Archief - Nikon D40 weldra kopen - prijsverlaging ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KennyB2

Legacy Member
Dag allen,

ik ga in de nabije toekomst een Nikon D40 kopen.
Voor een beetje extra euro's (100) heb ik dan een beginner "echte" camera,
ipv zo een digitaal vakantietoestel dat de toeristen hebben (ik heb ter ook zo wel eentje liggen hoor :D).

Nu was de vraag, zit er een prijsverlaging aan te komen ofzo ?
Werkt het bij de camera's ook zoals andere elektronica spullen;
dat er een prijsverlaging is wanneer er een nieuwe model uitkomt ?
Of is dit al gebeurd ? Of is dit de bodemprijs waar hij nu aan staat (+- 300 euro)

Misschien een vreemde vraag, maar liever een vreemde vraag stellen dan 50 euro teveel uitgeven :lol:

Mvg, Kenny

dresse

Legacy Member
de pond staat nog altijd vrij laag.. misschieen kunt ge in engeland kopen.
Ik heb zo een 100 euro bespaard en toen stond hij op 1.116
Nu staat ie op 1.117

dresse

Legacy Member
Harrison Cameras Online

heel tevreden van. Nog nooit een pakje zo goed ingepakt gezien... En hij maakte er geen probleem van om direct te mogen betalen met master alvoorens het opgezonden kon worden. (om zeker te zijn van de currency van dat moment...)

Mr.Pee

Legacy Member
300 euro is toch zowiezo geen geld voor 'n spiegelreflex, volgens mij gaat 'ie echt niet meer zakken. Ik haat dat trouwens, duizenden toeristen tegenkomen met spiegelreflexen als toeristencamerakes :D

DieselPower

Legacy Member
Als ge zo op uw geld zit zou ik precies helemaal niet met fotografie beginnen of uw oud toestel blijven gebruiken :)

KennyB2

Legacy Member
@ Dresse; danku voor de link en de info !

Mr.Pee zei:
300 euro is toch zowiezo geen geld voor 'n spiegelreflex, volgens mij gaat 'ie echt niet meer zakken. Ik haat dat trouwens, duizenden toeristen tegenkomen met spiegelreflexen als toeristencamerakes :D

Het is geen schande om een toerist met ne deftige camera te zijn :unsure:

DieselPower zei:
Als ge zo op uw geld zit zou ik precies helemaal niet met fotografie beginnen of uw oud toestel blijven gebruiken :)

Geld moet rollen ! Maar het moet ook niet onnodig rollen :naughty:
Als er nu bvb volgende week een nieuw model uitkwam ofzo, en dat de oudere modellen een prijsverlaging kregen. Dan wacht ik toch nog een weekje hoor ;)

En ik ga niet beginnen bij fotografie
Ik koop hem voor de toerist uit te hangen :D , en wat foto's te nemen voor ebay, of voor andere dingen (mijn ouders waar ik foto's moet voor nemen bvb). Maar ik ga wel het eens proberen om de fotograaf uit te hangen (wie weet kan ik er iets van en doe ik het graag), maar het is niet de reden dat ik hem (ga) kopen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Mr.Pee zei:
300 euro is toch zowiezo geen geld voor 'n spiegelreflex, volgens mij gaat 'ie echt niet meer zakken. Ik haat dat trouwens, duizenden toeristen tegenkomen met spiegelreflexen als toeristencamerakes :D

ze kunnen er toch ni mee werken dus ik trek't mij ni aan ^^

- CooKie -

Legacy Member
Ik ben ook aan't zoeken naar een SLR camera .. aangezien mijn kodakje van 200 euro gestolen werd 2 maand geleden. Ik zou heel graag beginnen met fotografie omdat ik geniet van mooie foto's, amateurniveau uiteraard, dus budget is beperkt.

Ik kwam ook uit op deze D40, alleen .. ziet een amateur-hobbyfotograaf het verschil van 6 MP tegenover de 10 MP ( canon eos 1000d = dikke 100 euro duurder) ??

EDIT: Ik las net op Digital Camera Reviews LetsGoDigital:

Nikon D40 - 6 Megapixel digitale SLR camera
Opvallend is dat de Nikon D40 niet meedoet aan de Megapixel-race. De camera heeft geen tien, maar 'slechts' 6 miljoen pixels. Het Megapixel getal heeft een groot psychologisch effect op de gemiddelde consument. Dit is deels ingegeven door de beginjaren waar het aantal Megapixels bijdroeg aan de kwaliteit, maar voor een groot deel waren het toch echt de fabrikanten zelf die elkaar in snel tempo naar een Megapixel grens van 10 Megapixels jaagden. En dit 'record' lijkt binnenkort alweer gebroken te worden met de introductie van de 12 Megapixel sensor van Sharp, die gebruikt zal worden voor de compactcamera. Hebben we echt steeds meer pixels nodig? Het antwoord is eenduidig nee; we hebben een betere pixelkwaliteit nodig en met 6 miljoen pixels is een A4 of zelfs een A3 zeker nog op hoge kwaliteit af te drukken. Nikon maakt als fabrikant met de introductie van de Nikon D40 duidelijk dat het haar ook echt menens is; 6 Megapixels biedt de eindgebruiker zonder twijfel topkwaliteit.

Hiermee is mijn vraag beantwoord en post ik dit ter info voor andere lezers. :)

- CooKie -

Legacy Member
fireflymr zei:
Der wordt precies wel veel van u gestolen he? Mp3speler, fototoestel,...

Eiglk alles in één keer ze, nacht van nieuwjaar voor 1400 euro bestolen geweest, niemand thuis en ne zieligen tist heeft ons huis bezoekje gebracht.

En nu aan't sparen om wa dingen trug te krijgen e .. mja als studentje vlot da ni echt natuurlijk. :sop:

fireflymr

Legacy Member
- CooKie - zei:
Eiglk alles in één keer ze, nacht van nieuwjaar voor 1400 euro bestolen geweest, niemand thuis en ne zieligen tist heeft ons huis bezoekje gebracht.

En nu aan't sparen om wa dingen trug te krijgen e .. mja als studentje vlot da ni echt natuurlijk. :sop:

Nja, zeer rot idd

- CooKie -

Legacy Member
DieselPower zei:
Hoe klinkt een studentenjobke?

'Spijtig genoeg' kreeg (krijg) ik niet het geld naar me toe gegooid, heb voor die spullen destijds ook 's nachts gaan werken. :)
(Sorry als ik het verkeerd begreep maar ik verstond er uit da ge insinueerde da ik nen tamzak ben da ni voor zijn reeds gestolen spullen werk)

Maar soit, back on topic folks. :baard:

Intussen nog review gevonden (met youtubefilmpje erbij zo ziet ge menu eens zeker :) )
Btw, Kenny mocht ge hem al hebben zou ge zo vriendelijk willen zijn om mss u bevindingen te posten en mss u eerste foto. :D

Stabby

Legacy Member
De prijsverhogingen zijn in elke winkel anders. Allesbehalve gelijk:

Photohall: €??? -> €398
Vandenborre: €349 -> €379
Digicamshop: €320 -> €339

Digicamshop blijft aan de top qua laagste prijs. Toch ongelooflijk dat de ene winkel de prijs met haast €50 verhoogt en de andere maar met €20.

- CooKie -

Legacy Member
Stabby zei:
De prijsverhogingen zijn in elke winkel anders. Allesbehalve gelijk:

Photohall: €??? -> €398
Vandenborre: €349 -> €379
Digicamshop: €320 -> €339

Digicamshop blijft aan de top qua laagste prijs. Toch ongelooflijk dat de ene winkel de prijs met haast €50 verhoogt en de andere maar met €20.

Ale toeme 20 euro mislopen dan
kga em bestelle nu, dat'k hem dinsdag heb. :)
Al keiveel reviews over geleze en ik zie het zitten.
Ben boek aan't lezen "Fotograferen met een digitale spiegelreflex" door Jeroen Horlings, staat wel goeie info in en niet moeilijk uitgelegd.
Hoe lang moet zo'n li-ionbatterij eerste keer opladen, ik haat het altijd .. je wil het direct proberen maar .. moet dat ding eerst paar uur opladen :D

EDIT:
"Order geplaatst.
De door u bestelde producten zijn gereserveerd."
Kijk er al naar uit. :)

darkslave

Legacy Member
@ hierboven, dus u hebt de D40 gekocht? wordt deze beschouwd als beste toestel om te beginnen met fotografie? of amateur niveau dan. zoals ik het zou willen, ik zou graag wat foto's nemen als tijdsverdrijf enzo. dus zou de D40 het beste alternatief zijn? :)

- CooKie -

Legacy Member
darkslave zei:
@ hierboven, dus u hebt de D40 gekocht? wordt deze beschouwd als beste toestel om te beginnen met fotografie? of amateur niveau dan. zoals ik het zou willen, ik zou graag wat foto's nemen als tijdsverdrijf enzo. dus zou de D40 het beste alternatief zijn? :)

Wel dinsdag komt de pakjesman. Dus nog ff ongeduldig afwachten.
Wel ik had een Kodak v1003, zo'n super deluxe professional COMPACT ding .. waar ge uiteindelijk ni meer mee kunt dan elk ander compact fototoestel.

Nu door omstandigheden zit ik zonder toestel ..
En in plaats van 200 euro aan zo'n compact te geven ben ik beginnen kijken naar een meer geavanceerde, beginnen lezen over D-SLR's en positief verrast over de mogelijkheden hiervan.
Dus beginnen kijken naar modellen, eerst naar Canon maar bleek al snel dat die D40 gewoon stukken goedkoper is, wat voor mij super is.
€339 is niet niets, vooral als je zoiets niet echt nodig hebt maar ja ..
't is dat of een compactje, moet je zelf de sprong maken natuurlijk.

Overigens, denk ik althans, wordt die D40 veel omschreven als DE SLR om mee te starten als je de oversprong maakt. Vandaar ook dat hij ook de gebruikelijke geavanceerde instellingen heeft maar ook een 'hulp' functie dat u hulp biedt bij instellingen aanpassen.

Zo, kort schetsje :p, nu hopen dat ik dinsdag op mijn gat val van plezier. :applause:

darkslave

Legacy Member
kay chill :)
ik zou mij graag in men vrije tijd wat bezighouden met foto's enzo en dan kan ik zowat afleiden dat dit een goed toestel is hiervoor. wat ik me wel nog afvraag, ik neem graag bewegende beelden zoals van auto's ofzo, kan dit goed verlopen met dit toestel? wss wel..?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan