Archief - HTML: probleem valign

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

borracho

Legacy Member
Is waarschijnlijk één van de domste vragen ooit maar kom, ik krijg het niet goed.

Ik heb dus onderaan een pagina een mailto link, maar deze blijft dus nooit onderaan staan. Die valign werkt gewoon niet. Iemand een idee hoe ik dit voor mekaar krijg.

<h4 align="center" valign="bottom" >&copy; <a href="mailto:[email protected]" >blabla</a> 12-11-2005 </h4>

Toch bedankt

Breen

Legacy Member
Tyfius zei:
Omdat valign geen geldig attribuut van H4 is.
<h1> - <h6> zijn trouwens depricated in HTML4.01 en worden niet ondersteund door xHTML strict.

Meer info op: http://www.w3schools.com/tags/tag_hn.asp

Eeuhm, je kan best w3schools nog een checken, want <h1>-<h6> zijn xHTML 1.0 strict valid.

Voor de code zelf, je maakt daar ten eerste al een logische fout, MOEST deze code al werken, dan zou de link gecentreerd worden in de h4, dat een inline object is, en dus net even breed is als de link --> hij is dus al perfect gecentreerd. Je moet het block object dat daar rond staat (div, whatever) centreren.

Boddah

Legacy Member
valign moet je doen in een tabel eh. kweet niet zeker, maar ik denk dat dat zowat het enige is waar valign van toepassing is

Tyfius

Legacy Member
Breen zei:
Eeuhm, je kan best w3schools nog een checken, want <h1>-<h6> zijn xHTML 1.0 strict valid.

Voor de code zelf, je maakt daar ten eerste al een logische fout, MOEST deze code al werken, dan zou de link gecentreerd worden in de h4, dat een inline object is, en dus net even breed is als de link --> hij is dus al perfect gecentreerd. Je moet het block object dat daar rond staat (div, whatever) centreren.

mijn excuses, ik bedoelde natuurlijk het align attribuut telkens, zoals ook op de w3schools site steet.

borracho

Legacy Member
Breen zei:
Voor de code zelf, je maakt daar ten eerste al een logische fout, MOEST deze code al werken, dan zou de link gecentreerd worden in de h4, dat een inline object is, en dus net even breed is als de link --> hij is dus al perfect gecentreerd. Je moet het block object dat daar rond staat (div, whatever) centreren.

k bedantk maar welke tags zou je me dan aanraden om dit tegen de onderkant van een pagina te krijgen. Dus dit zou al iets juistere code moeten zijn dan

<div align="center"> <h4 >&copy; <a href="mailto:[email protected]" >blabla</a> 12-11-2005 </h4></div>

Boddah zei:
valign moet je doen in een tabel eh. kweet niet zeker, maar ik denk dat dat zowat het enige is waar valign van toepassing is.


heb ik geprobeerd maar werkt ook niet volledig juist als is probeer:
<tr height="5%" valign="bottom">
<div align="center"> <h4 >&copy; <a href="mailto:[email protected]" >blabla</a> 12-11-2005 </h4></div>
</tr>

dan wordt de tekst helemaal bovenaan getoond.

orez

Legacy Member
allesins niet op de manier waarop je bezig bent. Footers dien je te maken door gebruik te maken van DIVS/CSS. Ik raad u aan om hier wat opzoekwerk over te verrichten, op uw manier raak je er nooit.

Boddah

Legacy Member
en je bent ook de vergeten je tekst binnen <td></td> tags te zetten. zet de valign dan binnen de <td> en dan zal het wel lukken. (kweet niet zeker of het werkt als je die in de <tr> zet)

borracho

Legacy Member
Bedankt boddah maar zou nu wel willen weten hoe je dit juist doe met die div tags.

heb dit dus juist boven mijn sluitende body tag staan:

<div id="footer" align="center"> <h4 >&copy; <a href="mailto:[email protected]" >blabla</a> 12-11-2005 </h4></div>

en dit tussen de header tags

<style type="text/css"><!--html, body { margin:0; padding:0;
height: 100%;}#header {height: 5%;}

#footer {
clear: both; vertical-align:bottom;
background-color: #ccc;

}}--></style>

maar dit wordt nog steeds halverwege de pagina getoond.

sorry ze ru'orez maar over een week had ik nog nooit van tags gehoord, dus je kan niet verwachten dat ik zomaar alles zal weten over html asp.

Alleszins toch al bedankt voor de reacties

Bram

Legacy Member
maak van uw #footer dit:
Code:
 #footer {
position: absolute;
bottom: 0px;
clear: both; 
background-color: #ccc;

}
Kben nie zeker of die clear moet blijven staan of weg kan, ik werk nooit mee clear en ksnap nie goe voorwa het dient ook...

Nu zal die div mooi onderaan zweven, ma echt helemaal onderaan, als ge hem gewoon onderaan uw content wilt, moet ge ervoor zorgen da al de rest van uw tags ook in <div>'s staan. Als ge wa meer wilt leren werken mee div's en dergelijke kunt ge mss eens mijn site en die z'n CSS code checken en dan zo proberen bij te leren... Enig begrip van html en css is wel vereist...

orez

Legacy Member
borracho? zeg ik dat je er alles over moet weten, ik zeg dat jou manier niet gaat werken, en ik geef je de juiste informatie mee naar wat je moet zoeken. Dit gaat hem niet over wat ik verwacht, maar over jou zelfstandig om met de meegegeven informatie iets te gaan doen.

Google: CSS + Footer, en je vind genoeg informatie.
www.alistapart.com kan je ook van pas komen en
www.positioniseverything.net kan ook handig zijn.

En nu zou ik je al redelijk veel info moeten verstrekt hebben...

borracho

Legacy Member
K bedankt, het werkt ondertussen volledig en bedankt ook voor de links.

Borracho
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan