Archief - LAYOUT: de Wijsneus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peng

Legacy Member
Hoi allemaal!

't Is al een tijdje geleden, maar 'k heb nog eens iets nieuws gemaakt en 'k had graag jullie mening vernomen natuurlijk.

De Wijsneus is een Gemengde Basisschool.
Bezie het hier!

BertG

Legacy Member
idd, goed gedaan (wel niet mijn favo stijl maar toch)
Behalve dan de javascript code tussen de html... maar we gaan niet moeilijk doen :niceone:

yaris

Legacy Member
Heel mooi gedaan, ik heb wel nog een opmerking. Ik kan helemaal niet zo goed websites maken als jij en daarom gebruik ik ook voor scholen een cms ( ik werk in scholen :) ). Het nadeel is dat je grafisch beperkt bent maar dat je ( na VEEEL uitleg ) het updaten van de site kan overlaten aan hen. Niks is zo vervelend als om de maand 5 sites bij te werken met foto's en andere prullen.
Gewoon een tip

peng

Legacy Member
Ja dit is enkel de grafische kant, een collega van mij pakt het hier over een maakt telkens een CMS op maat. Zo pakken we het al geruime tijd aan, en inderdaad, natuurlijk is dat het beste. Dit is ook maar een layout-check, de volledig uitgewerkte versie met CMS en eventuele aanpassingen (moest er iemand nog iets op zijn lever hebben liggen omtrend de layout) komt over een weekje online.

Toch bedankt voor de tip :)

bRahms

Legacy Member
Het is bijzonder goed, maar toch heb ik een paar opmerkingen Stijn:

1) je bent je aan het vernestelen in dergelijke navigatie. Op de meeste sites die ik ken, gemaakt door jou, werk je met zo'n navigatie. Het is mooi, zeer mooi zelfs, maar het beperkt JOUW creativiteit/originaliteit.

2) de visited links vind ik het net iets te afwijkend van het origineel en ook het tikkeltje te overdreven in de grijstint . Een dichtere afwijking naar het zwart was welkom geweest.

3) pikerend op punt 1, dit geldt ook voor de \\\ achtergrond. Het is grafisch gezien heel mooi en past (!) ook op de website, maar wederom beperkt het, mijns insziens, uw mogelijkheden

Goed, mierenneuken is voor muggenzifters, dus laat ik het hierbij. Heel degelijke layout, kindvriendelijk en toch aangenaam voor de ouders, informatief en heel mooi uitgewerkt. Petje af!

peng

Legacy Member
Ge hebt weer eens gelijk Bram, 'k zal volgende keer eens een origineler menustructuur proberen. De visited links heb ik aangepast! En die \\ achtergrond laat ik in't vervolg ook achterwege, daar hebt ge ook 100% gelijk in :)

Merci voor de kritiek!

yaris

Legacy Member
peng zei:
Ja dit is enkel de grafische kant, een collega van mij pakt het hier over een maakt telkens een CMS op maat. Zo pakken we het al geruime tijd aan, en inderdaad, natuurlijk is dat het beste. Dit is ook maar een layout-check, de volledig uitgewerkte versie met CMS en eventuele aanpassingen (moest er iemand nog iets op zijn lever hebben liggen omtrend de layout) komt over een weekje online.

Toch bedankt voor de tip :)

Hehe, dat is echt een supergoeie aanpak. Geeft dit echter geen problemen om dit te doen met die javascript in de code ?

blaZe

Legacy Member
knap! Ik ben net zelf voor een schoolsite (kleuter/lager) aan't evalueren en de punten aan het noteren die voor verbetering vatbaar zijn.

Ik ga deze site tonen over hoe een schoolsite ook kan zijn.
Zeer tof idee met die tekeningen/menu.

`SeriOUs

Legacy Member
idd, erg knappe site.

Wat me 'stoort' (en dat is nog overdreven) is de stijlbreuk door de gestileerde donkere tekening op de bank (in de header) en de 45° lijntjes als achtergrond. Hij zou imo rustiger ogen zonder de pattern.

flowepoweranger

Legacy Member
Knappe site, maar als ik in firefox op 'nieuwsbrief' klik, verschuift het geheel een klein stukske naar links.

frenzal

Legacy Member
flowepoweranger zei:
Knappe site, maar als ik in firefox op 'nieuwsbrief' klik, verschuift het geheel een klein stukske naar links.

misschien best eerst afvragen waarom, er komt een scroll balk bij omdat de pagina langer is, in IE is deze altijd aanwezig

flowepoweranger

Legacy Member
sorry , niet gezien, daar kunt ge inderdaad weinig aan doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan