Archief - OTHER: Artsjok.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brock

Legacy Member
ik vind hem geslaagd !

De manier van scrollen had ik nog nergens gezien en vind ik wel tof :) ( al had ik het niet direct door. Ik was wat op die pijltjes aan't klikken )
Het is minimalistisch zoals het hoort, en geen steek waarop om een "te simpel" design goed te praten.

Het is origineel en het past bij wat je doet, niettegenstaande de kleine hoeveelheid aan info.

Nice work ! :niceone:

Brock

Legacy Member
Morre1977 zei:
zijn er nu nog steeds mensen zonder de flash 8 player ? :)
tss tss :) nee ik had het erbij moeten zetten. werkt dus met de flash 8 en een detectiesysteempje heb ik er nog niet opgezet.

grtz

hier werkt alles behalve "media"
of is het onderdeel "media" speciaal? :)

Morre1977

Legacy Member
ow was effe niet mee, damn dringend wat frisse lucht nodig precies :D
media is nog niet klaar neen, omdat ik daar nog niks voor gemaakt heb.
Het scrollbalkje kan misschien wel duidelijker ja. Ik ga daar meteen maar eens werk van maken !

DieselPower

Legacy Member
buh, weer een jong en dynamisch bedrijf... hierna heb ik het gesloten

servi

Legacy Member
zijn er nu nog steeds mensen zonder de flash 8 player ? :)
tss tss :) nee ik had het erbij moeten zetten. werkt dus met de flash 8 en een detectiesysteempje heb ik er nog niet opgezet.


http://www.macromedia.com/software/player_census/flashplayer/version_penetration.html
en
http://www.macromedia.com/shockwave...2_Platform=Linux&P3_Browser_Version=Netscape4


niet iedereen kan/wil/mag een nieuw versie installeren, het is dus behoorlijk arrogant om v8 te eisen, als v8 nog niet eens zo lang uit is. ( als ik het me goed herinner van vroegere flash-versies die ik geprobeerd heb kan je bij het exporteren zelf aangeven tot welke versie je ondersteuning wil aanbieden)


over site :
+ leuk concept
- "jong en dynamisch bedrijf" -> afknapper van formaat
- manier van scrollen is goed gevonden, maar misschien iets te onduidelijk
- flash v8

Morre1977

Legacy Member
maar we zijn een jong en dynamisch bedrijf :p

Misschien een idee dan om dit beter aan te pakken ?

Brock

Legacy Member
je kan bvb enkele sterke kenmerken vooruit schuiven.
Jong en dynamisch is zo alles omvattend en zodanig veel gebruikt dat het niet geloofwaardig meer overkomt ( of toch zeker geen aandachtspunt vormt ). "yeye yadayda, what's more?"

Kan je echter gewoon specifiek gaan en zeggen wat jullie zo sterk maakt, dat komt al direct veel beter over.
Je kan ook direct een probleem van de klant "oplossen" ( cfr m'n eigen brock.be ) of duidelijk inspelen op de wensen van uw doelpubliek en uw sterke kanten daarnaar te richten of... etc

Bigbuddha

Legacy Member
Grafiek is mooi. Mooie kleuren en mooie opbouw. Heel origineel.

Technisch is het inderdaad raar dat je meteen naar Flash8 grijpt. Zit niets in wat met zelfs flashMX gedaan had kunnen worden.

Je bent altijd de menu kwijt. Moet je altijd terug klikken. Had je beter kunnen oplossen met die blokjes. Je menu zou altijd zichtbaar kunnen zijn.

Font bij Portfolio - Print is niet included
Waarom enkel links bij de websites? beetje info en een screen is toch veel mooier. Zelfde voor print. Je werkt in flash, waarom niet mooie flash popup? Heb je meteen geen last van popup-blokkers.

Scrolling is wel tof, maar had graag wat inertia gezien voor de tekst.

Al met al een mooie site, maar de techniek is niet zo spectaculair. En niet echt een showoff van jullie kunnen.

Ciao

Disa

Legacy Member
Er zit denk ik nog een klein foutje in je portfolio bij het print gedeelte. De onderste rechthoek is nog een link naar brugstraatbilzen.be :)

Kvind het een knap design maar ik had ook liever een menu gehad dat "bleef staan"

D

Zero Grav

Legacy Member
Manier van scrollen moet je echt wel wat duidelijker aangeven. Zoals al meerderen hier blijkbaar zat ik maar op die pijltjes te duwen.

Het is misschien wat vreemd om altijd op een knop te moeten drukken dan weer een animatie en dan pas het menu.


Off-topic: Ahzo, dus jullie hebben de website van de colby's gemaakt. Mooie website voor zo'n marginale club. http://www.brugstraatbilzen.be Toch nog steeds de paperclip (is gewoon zalig daar) binnenspringen om het marginale volk te kunnen ontwijken. De leukste straat van vlaanderen is een nogal overdreven quote dus. :p

Quilombo

Legacy Member
mooi mooi
en k heb lang gedacht dat die scroller kapot was ofzo hoor :) zet er maar bij hoe je moe scrollen !!

vr de rest geen opmerkingen, dat het menu verdwijnt stoort mij nie echt, maar die link mss wa meer benadrukken dan de andere? dno

blaZe

Legacy Member
ach ja, in den tijd van overstap naar flash6 zijn er ook nog die steeds hetzelfde zeggen. Nog even geduld dus

maar vooral, enkele WILLEN het gewoon niet installeren.;) (al dan niet principieel)
want het is slechts een process van hooguit 1 minuut.

v8 op zich noem ik geen minpunt, wel als je dit gebruikt om als als 'webdesign' bedrijf naar buiten toe te treden.
dan primeert toegankelijkheid nog altijd.
en helaas zie ik geen bijzondere features die inderdaad die v8 eisen dus als de mogelijkheid er is - naar lagere versie publiceren.

enkel voor je contextmenu om er 'copyrighted' in te zetten is geen meerwaarde of reden voor v8.
alsook enkel de glow/dropshadow filter, dan desnoods even een png file aanmaken met dropshadow.

zoals bighbudda aanhaalde, zag ik geen indrukwekkende actionscript.

-zelfs nog gotoAndPlay(1) voor een preloader?? ooit onEnterframe of dergelijke overwogen?
-plaats je echt nog op frames een stop ook al doe je er een gotoAndStop naartoe?
-nog gebruik van telltargets ??
-framenumbers gebruiken ipv labels??
-een lege functie definieren?? als je die doSomething als ref gebruikt in je contextmenu - laat hij dan ook iets doen of anders verwijder je het best :)

tegen mijn zin in maar dan moet ik die enkele die (zogezegd) vitten op die flash versie 8 gelijk geven als je nog code gebruikt van in flash5 tijd.

buiten dat allemaal het positieve, de site gaf me wel een 'goed gevoel'.
misschien niet het meest originele concept maar wel eentje dat voor mij werkt en je hebt wel gevoel voor stijvolle animatie. Niet te zwaar, niet te overdreven.
maar dus jammer dat het technisch te wensen overlaat.

success verder.

Bigbuddha

Legacy Member
Ik gok op soThink ;)
tools of the trade zullen we maar zeggen. 'k zou bijna zeggen, use it, don't abuse it.

telltarget staat in "the book of ancient flash scripting" ondertussen denk ik ;)

In verband met de techniek, heb je het geluk, dat flash compiled. Dus een .swf overhoudt.
Hier werkt alles (ongeveer) naar behoren. De gebruiker weet uiteindelijk niets van je oude code. Beroepsmisvorming van blaZe en mezelf denk ik.
Het is anderzijds wel handig wat nieuwere scripttechnieken te implementeren als je sneller mee wil met bv. versie 8 en in de toekomst gaat het ook wel vruchten afwerpen.

'k Veronderstel dat je een designer bent die wat is gaan scripten? dat merk je.
Het omgekeerde is ook waar hoor. Van een developper die gaat in flash werken is het resultaat meestal een technisch goeie site die visueel op niks trekt.

Bigbuddha

Legacy Member
Morre1977 zei:
maar we zijn een jong en dynamisch bedrijf :p

Misschien een idee dan om dit beter aan te pakken ?

"We zijn niet het zoveelste jonge en dynamische bedrijf, ... we zijn [invullen wat past]" :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan