Archief - HTML: formulier prob

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NinjaTune

Legacy Member
gedag,

ik moet voor school iets maken waar de gebruiker de naam, voornaam, etc moet ingeven. Ik zou dit aan de hand van e formulier doen, die ik reeds gemaakt heb, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de info op een andere html pagina weergegeven wordt? wat moet je bij method en action hiervoor zetten? Of dient e formulier enkel voor de info door te zenden naar een e-mail? (op internet vind ik enkel hiervoor mogelijkheden).

Alvast bedankt!!

Black Night

Legacy Member
In HTML alleen zal dat onmogelijk worden, vrees ik. Je zult andere talen moeten aanspreken, zoals PHP, ASP, ...

NinjaTune

Legacy Member
oké dan, ma dan wordt het te ingewikkeld voor mij, is ook niet de bedoeling van dat project.
Kan je mij dan zeggen hoe ik bv wel gebruik kan maken met html voor een invoer van naam, etc en dat dan te laten controlleren op onvolledigheden etc?!
Het moet niet persé weergegeven worden denk ik, dat staat niet in de opdracht. Ma ik wou da toch doen.

Black Night

Legacy Member
HTML is slechts een opmaaktaal. De layout wordt gevormd door HTML-tags. Verder kan deze taal niets verwerken of eender wat :)

Zero Grav

Legacy Member
Foei koekje! :p
HTML is een structuurtaal & CSS is een opmaaktaal.

Normaal doet men dit dmv php, asp, .. Als het iets onveiliger mag kan je er desnoods altijd javascript voor gebruiken. Maar hier moet ik je in de steek laten want daar ken ik niets van.

Black Night

Legacy Member
Zero Grav zei:
Foei koekje! :p
HTML is een structuurtaal & CSS is een opmaaktaal.

In mijn woordenboek (de Dikke Van Koekje Woordenboek :unsure: ) is opmaak en structuur tzelfde :p

orez

Legacy Member
Gelieve simpelweg de prefixes te gebruiken zoals ze in de rules beschreven staan, dus HTML: en geen
HTML:
. Anders komt er toch maar weer wanorde als iedereen zen eigen gangetje gaat.

Lashknife

Legacy Member
Euh, html kan wel form data verwerken, mits je via GET werkt en met javascript location.search de target location gaat verwerken.

Moet er wel bij vertellen dat dit een slechte manier is: niet alleen onveilig wegens zichtbaarheid van de parameters, maar bovenal heb je een maximum-length van GET (als dit voor een paar veldjes is, geen issue, maar als je met textarea's gaat werken, toch opletten)

Maar als je niet meer qua serverpossibilities hebt, dan moet je het doen met wat je voorhanden hebt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan