Archief - OTHER: Deefees footskating crew

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deefees

Legacy Member
Hoi, kheb onze site van onze footskating-crew the deefees eens vernieuwd.
Deefees
Zijn er nog grote fouten, of dingen die heel wat beter zouden kunnen ?

Groeten,
De Deefees.

Brock

Legacy Member
hmm, is dit een grap?

Het is een site... dat wel.

- Er is geen samenhang tss sommige pagina's
- De kleuren doen keihard pijn aan de ogen ( of is het omdat footscaters constant met sunglasses aanlopen? :) )
- Sommige afbeeldingen werken niet
- geeft héél rare dingen in firefox
- Er zijn elementen ingeplakt ( bvb die navigatie ) waar bvb de "search" functie totaal geen nut heeft ( werkt niet maw ). Je hebt het met andere woorden gewoon erin "gedragged", wat naampjes aangepast en hup, klaar is kees. Die zoekfunctie die je niet wegkreeg moet dan maar...

Verder heeft de site weinig om mee te pronken MAAR dat hoeft mss ook niet als het gewoon is "om een site te hebben" en je er niet te veel tijd in wil steken. Ik kan begrijpen dat je gewoon al trots bent over het feit dat je een website kán maken en dat de rest nog bijzaak is. Wil je meer leren, en je echt bezighouden met websites, begin dan hier:

http://www.w3schools.com/html/default.asp

en probeer opnieuw te beginnen, zonder de "design" mode van dreamweaver te gebruiken om de site te maken.

Da Turtle

Legacy Member
ik zou zeggen, enkel die navigatie balk (niet de "over" states, want die zijn al weer wat minder) ziet er nog redelijk uit, heb je die zelf gemaakt?
Wat is er nu allemaal mis?
Sneeuw op de beginpagina, niet doen, is zeer processor intensief en heeft geen enkele meerwaarde.
Het groene achtergrond kleur is niet bepaald, euhm, mooi?:unsure:
Die image van "het nieuwe filmpje" is gestretched, maak eerder thumbnails.
Ik zie bugs in firefox, mensen die met firefox surfen gaan niet veranderen van browser omdat ze jou site willen bekijken.
Als je niet goed Engels kan, vertaal dan ook je website niet. Ik zie eigelijk niet echt mensen van andere landen naar deze site surfen, dus vertalen is eigenlijk veel werk voor niks.
en nog meer ...
Deze site straalt "mijn eerste frontpage site" uit, ook al is ie gemaakt in Dreamweaver 6. Probeer xhtml en css te leren, hou je eerste sites simpel (geen muziek, vallende sneeuw of uber design, ...) en bekijk andere sites en vraag voor jezelf af "Wat vind ik slecht aan deze site?" en vermijd het in jou site :). http://www.w3schools.com/ vind je veel tutorials om de basis van dingen te leren, maar deze is vooral goed voor de "reference" (zie rechter kolom).
Keep It Simple, met xhtml & css kan je heel wat doen, je hebt zelfs geen images nodig.

* en ik was deze post nog aan 't schrijven toen deze hierboven erbij kwam :p
** & en typo

orez

Legacy Member
dit is wel geen CLAN site hé ... hoort eerder thuis bij other...

Kzal voor dees keer gene warning geven maar ne CLANSITE = gaming.

ontopic:

uw site mja... tis een typische beginner site hé ... kzou zeggen leer u wa html/Css om te starten, en verdiep u wa in een kleurenstudie ofzo... want deze kleuren zijn heel slecht gekozen. Een layout is er dan ook ni echt aan hé... een groene achtergrond, en hier en daar een fotoke en dan wah tekst.

--> typografie moogde ook wel nog iets over leren ;)

lambik

Legacy Member
:offtopic:
* ik vindet best wel grappig :D
* leuke fotos trouwens!!


over site: wat de andere reeds gezegd hebben!

Orphea

Legacy Member
orez zei:
dit is wel geen CLAN site hé ... hoort eerder thuis bij other...

clan (de ~ (m.), ~s)
1 stam, familie
2 zeer hechte groep

Theoretisch gezien klopt dit wel hé. En praktisch wss ook want ze zien me er wel een hechte groep uit.

Site..
Ref. Brock
Kzou es opnieuw beginnen .. Zelfs gwn ander kleur, andere navigatie, geen borders rond tabellen of toch niet zo'n lelijke .. leer eens CSS kan veel helpen. En kijk idd es op die site die brock heeft gegeven.

:offtopic:
En waar houden jullie je mee bezig :s Footskating lol ... very impressive zouk zegge en met ulle jumpbeatje. Njah.. Leer dan jumpe zo van de tricks over daken enzo, maar over bankje lopen en keer tegen muur springen lijkt maar belachelijk.

Rvl

Legacy Member
ik hoopte da deze thread nie opnieuw naar boven ging gehaald worden maarja op vrijdag de 13e kunt ge daar wel es pech mee hebben.

Wat u layout betreft: "a BIG nono", Als je nu naar andere layouts eens op dit forum had gekeken had ge toch wel al een kleine inschatting kunnen maken wat er aan jouw site kon mis zijn. Nuja, de splash als je het splash kan noemen in het begin vind ik nogal nutteloos. Het geluid daarbij is uitermate storend, daarvoor zou ik al direct de site sluiten persoonlijk. Nuja enige positieve aan de eerste pagina zou kunnen zijn dat je taal kan kiezen (en dan daadwerkelijk ook nog werkt). Wat ik daar dan weer zou weglaten is het "west-vlaams", als het grappig zou moeten zijn, voor mij is het dan toch niet geslaagd. Da nals je verder naar de site gaat, ik had me verwacht aan een ps tutor header maar er is geen header. Het menu gewoon ergens van een site gehaald die automatisch zulke menu's maakt? Verder over alle layout die je in de tabellen verwerkt, probeer iets moois met die tabel te doen want zo is het gewooon 'niet' mooi. U kleurenschema is volledig fucked up, trekt op nie veel dus ik zou ook andere kleuren pakken. U code kan er meer door in verhouding me u layout dan. Qua de content betreft, volgens mij is dit gewoon het hele concept van die manne op mtv "crazy monkey". Wat ik hier van zou kunnen zegen is het niet echt een site bedoeld voor buitenstaanders maar enkel voor de mense van u "crew" en misschien nog een paar vrienden, (dit maakt dus ook de verschillende talen overbodig). Persoonlijk zou ik opnieuw beginnen. JE leert namelijk altijd veel bij na je eerste site te hebben gemaakt.
Greetz Rvl

Deefees

Legacy Member
Wel er is een klein probleem bij de kleuren, bij mij is da gewoon groen, maar kheb gemerkt dat het op verschillende andere pc's licht-fluo-groen uitslaat.. das dus wel een klein probleem (door contrast-instellingen enzo).

Waar kan ik dan goeie kleurenschema's vinden, of wat raden jullie aan?

Ook dat het op firefox niet goed werkt of niet goed verschijnt trek ik mij eiglijk nie veel aan, want ik gebruik het zelf nie, en er zijn zo wel veel site's die er niet op werken heb ik de indruk.

Wat betreft de layout enzo, het is een basis ccs-sheet van dreamweaver dat ek wa heb vervormd, een header (en hippe tekening die als header zou kunnen dienen dus) heb ik nie echt dus is het niet de moeite om een in te stoppen, ook die search-functie is standaard in dat ccs, maar werkt dus niet, maar ik heb het niet op alle pagina's weg gedaan om dat ik hoopte het te kunnen doen werken, maar helaas, ik zal het dan wel eens overal verwijderen.

Dit is ook nie de eerste site, de eerste echte site zag er ongeveer zo uit
http://dhost.info/deefees/archief/indexN.html
http://dhost.info/deefees/archief/indexE.html
Ze zijn hier een daar wel wat "verneukt" door mijn mappen die niet in orde staan, maar het geeft een idee :)
Toen ik problemen kreegn na het proberen invoeren van banners van google besloot ik hem te herbouwen...

Ik ken nie alles van ccs en zo dus doe ik veel in dreamweaver (dingen verslepen enzo) daarom komen die code's zo messed-up en vind ik meestal niet terug hoe ik het een beetje moet verbouwen.
Zoals toen ik hem in het midden wou zetten van het hele scherm, zoals nu met de nieuwe site, begon het wat mis te lopen
http://dhost.info/deefees/archief/index.html
Khad daar ook nog wa met de kleuren "gebrokkelt" enzo...

Het is ook nie de bedoeling dat ik een echte pro wordt in site's bouwen, het is meer gewoon een redelijk deftige site te hebben voor onze footskate-crew :)
Alé, alvast bedankt voor de hulp.

Grtz,
De Deefees.

orez

Legacy Member
de eerste site is nu ook ni denderend te noemen, maar toch allesins stukken beter of deze hoor..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan