Archief - HTML/CSS: opmaak tags werken niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bengie

Legacy Member
Ik probeer een simpel stukje tekst in html in het vet te zetten en in de browser zie ik geen reactie.

aan wat kan dit liggen.

Heb de stylesheet al nagekeken,andere tekst tags werken dan weer wel

bvb. <b>wa ne vette tekst</b> = dit doet niks, de tekst blijft op standaard zoals ie bepaald is in de stylesheet

<u>een streepke eronder</u> = dit werkt dan weer wel

ik kan desnoods ook met "class" gaan werken maar dat vin ik wa veel werk om die dan allemaal in die stylesheet te gaan zetten

EDIT
een nieuwe style aanmaken in de stylesheet werkt ook niet. Ik zet er een nieuwe bij en als ik die class ingeef in de html dan reageert hij ook niet

PS : sry voor de prefix, was deze vergeten en te snel op submit thread gedrukt :x :$

WoDkA

Legacy Member
als je class="vet" is bv.

dan moet dat in je stylesheet zo staan eh :

PHP:
.vet
{
     font-weight:bold;
}

en niet

PHP:
vet
{
     font-weight:bold;
}

maw "." niet vergeten eh

Bengie

Legacy Member
ja da weet ik wel

ff wat code posten

de default.css

PHP:
<style>

body { font-family: arial, helvetica, sans-serif;  font-size: 11px; color: #B18A45; }

td { font-family: arial, helvetica, sans-serif;  font-size: 10px; color: #B18A45; }

.text {color: #B18A45;  font-family: arial, helvetica, sans-serif;  font-size: 10px; text-decoration: none;}

.textlight {color: #FEE7A1;  font-family: arial, helvetica, sans-serif;  font-size: 10px; text-decoration: none;}

.fat {font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10px; font-weight: bold; color: #B18A45; }

.header {font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; font-weight: bold; color: #B18A45; }

.header2 {font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; font-weight: bold; color: #B18A45; }



a:link {color: #FEE7A1;  font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-weight: bold; font-size: 10px; text-decoration: 

none;}

a:visited {color: #FEE7A1;  font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-weight: bold; font-size: 10px; text-decoration: 

none;} 

a:active {color: #ffffff;  font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-weight: bold; font-size: 10px; text-decoration: 

none;} 

a:hover {text-decoration: none;  font-family:arial, helvetica, sans-serif; font-weight: bold; font-size: 10px;color: 

#ffffff;}


</style>

de html file

PHP:
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>CUBAD</TITLE>


<link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css">


</HEAD>

<BODY BGCOLOR="#DCA933" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0"background="images/bg.gif">

<font class="header">meet & greet</font></BR></BR>
Na lang zoeken voor <b>een goede datum</b> waarop zoveel mogelijk volk aanwezig kon zijn, hebben we eindelijk iets 

gevonden.</BR></BR>
<font class="header2">01/04/2006</font></BR></BR>
We spreken af in <font class="fat"><u>De Mops</u></font></BR>
Tot dan 

</body>
</html>

de <b> tags aanvaard hij dus niet, net zoals die .fat in de stylesheet

al de rest die wel in de stylsheet staat wordt wel aanvaard.

wel ff vermelden dat dit een onderdeel is van een free webtemplate/pagekit die ik heb gedownload om ff snel een site te kunnen bouwen die ik voor een kleine reunie met oude vrienden nodig heb

Bengie

Legacy Member
probleem opgelost :

het basisfont was ARIAL en blijkbaar als je dit de <b></b> tags geeft dan wordt dit enkel een beetje groter en niet echt de letters die vet worden.

Als ik verdana kies als basisfont dan werkt het wel


mods, dit mag geclosed worden

orez

Legacy Member
Gelieve onze regels en prefixes topic even na te lezen, en deze dan ook toe te passen.

usernote given.

WoDkA

Legacy Member
ru`orez zei:
Gelieve onze regels en prefixes topic even na te lezen, en deze dan ook toe te passen.

usernote given.


Last edited by Bengie : Today at 20:59. Reason: verkeerde/geen prefix

Bengie

Legacy Member
ru`orez zei:
Gelieve onze regels en prefixes topic even na te lezen, en deze dan ook toe te passen.

usernote given.

ik weet het, ik zit zelf ook op zo'n forum waar dit ook moet maar door te snel te zijn was ik die vergeten

zie PS in #1

en vermits ik als threadstarter zelf mijn titel niet kan aanpassen kon ik dit niet meer verbeteren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan