[OcMw]Psycho
Legacy Member
Ik ben van plan om binnekort een DSLR aan te kopen, maar ik kan echt niet kiezen! ik heb al wat ervaringen met DSLR's met de camera van men vader(Canon 350 D) en sindsdien wil ik er zelf ook 1.
Ik ben nog geen die-hard fotograaf, maar ik wil me er wel graag mee bezig houden. Men camera nu trekt echt op niets(samsung-brol).
Er staan voor mij 2 opties open:
- D60(kit-lens, 55-200 mm(geen VR), mem, draagtas(+- euro 639))
- D80 (kit-lens, mem,(+- euro 550))
Sommige verschieten van deze prijzen, maar deze D80(body) kan je in Nederland(fotokonijnenberg.nl) spotgoeiekoop krijgen van wegen een 100 euro cashback.
Ik heb al heel wat heen en weer geswitched van mening van welke de betere is en elke keer komt het weer op de ruis bij hoge iso-waardes neer.
Er wordt mij veel gezegd dat de D80, wat een verouderd model is, een nog oudere chip heeft en dat de ruis bij 800,1600 aanzienlijk groter zou zijn dan bij de nieuwere Nikons(D60) of bij canons.
Andere voordelen:
D80:
- semi-prof
- lens-systeem
- 11-punts AF
D60:
- goedkoper
Mijn vraag is dus of ik op basis van dit beter af zou zijn met die D60 of dat ik toch beter voor de D80? Heeft iemand ervaring met 1 van deze toestellen of misschien met allebei? en hoe was die ervaring dan?
Ik ben nog geen die-hard fotograaf, maar ik wil me er wel graag mee bezig houden. Men camera nu trekt echt op niets(samsung-brol).
Er staan voor mij 2 opties open:
- D60(kit-lens, 55-200 mm(geen VR), mem, draagtas(+- euro 639))
- D80 (kit-lens, mem,(+- euro 550))
Sommige verschieten van deze prijzen, maar deze D80(body) kan je in Nederland(fotokonijnenberg.nl) spotgoeiekoop krijgen van wegen een 100 euro cashback.
Ik heb al heel wat heen en weer geswitched van mening van welke de betere is en elke keer komt het weer op de ruis bij hoge iso-waardes neer.
Er wordt mij veel gezegd dat de D80, wat een verouderd model is, een nog oudere chip heeft en dat de ruis bij 800,1600 aanzienlijk groter zou zijn dan bij de nieuwere Nikons(D60) of bij canons.
Andere voordelen:
D80:
- semi-prof
- lens-systeem
- 11-punts AF
D60:
- goedkoper
Mijn vraag is dus of ik op basis van dit beter af zou zijn met die D60 of dat ik toch beter voor de D80? Heeft iemand ervaring met 1 van deze toestellen of misschien met allebei? en hoe was die ervaring dan?


dus op naar de canon 450D