Archief - LAYOUT: voetbal-wk2006.be (2)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

f1circuit-sword

Legacy Member
Beste mensen,

Ik ben opnieuw begonnen aan mijn site over het wk2006 te duitsland. Graag zou ik nu weten wat jullie ervan vinden. Er is echter wel nog 1 probleem, dat ik zo vlug mogelijk zal moeten kunnen oplossen: De site wordt helemaal niet goed weergegeven in Firefox. De mensen met Firefox zullen momenteel de site zien zonder opmaak. In Opera heb ik dit probleem al kunnen oplossen. Maar wat vinden jullie nu van de site?

http://www.voetbal-wk2006.be

Groetjes

dahousecatfelix

Legacy Member
doctype is niet nodig?
<html> is nie nodig?
<head> is nie nodig?
<body> ook nie?

:naughty:

orez

Legacy Member
uhm?

waar is de html tag?
waar is het doctype?
waar is de head tag?

En dan vraag jij je af waarom het niet werkt in FF ?

en dan nog vragen wat je moet invullen? www.w3schools.com, begin met het begin en sla de eerste 3 lessen niet over...

Erlend

Legacy Member
ALA - neen het heeft niets met de cartoons te maken.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

peng

Legacy Member
Deze site werkt in FireFox niet goed en daarvoor zoeken wij nu een oplossing.

LOL. *closing*

$mokey

Legacy Member
Hmm ja, layout is wat sober, maar is gemakkelijk om in te navigeren. Enkel nog de code wat aanpassen. Welk programma gebruik je trouwens als web-aditor??

Lo_fi

Legacy Member
f1circuit-sword zei:
ik gebruik kladblok

Dan is het misschien extra nodig om je basis-kennis een beetje op te poetsen. Andere html-editors voegen zo'n beetje automatisch een doctype en de basic-structuur toe (doctype, head, title, body) als je een nieuwe pagina begint maar kladblok is op dat vlak niet echt een wondertool.

Als ik heel eerlijk mag zijn..gebruik geen kladblok als je niet helemaal zeker weet hoe correcte code er hoort uit te zien.

Da Turtle

Legacy Member
waar heb jij html geleerd? Overal krijg je toch zoiets (of toch ongeveer) voorgeschoteld als eerste pagina?

<html>
<head>
<title>mijn eerste webpagina</title>
</head>
<body>
hello world
</body>
</html>

maw: uw eerste 2 tags title en link moeten binnen head komen en de rest binnen body, en rond uw body en head moet er html komen.

f1circuit-sword

Legacy Member
peng zei:
Deze site werkt in FireFox niet goed en daarvoor zoeken wij nu een oplossing.

LOL. *closing*

De site zou nu normaal in FireFox moeten werken

infeKted

Legacy Member
Ja.. maar hoe. :s

Gebruik gewoon een deftige editor en de tags die hierboven zijn vermeld.

infeKted

Legacy Member
Natuurlijk werkt dat, maar als je van plan bent in de toekomst nog websites te gaan maken.. waarom dan niet ineens de juiste manier aanleren ipv voor elke browser een aparte stylesheet te gaan maken? Je spaart een hoop werk uit.

Btw, niet dat het veel uitmaakt of storend is: geheel is in FF niet gecentreerd, bij de pagina "Wedstrijd" heb ik 2 scrollbars.

dahousecatfelix

Legacy Member
steek gewoon nekeer uw doctype, html, head en body tags juist!

Het is nu al duizend keer gezegd, doe het dan mss ook eens?

Obliv`

Legacy Member
f1circuit-sword zei:
welke browser heb je?

Het zal niet aan de browser liggen ze, dat hij jouw site niet kan zien.
De code trekt gewoon op nix. Doctype, head, ... tags overbodig? Mss eerst ff langs www.w3schools.com passeren?

Op de inhoud heb ik geen commentaar, heel leuk voor diegeen die vlug iets over het WK willen opzoeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan