Archief - HTML: Tables

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MetalG

Legacy Member
ik moet dus een site in html maken voor school maar het is net niet wat ik verwachte:

kan iemand aub me helpen? het zit zo:

ik zou een hoofdtabel willen (centraal voor in te werken)

dan header (voor banner)
left table voor buttons)
1 vanonder
en right table

snap je zo een beetje ?

mijn broer weet hoe je het doet maar wilt het niet maken hij zegt leer het zelf -_-

hij gaf me wel als raad, werk met procenten ofzo iets :)

Thx in advance !

voor de duidelijkheid, gwn witte pagina met die tables (ipv met frames te werken hé)
de rest zal zelf wel lukken hoop ik ^^.

lyno

Legacy Member
Hier kan je ook wat informatie vinden ;)

Ik raad je aan deze site eens te overlopen. Veel weet ik er ook nog niet van, maar de site is al een grote hulp geweest.

Veel succes!

snoob

Legacy Member
vrijwel basiskennis ma kom:
Code:
<table width="100%" height="100%" border="1">
  <tr>
    <td height="15%" colspan="3">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="15%">&nbsp;</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="20%">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="5%" colspan="3">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

das dus vrij basis, % moete maar aanpassen
100% is dus volledige browserbreedte, dus dan werkt ge relatief ipv absoluut ( mee pixels ) dus uw tabel ga zich aanpasse aan de omgeving ( browser dus )

MetalG

Legacy Member
danku snoob :o !

ik was er bijna i guess :p

Code:
 <TABLE BORDER="1" WIDTH="100%">
<TR> <TD>a1</TD> </TR>
</TABLE>

<TABLE BORDER="1" WIDTH="15%" HEIGHT="100%">
<TR> <TD>a1</TD> </TR>
</TABLE>


hehe vriendelijk bedankt :)

Bram

Legacy Member
Lian-Li zei:
danku snoob :o !

ik was er bijna i guess :p

Code:
 <TABLE BORDER="1" WIDTH="100%">
<TR> <TD>a1</TD> </TR>
</TABLE>

<TABLE BORDER="1" WIDTH="15%" HEIGHT="100%">
<TR> <TD>a1</TD> </TR>
</TABLE>


hehe vriendelijk bedankt :)
xhtml is altijd kleine letterkes gebruiken! als ge aan het leren zijt kunt ge er evengoed meteen wa xhtml bijpakken... (das 2 minuten leeswerk)

MetalG

Legacy Member
Ik heb een nieuw probleem :eek:

Code:
 <table width="85%" border="1" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0">
	<tr>
			<td bgcolor="#D4D4D6"> <DIV ALIGN="left"><IMG SRC="wlogo.gif" </td>
	</tr>
	<tr>
	<td>
	<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
	<tr>
		<td bgcolor="#D4D4D6" width="30%">.</td>
		<td bgcolor="#D4D4D6" rowspan="18" bgcolor="D4D4D6" width="70%" valign="top" >
		<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" class="inhoud">
		<tr>
		<td height="50"> &nbsp; <MARQUEE BGCOLOR="#D4D4D6"><FONT SIZE="+2" FACE="Arial" COLOR="#111111">Ondek      onze <b>super</B> promoties!!!</FONT></MARQUEE> </td>
				</tr>

				<tr>
				<td bgcolor="#D4D4D6" class="welkom"> <B> Nu in Promotie: </B> </td>
				</tr>
				<tr align="center">
				<td bgcolor="#D4D4D6" > <IMG SRC="Promo.bmp"</td>
				</tr>

			        <tr>
			        <td height="50"> ziede? </td>
				</tr>
			        <tr align="center">
				<td>of een afbeelding of gelijk wa</td>
				</tr>
			        <tr>
			        <td height="60"> &nbsp; </td>
				</tr>
			       </table></td>
						<td>  Dit is rechter kolom </tr>
						<td>
					

					<tr>
						<td  bgcolor="#D4D4D6"> <a href="Table.htm" <IMG SRC="Home.png" border="0" </a> </td>
					</tr>
					<tr>
						<td bgcolor="#D4D4D6">  <a href="product.htm" <IMG SRC="Product.png" border="0" </td>
					</tr>
					<tr>
						<td bgcolor="#D4D4D6"> <a href="contact.htm" <IMG SRC="contact.png" border="0" </td>
					</tr>
					<tr>

						<td bgcolor="#D4D4D6"> <a href="links.htm" <IMG SRC="Links.png" border="0" </td>
					</tr>
									
				</table>

Mijn buttons staan ver uitelkaar :/ als mijn pagina groter wordt gaat de afstand ook verder uitelkaar :sad:

heb even de insprongen verkleint :X

omfg

Legacy Member
Lian-Li zei:
Ik heb een nieuw probleem :eek:

Mijn buttons staan ver uitelkaar :/ als mijn pagina groter wordt gaat de afstand ook verder uitelkaar :sad:

heb even de insprongen verkleint :X
kan je anders een link naar je site zetten? dan kunnen we het zien en is het gemakkelijker om je probleem op te lossen ;)

/edit
ik zie dat je nergens je <img /> tags afsluit (tags die geen eindtag hebben altijd afsluiten met /> bv
HTML:
<img src="bla.jpg" alt="" />
of
<br />
ook heb je nergens je <a></a> tags goed afgesloten -->
HTML:
<!-- ipv <a href="Table.htm" <img s........ /> </a> //-->
<a href="Table.htm"><img s........... /> </a>

MetalG

Legacy Member
hij staat niet online, maar wil wel een zipje uploaden fzo met alle files die je nodig hebt.

Moet deze site maken voor school dus hé: vakantie taak over grafische tabletten enzo :)

ma bon!

http://www.megaupload.com/?d=UPLNDZDE


table.htm is main page

<br> is gwn naar andere lijn hé da moet je toch niet afsluiten ? ofwel ?

omfg

Legacy Member
Lian-Li zei:
als mijn pagina groter wordt gaat de afstand ook verder uitelkaar :sad:
dat komt omdat je met % gewerkt hebt als breedte. vervang dit door gewone waarden en de breedte zal altijd gelijk blijven, ook als je je venster vergroot/verkleint

ik zie ook dat je je menu in de verkeerde <td> gezet hebt
HTML:
<table width="85%" border="1" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0">
		<tr>
			<td bgcolor="#D4D4D6"> <DIV ALIGN="left"><IMG SRC="wlogo.gif" </td>
		</tr>
		<tr>
			<td>
				<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
					<tr>
						<td bgcolor="#D4D4D6" width="30%"><!-- HIER KOMT JE MENU //--></td>
						<td bgcolor="#D4D4D6" rowspan="18" bgcolor="white" width="70%" valign="top" >
<!-- de rest van de code //-->

doctype, html, head, title en body tags zijn overbodig? :p :naughty:

Lian-Li zei:
<br> is gwn naar andere lijn hé da moet je toch niet afsluiten ? ofwel ?
in xhtml wel ;) <br> heeft geen eindtag ( </br> maar die bestaat niet) dus moet je het met een / eindigen --> <br />)

MetalG

Legacy Member
oké het werkt nu :)

maar nu is mijn midden kolom onder mn midden kolom gekomen, maar dat is eig geen probleem :p tis veel beter zo ^^

bedankt :)

ik zal nu mijn tags enzo ook sluiten ;p

|M°B|Morbuus

Legacy Member
In xhtml moeten alle single tags afgesloten worden met een /.

Dat wil dus zeggen om enkele op te noemen <hr>,<br>, <img>, ...

Deze worden <hr />, <br />, <img />.

MetalG

Legacy Member
ja wist ik niet, ik ben dan ook in html bezig en zelfs daar ben ik slecht in ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan