobere layout is. Maar zoals hierboven al gezegd, daar zit een reden achter. Het is niet mijn bedoeling om een zoveelste profiel-website te maken, maar echt een snelle klik-klik-klik site. ;)

Zero Grav zei:
Om in te loggen op zo'n siteje integreer je een loginform op (bijna) elke pagina, een aparte pagina maken waarop men moet inloggen vind ik op dit soort sites gewoon niet passen.
Hier heb je een punt, dat pas ik aan! :niceone:

Zero Grav zei:
De functionaliteit is trouwens veel te beperkt, je kan enkel een foto van jezelf uploaden (of ik kan toch enkel foto's van derden bekijken). Maw je wilt zogezegd relaties promoten die enkel op het uiterlijk gebaseerd zijn.
het is inderdaad in eerste instantie de bedoeling dat je 1 foto upload en dat je daarna - op basis van je uiterlijk dus ja - YES of NO klikt op andere members. Quick & dirty. Ik haalde het al aan: de functionaliteit zal mettertijd nog uitbereiden: tekstuele intro, keywords, allerlei zoekcriteria, etc. Maar het hoofdidee blijft wel. Ik denk dat ik weinig kans maak tegen de "traditionele" profiel-sites (die trouwens gemanaged worden door bedrijven), dus probeer ik het met een alternatief concept hé. Wie niet waagt... :crazy:

Zero Grav zei:
Nuja, deze post is wel ongeacht over wat je zei over dat de layout je niet echt interesseert. Fact is, als je wilt dat zo'n project slaagt moet je ook een catchy layout hebben.
Point taken, zal em er wat jazzier doen uitzien, als ik eens inspiratie heb. ;)

cloink

Legacy Member
Voila sie, de login-functie staat al op de main page. Nu multilanguage... (zal wel wa langer duren :) )

0n3Liner

Legacy Member
voor een redelijke prijs kan ik u nog een hele hoop vertalingen bezorgen :p

Thorens

Legacy Member
Zo, heb net het systeem uitvoerig kunnen testen. Points of comment:

- Duidelijker maken wie uw dubbele meet-me is. Ik had een dubbele meet-me en geen idee wie tot ik op elke foto had geklikt en er eindelijk een contact-forum komt.

- Het "skippen" van een foto mogelijk maken. Anders krijg je een foto die je al hebt gehad en moet je weer op "yes" of "no" klikken.

- Laten zien of uw foto al geaccept is in het profiel en de foto zelf ook. Ik moest al eerst op mijn link "meetme.be/..." gaan zien voor mijn foto :)

- Uitgebreider maken. Het is nog maar een simpel systeem maar het heeft potentieël, hoor!

- Aantrekkelijker maken, zelfde reden als hier boven. Flashier, toffer, "younger", ...

Keep up the good work :)

cloink

Legacy Member
Thanks for the tips Thorens! :niceone:

Ik doe dit eigenhandig en in m'n - zeldzame - vrije tijd, dus het zal wel even duren eer ik alles in orde krijg, maar we komen er wel... ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan