Archief - INFO: 18 januari weer wacoms in den Aldi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massis

Legacy Member
had't al op aankoopadviesforum gezet :D ben al van vorige week van plan er een te halen :p
mijne wekker staat om 8.30 morgenvroeg (per chance geen les op woensdag) en'k heb 3 aldi's in vizier :D

LunchBox

Legacy Member
tzijn die volito's, vind die eerder ondermatig. (qua driver en dus instelmogelijkheden vooral) ze kunnen beter de graphires terug in de rekken leggen.

D3C0Y

Legacy Member
grr, kom ik daar toe in den aldi... vraag ik waar liggen de wacom schrijftabletten. Die madam : "ahja sorry die zijn al allemaal uitverkocht want ze liggen ier al van vorige week"

:doh:

Holy Paladin

Legacy Member
ik heb mijne graphire vorig jaar gekocht in de aldi, die lag er toen al 3 maand ofzo..

Massis

Legacy Member
ik heb er eentje :D pa is zo snel em kon nr den aldi gegaan vanochtend :D

w00tw00t

Legacy Member
vandaag door men ma late hale
ik kom gewoon kijke rond 12 uur in de aldi of ze er nog zijn
allemal uitverkocht dus ja
mja heb er ene is wel ff probere tot je et onder knie krijgt om dermee te tekene
is iets anders dan pen en papier :D
ff vlug al iets gemaakt
proporties trekke op geen kloot mja zoals ik al zei is iets anders dan pen en papier :)
pspkat.jpg

Rhodariel

Legacy Member
Kheb hem ook voor ne eerste keer uitgetest!

draakje.jpg


Kheb wel deftig nekpijn door mijne kop te draaien naar m'n scherm. Nu nog wa leren :)

The recycleload

Legacy Member
vorig jaar ik voor mijn nieuwjaar een volito gekocht tegen 50 eur 2 weken later
dat ding met muis voor 30 eur in de aldi ik trok mijn haren bekan uit en een week daarna ging dat ding stuk en moest ik 2 maande wachte op herstelling.
voor de rest ben ik er wel tevreden over alleen wat klein maar voor 30eur heb je niet veel eh.


en deze zomer kwam ik in een aldi in herentals waar er nog een tabletje lag en het was afgeprijst en all en die aldi i-pods lagen daar ook nog en dat dan midden jullie een half jaar later.

LunchBox

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ik heb mijne graphire vorig jaar gekocht in de aldi, die lag er toen al 3 maand ofzo..
same here, waarschijnlijk zelfs diezelfde aldi.

@rhodariel: ge moet in de driverinstellingen software aanduiden die je wil laten samenwerken met de wacom-driver.. hij zal wel standaard werken maar zonder pressure-levels enzo, kdenk dat ge dat vergeten zijt want ik zie weinig pressure-levels terug in uw prent. (alles is dezelfde dikte)

ge kunt dan in photoshop bij de brush-settings een heleboel parameters laten afhangen van hoe "hard" ge drukt op uw tablet.. zeker'ns mee testen want dat is net de "power" van pentablets.

Rhodariel

Legacy Member
LunchBox zei:
same here, waarschijnlijk zelfs diezelfde aldi.

@rhodariel: ge moet in de driverinstellingen software aanduiden die je wil laten samenwerken met de wacom-driver.. hij zal wel standaard werken maar zonder pressure-levels enzo, kdenk dat ge dat vergeten zijt want ik zie weinig pressure-levels terug in uw prent. (alles is dezelfde dikte)

ge kunt dan in photoshop bij de brush-settings een heleboel parameters laten afhangen van hoe "hard" ge drukt op uw tablet.. zeker'ns mee testen want dat is net de "power" van pentablets.

Ah bedankt é! Ik zat daar maar ant duwen op da penneke en der gebeurde nieveel :). Zal straks één van m'n tekeningen inscannen en kzal et dan es proberen.

Hartelijk dank! ;)

w00tw00t

Legacy Member
LunchBox zei:
same here, waarschijnlijk zelfs diezelfde aldi.

@rhodariel: ge moet in de driverinstellingen software aanduiden die je wil laten samenwerken met de wacom-driver.. hij zal wel standaard werken maar zonder pressure-levels enzo, kdenk dat ge dat vergeten zijt want ik zie weinig pressure-levels terug in uw prent. (alles is dezelfde dikte)

ge kunt dan in photoshop bij de brush-settings een heleboel parameters laten afhangen van hoe "hard" ge drukt op uw tablet.. zeker'ns mee testen want dat is net de "power" van pentablets.

hoe doede da eig :) ?

Belgianbonzai

Legacy Member
w00tw00t zei:
hoe doede da eig :) ?

installeer de drivers, herstart uw computer en ga naar start->programmas->tablet->tablet properties (of iets in die trent)

pas daar die "soft-firm" slider aan, photoshop detecteerd een tekentablet standaard denk ik.

Op mac zou er in preference menu een tekentablet moeten verschijnen als die is aangekoppeld denk ik...

Massis

Legacy Member
blijkbaar heeft paint shop pro da nie...
gelukkig had'k photoshop CS nog liggen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan