Archief - JOB: Affiche

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rvl

Legacy Member
Aangezien ik al een tijdje iets in een probeer te knutsele en er nog altijd niets uit is gekomen en ik vooral ook geen grafisch wonder ben heb ik dus de volgende vraag naar jullie. Ik zou voor nieuwjaar (en ja ik weet dat het laat is) nog een affichke moeten hebben voor ons jeugdhuis en ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Ik dacht aan een beloning rond de 50 euro voor een goed design.
Ik heb eens wat rondgekeken op internet en vond deze flyer wel een mooi ontwerp

affiche zou het volgende moeten bevatten

JH De Boemel

Basilieklaan 75
Scherpenheuvel

4€ inkom
31 december 2005
doors 22:00

als het erges bijraakt nog (gratis champagne)

Alles mag in het engels worden gezet (lijkt me mooier) behalve datum natuurlijk;) en zowa in de stijl als diene flyer hierbove zou heel tof zijn aangezien het thema die avond hollywood is.

afmetingen:
- A2
- width: 426 mm
- height: 606 mm
- resolutie: 300 dpi

Ik denk dat ik alles heb gezegd (hoop ik). Als iemand nie weet wa doen en hier wa van zijne tijd wille insteke zou ik dat zeer tof vinden natuurlijk. Greetz Rvl.

Thorens

Legacy Member
infeKted zei:
Typografie kan wel stukken beter imho.
True. Vond geen fijne Fonts. Als topicstarter wil, kan dat altijd nog veranderd worden natuurlijk. PSD ligt voorhanden :)

Rvl

Legacy Member
Tis nie echt slecht maar ik zoek een toch iets meer "fancier" affiche. Hier zie je echt duidelijk da er gewoon een stuk van diene hollywood berg nog geplakt sta in de linkerkant en die straat daaronder vind ik ook maar een rare meerwaarde aan de affiche. Ik zou eigelijk ook iets meer naar het hollywood thema wille toewerke want hier staat enkel hollywood verdoken aan de linkerkant en voor de rest lijkt het thema meer op (new york en gokken). Vuurwerk en achtergrond met die gebouwen vallen wel goed mee typografie valt dan weer wat tegen maar het is niet echt wat ik zoek. Hollywood straalt normaalgezien toch "klasse en roem" uit en als je naar die voorbeeldaffiche kijkt kan je dat er wel in terugvinden vind ik waar ik dit bij jouw affiche niet echt kan terugvinden (wat niet wil zeggen dat dit slecht is maar het is toch niet wat ik als resultaat zou willen hebben).

Thorens

Legacy Member
Roger that. En je hebt gelijk, hoor. Het was dan ook maar even tussendoor gedaan... Als de inspiratie me wat beter meezit, probeer ik ietwat fancier te maken, anders laat ik het over aan de grafische wiZzen op dit forum ;)

GeeKer

Legacy Member
Spijtig van het vaste thema. Maakt het altijd stukken moeilijker om mee te werken.

D'Sek-

Legacy Member
Damn, weet ge hoe moeilijk het is om zo'n foto's op deftige res te vinden? :p

Rvl

Legacy Member
Lo_fi zei:
Zoals gewoonlijk: het origineel is beter.
Is louter maar een referentie en het is helemaal niet de bedoeling dat het een kopie van deze affiche wordt. Maar hier zag je nog duidelijk da hollywood gewoon gecopy/paste was uit een stuk van een tekening en nog andere elementent die niet kloppen. Het thema is gewoon hollywood en voor de rest maakt het eigelijk niet veel uit. Als er een gewone affiche rond nieuwjaar wordt gemaakt die redelijk mooi oogt is met ergens vermeling van thema hollywood zou dit ook goedgekeurd kunnen worden.

SyRuS.be

Legacy Member
Ik heb je wat gemaakt...
Staat in PS CMYK formaat dat je gaf aan 300 dpi (indien goed maak ik er een pdf van) (PS file is slechts 130 MB lol :lol: )

Heb om gemakkelijk te maken de preview 50% 72 dpi RGB gemaakt.

De vermelding yoni-web in de hoek onderaan zou ik graag behouden zien (indien je hem zou willen natuurlijk)

http://www.yoni-web.be/test/hollywood.jpg

[offtopic]
lol of gebruik anders deze lmao
http://www.yoni-web.be/test/dollywooh.jpg
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
[/offtopic]

Maja ik hoor het wel eh.

Indieanus

Legacy Member
SyRuS.be zei:
Ik heb je wat gemaakt...
Staat in PS CMYK formaat dat je gaf aan 300 dpi (indien goed maak ik er een pdf van) (PS file is slechts 130 MB lol :lol: )

Heb om gemakkelijk te maken de preview 50% 72 dpi RGB gemaakt.

De vermelding yoni-web in de hoek onderaan zou ik graag behouden zien (indien je hem zou willen natuurlijk)

http://www.yoni-web.be/test/hollywood.jpg

[offtopic]
lol of gebruik anders deze lmao
http://www.yoni-web.be/test/dollywooh.jpg
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
[/offtopic]

Maja ik hoor het wel eh.

de skyline kan wel beter. Het is wel frontaal zicht, ma ze zijn té hoekig imo.

Indieanus

Legacy Member
ja idd :) ma ik vind 'm té (orthogonaal). voornamelijk het hoogste gebouw dat er int midden bovenuitsteekt.
Dat was het eerste wat mij opviel.

SyRuS.be

Legacy Member
zucht, als je een skyline gaat styleren en je neemt er alle details bij is het nut ervan weg. Daarnaast was mn referentie afbeelding kleiner dan een postkaart en dat moet dan op A2 aan 300dpi komen.

Dat in een skyline grtere gebouwen gaan opvallen lijkt me maar normaal dus voorlopig houd ik het zo. Ik denk persoonlijk niet dat wanneer mensen voorbij gaan rijden gaan zeggen "oh zie nu dat ene gebouw is duidelijk groter en dat valt op en dat zie ik omdat de gebouwen hoekig zijn"

eens een algemene post of het goed of niet goed is mag best ook eens ipv telkens te muggeziften.

http://www.fag.hiof.no/~st/2002-03/team2/drama/bilder/kunstkort/Picasso-Tre musikanter.jpg
Srry pablo ik vind em te hoekig :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan