Archief - HTML : forum skinning question: fora opsplitsen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
oke, omdat ik niet echt wist onder welke prefix dit viel zette ik maar html.

Ik ben bezig met een forum skin (hier te bezichtigen http://www.gorillatwenty.com/forum), nu ziet het er momenteel zo uit:

http://users.pandora.be/Sveltestsword/current.jpg

maar ik wil eigenlijk dat het er zo uit ziet:

http://users.pandora.be/Sveltestsword/wantedto.jpg (lang leve photoshop)

Ik weet dat dit mogelijk is (zie www.mickm.com/forum) en ik weet dat je een bepaalde .tpl file moet editen, maar ik vind maar niet welke...

Zou iemand me dit kunnen vertellen??? En ook meteen wat ik moet veranderen natuurlijk... Ik heb al gezocht naar een hack ofzo op phpbbhacks.com maar vind niet meteen iets...

Thx

Bram

Legacy Member
Iwan, natuurlijk, ik ben mod op die site... maar de kerel die da voor hem heeft gedaan, is momenteel heel druk bezig met z'n examens en kan niet antwoorden op m'n mail (of is het vergeten)...

RpR: ja da weet ik, maar ik weet niet waar... Ik dacht dat ik toch duidelijk vermelde:
SveltestSword zei:
ik weet dat je een bepaalde .tpl file moet editen, maar ik vind maar niet welke

RpR

Legacy Member
SveltestSword zei:
Iwan, natuurlijk, ik ben mod op die site... maar de kerel die da voor hem heeft gedaan, is momenteel heel druk bezig met z'n examens en kan niet antwoorden op m'n mail (of is het vergeten)...

RpR: ja da weet ik, maar ik weet niet waar... Ik dacht dat ik toch duidelijk vermelde:
De index pagina daar kijken welke hij include voor de forum categorien te laten zien.

Normale categorieen is 1 grote tabel.
Nu moet je voor het einde van een categorie een tabel sluiten en weer openen.

Bram

Legacy Member
oke, ik weet nu redelijk zeker dat het hier dit is
HTML:
<table width="100%" cellpadding="2" cellspacing="1" border="0" class="forumline">
  <tr> 
	<th colspan="2" class="thCornerL" height="25" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_FORUM}&nbsp;</th>
	<th width="50" class="thTop" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_TOPICS}&nbsp;</th>
	<th width="50" class="thTop" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_POSTS}&nbsp;</th>
	<th class="thCornerR" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_LASTPOST}&nbsp;</th>
  </tr>
  <!-- BEGIN catrow -->
  <tr> 
	<td class="catLeft" colspan="2" height="28"><span class="cattitle"><a href="{catrow.U_VIEWCAT}" class="cattitle">{catrow.CAT_DESC}</a></span></td>
	<td class="rowpic" colspan="3" align="right">&nbsp;</td>
  </tr>
 <!-- BEGIN forumrow -->
  <tr> 
	<td class="row1" align="center" valign="middle" height="50"><img src="{catrow.forumrow.FORUM_FOLDER_IMG}" width="46" height="25" alt="{catrow.forumrow.L_FORUM_FOLDER_ALT}" title="{catrow.forumrow.L_FORUM_FOLDER_ALT}" /></td>
	<td class="row1" width="100%" height="50"><span class="forumlink"> <a href="{catrow.forumrow.U_VIEWFORUM}" class="forumlink">{catrow.forumrow.FORUM_NAME}</a><br />
	  </span> <span class="genmed">{catrow.forumrow.FORUM_DESC}<br />
	  </span><span class="gensmall">{catrow.forumrow.L_MODERATOR} {catrow.forumrow.MODERATORS}</span></td>
	<td class="row2" align="center" valign="middle" height="50"><span class="gensmall">{catrow.forumrow.TOPICS}</span></td>
	<td class="row2" align="center" valign="middle" height="50"><span class="gensmall">{catrow.forumrow.POSTS}</span></td>
	<td class="row2" align="center" valign="middle" height="50" nowrap="nowrap"> <span class="gensmall">{catrow.forumrow.LAST_POST}</span></td>
  </tr>
  <!-- END forumrow -->
 <!-- END catrow -->
</table>
maar ik weet niet wat ik precies moet veranderen... Ik zit nu al heel de tijd te experimenteren, maar het enige wat ik doe is de layout verprutsen...

servi

Legacy Member
HTML:
<table width="100%" cellpadding="2" cellspacing="1" border="0" class="forumline">  
	<!-- BEGIN catrow -->
	<tr> 
		<th colspan="2" class="thCornerL" height="25" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_FORUM}&nbsp;</th>
		<th width="50" class="thTop" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_TOPICS}&nbsp;</th>
		<th width="50" class="thTop" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_POSTS}&nbsp;</th>
		<th class="thCornerR" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_LASTPOST}&nbsp;</th>
	</tr>
	<tr>
		<td class="catLeft" colspan="2" height="28"><span class="cattitle"><a href="{catrow.U_VIEWCAT}" class="cattitle">{catrow.CAT_DESC}</a></span></td>
		<td class="rowpic" colspan="3" align="right">&nbsp;</td>
	</tr>
	<!-- BEGIN forumrow -->
	<tr>
		<td class="row1" align="center" valign="middle" height="50"><img src="{catrow.forumrow.FORUM_FOLDER_IMG}" width="46" height="25" alt="{catrow.forumrow.L_FORUM_FOLDER_ALT}" title="{catrow.forumrow.L_FORUM_FOLDER_ALT}" /></td>
		<td class="row1" width="100%" height="50"><span class="forumlink"> <a href="{catrow.forumrow.U_VIEWFORUM}" class="forumlink">{catrow.forumrow.FORUM_NAME}</a><br />  </span> <span class="genmed">{catrow.forumrow.FORUM_DESC}<br />  </span><span class="gensmall">{catrow.forumrow.L_MODERATOR} {catrow.forumrow.MODERATORS}</span></td>
		<td class="row2" align="center" valign="middle" height="50"><span class="gensmall">{catrow.forumrow.TOPICS}</span></td>
		<td class="row2" align="center" valign="middle" height="50"><span class="gensmall">{catrow.forumrow.POSTS}</span></td>  <td class="row2" align="center" valign="middle" height="50" nowrap="nowrap"> <span class="gensmall">{catrow.forumrow.LAST_POST}</span></td>
	</tr> 
	<!-- END forumrow -->
	<!-- END catrow -->
</table>

zoals je dus ziet moet je gewoon die <th> verplaatsen na de <!-- BEGIN catrow --> en dan zou je wel die herhaling moeten krijgen.
dit is op voorwaarde dat ik de code correct heb geïnterpreteerd en dat die <!-- BEGIN catrow --> een soort aanduiding is voor een loop.

Bram

Legacy Member
jup, zeer wel bedankt servi... dat was het, nog een laatste vraag: heb je er een idee van hoe ik ze nu een beetje van elkaar zou kunnen scheiden??? momenteel plakken ze nog allemaal aan elkaar...

Bram

Legacy Member
nee, zo:

HTML:
<!-- BEGIN catrow --> <table width="100%" cellpadding="2" cellspacing="1" border="0" class="forumline">  <tr> <th colspan="2" class="thCornerL" height="25" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_FORUM}&nbsp;</th>  <th width="50" class="thTop" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_TOPICS}&nbsp;</th>  <th width="50" class="thTop" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_POSTS}&nbsp;</th>  <th class="thCornerR" nowrap="nowrap">&nbsp;{L_LASTPOST}&nbsp;</th>  </tr>  <tr>  <td class="catLeft" colspan="2" height="28"><span class="cattitle"><a href="{catrow.U_VIEWCAT}" class="cattitle">{catrow.CAT_DESC}</a></span></td>  <td class="rowpic" colspan="3" align="right">&nbsp;</td>  </tr>  <!-- BEGIN forumrow -->  <tr>  <td class="row1" align="center" valign="middle" height="50"><img src="{catrow.forumrow.FORUM_FOLDER_IMG}" width="46" height="25" alt="{catrow.forumrow.L_FORUM_FOLDER_ALT}" title="{catrow.forumrow.L_FORUM_FOLDER_ALT}" /></td>  <td class="row1" width="100%" height="50"><span class="forumlink"> <a href="{catrow.forumrow.U_VIEWFORUM}" class="forumlink">{catrow.forumrow.FORUM_NAME}</a><br /> </span> <span class="genmed">{catrow.forumrow.FORUM_DESC}<br /> </span><span class="gensmall">{catrow.forumrow.L_MODERATOR} {catrow.forumrow.MODERATORS}</span></td>  <td class="row2" align="center" valign="middle" height="50"><span class="gensmall">{catrow.forumrow.TOPICS}</span></td>  <td class="row2" align="center" valign="middle" height="50"><span class="gensmall">{catrow.forumrow.POSTS}</span></td> <td class="row2" align="center" valign="middle" height="50" nowrap="nowrap"> <span class="gensmall">{catrow.forumrow.LAST_POST}</span></td>  </tr> <!-- END forumrow -->  <!-- END catrow --> </table><br />
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan