Archief - LAYOUT: Certipost

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoenDK

Legacy Member
vanaf vandaag heeft Certipost een nieuwe website : http://www.certipost.be
gebruik makend van het oh zo zalige cms joomla

Certipost is een dochterbedrijf van De Post en Belgacom & houdt zich vooral bezig met elektronische facturatie en een stuk eID

Xavez

Legacy Member
Toch wel erg dat ze dan niet minstens het favicon veranderen :p.

Verder zijn er tabellen die overbodig zijn, deprecated <center>-tags, formulieren die niet volledig toegankelijk gebouwd zijn, veel overbodige inline CSS, kortom: dingen die je bij een typische Joomla-installatie wel vaker tegenkomt somehow (ik ken Joomla niet genoeg, ik weet alleen dat op een of andere manier de Joomla-sites altijd wel slechte code produceren)

Grafisch zit het al iets beter: strak en redelijk overzichtelijk. Al is het ook daar voor verbetering vatbaar: menu-items die kunnen uitklappen, of een submenu bevatten, zouden gerust een pijltje naar beneden mogen krijgen. Ook mis ik een soort van :hover-state, die duidelijk aangeeft dat er iets achter een bepaalde link zit.

Persoonlijk had ik ook het zoekveld op gelijke hoogte met het logo gezet. Nu heb ik er zo'n raar "trapvormig", onevenwichtig gevoel bij. Maar dat kan subjectief zijn.

Wel jammer dat er vandaag de dag nog ontoegankelijke websites gebouwd worden, met een overvloed aan code.

Devastate

Legacy Member
Xavez zei:
Ook mis ik een soort van :hover-state, die duidelijk aangeeft dat er iets achter een bepaalde link zit.

ben niet zo 'pro' als xavez maar hier zat ik ook wel aan te denken :crazy:

bRahms

Legacy Member
Bij je dropdown moet je ervoor zorgen dat jouw margin's expliciet op 0 staan, anders moet je beginnen mikken om het submenu tevoorschijn te toveren.

Dj Aero

Legacy Member
wij leren op school Joomla! cms, maar dit gaat toch wel zwaar der over. Knap gedaan!

Xiao

Legacy Member
Devastate zei:
ben niet zo 'pro' als xavez maar hier zat ik ook wel aan te denken :crazy:

Agreed

Ik zou persoonlijk ook hier bijvoorbeeld, wat ruimte laten tussen de tekst en de grijze kader, ook om dat de links zowat aaneen plakken op sommige plaatsen.
En aan de grijze ruimte rond de iconen zoals hier zou ik ook iets doen. Ik weet dat dezelfde afbeeldingen op andere plaatsen ook gebruikt worden, en dat zonder de grijze ruimte een deel wegvalt doordat er wit-op-wit gecrëerd wordt, maar nu ziet het er een beetje uit alsof de afbeeldingen 'gepikt zijn'.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan