Archief - Hosting: skynet FTP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sapaya

Legacy Member
Hey ik heb een klein vraagje,
weet er iemand een goede site waar ik mijn website kan uploaden.
Ik heb Belgacom ADSL heb ik dan niet 50MB free webspace ? zoja hoe kan ik dat daar dan uploaden?

Ik ben nu ff aan het testen op angeltowns en daar lukt het om upteloaden gewoon mijn foto's komen er niet op ! Ik maakte mijn site met Frontpage mss is frontpage server extensie niet toegelaten?

Ik hoop dat ik rap antwoord krijg thx....

mrjack

Legacy Member
Om een site te uploaden moet je een ftp prog hebben, zoek eens op tucows daar vind je er vast wel

Femtex

Legacy Member
^da hedde daar ni voor nodig
ga gewoon voor skynet (als je u webspace al hebt geactiveerd)

je kan gewoon in window bij netwerklocatie een toevoegen
vul bij adres in: ftp://users.skynet.be dan 'VOLGENDE' anoniem aanmelde uitschakelen, geef dan u username op. klik OK
en dan kunde telkes via die LINK u webspace openen.

dan krijg je u lege webruimte, kopieer u site naar da, dan ben je aant uploaden.
deze methode werkt zonder bijkomende software, gewoon pure browser.

je kan ook gewoon naar ftp://users.skynet.be surfen en zo inloggen
voor automatisch inloggen vul je u username en password al in de URL bv
als je username 'jos' is en je password 'banaan'

surf je naar ftp://jos:[email protected]

EdMeister

Legacy Member
Originally posted by Femtex
^da hedde daar ni voor nodig
ga gewoon voor skynet (als je u webspace al hebt geactiveerd)

je kan gewoon in window bij netwerklocatie een toevoegen
vul bij adres in: ftp://users.skynet.be dan 'VOLGENDE' anoniem aanmelde uitschakelen, geef dan u username op. klik OK
en dan kunde telkes via die LINK u webspace openen.

dan krijg je u lege webruimte, kopieer u site naar da, dan ben je aant uploaden.
deze methode werkt zonder bijkomende software, gewoon pure browser.

je kan ook gewoon naar ftp://users.skynet.be surfen en zo inloggen
voor automatisch inloggen vul je u username en password al in de URL bv
als je username 'jos' is en je password 'banaan'

surf je naar ftp://jos:[email protected]
-> werkt enkel in IE6 dacht ik

Talos

Legacy Member
Originally posted by Femtex
^da hedde daar ni voor nodig
ga gewoon voor skynet (als je u webspace al hebt geactiveerd)

je kan gewoon in window bij netwerklocatie een toevoegen
vul bij adres in: ftp://users.skynet.be dan 'VOLGENDE' anoniem aanmelde uitschakelen, geef dan u username op. klik OK
en dan kunde telkes via die LINK u webspace openen.

dan krijg je u lege webruimte, kopieer u site naar da, dan ben je aant uploaden.
deze methode werkt zonder bijkomende software, gewoon pure browser.

je kan ook gewoon naar ftp://users.skynet.be surfen en zo inloggen
voor automatisch inloggen vul je u username en password al in de URL bv
als je username 'jos' is en je password 'banaan'

surf je naar ftp://jos:[email protected]

Probeer zo maar eens iets geavanceerders te doen zoals een CHMOD ofzo. Neem gewoon een ftp-prog zoals SmartFTP ofzo (er zijn genoeg freeware progs) veel handiger en veiliger wss ook.

Femtex

Legacy Member
chmod ga (rechtermuisklik) dan kunde daar kiezen
en veiliger? ehm denk ni echt dat er een verschil is.
en als ge nog pech hebt laat u ftp programma nog logs achter met nuttige informatie om websites te defacen.

Femtex

Legacy Member
Originally posted by EdMeister
-> werkt enkel in IE6 dacht ik

Kan zijn, kzou et zelf ni weten. anyway, ik hoop dan dat hij/zij een Internet Explorer 6 heeft.

Sapaya

Legacy Member
Dece je hebt daar een mooie treath geschreven maar ik heb ADSL dus geen users.pandora website voor mij

Sapaya

Legacy Member
ok ik ben nu ingeloged in users.skynet maar ik zit nog altijd met een probleem :(
Ik kan alles uploaden en zo maar geen enkele foto wordt weergegeven !
Hoe komt dit ? en hoe kan ik dit oplossen?

Talos

Legacy Member
Originally posted by Femtex
chmod ga (rechtermuisklik) dan kunde daar kiezen
en veiliger? ehm denk ni echt dat er een verschil is.
en als ge nog pech hebt laat u ftp programma nog logs achter met nuttige informatie om websites te defacen.

IE zit dan ook met veiligheidsproblemen maw onveiliger dan een deftig ftp-prog, en logs zet je sowieso niet aan imho. En daarbij ze gaan echt wel een users.skynet willen defacen. Zolang je geen geweldig grote/belangrijke site hebt moet je geen schrik hebben voor zoiets.

Destroyer

Legacy Member
Sapaya zei:
ok ik ben nu ingeloged in users.skynet maar ik zit nog altijd met een probleem :(
Ik kan alles uploaden en zo maar geen enkele foto wordt weergegeven !
Hoe komt dit ? en hoe kan ik dit oplossen?
kzit met hetzelfde probleem :help:
vroeger lukte het, maar nu na men format lukt het niemeer:/ :help:
nu al ik iets upload en ik zet een link ernaar krijg ik :

Forbidden
You don't have permission to access /users.skynet.be/jacque/&&&/&&&/1/0000253655/&&&/MOHAA.exe on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.31 Server at dirs-hostingst006.isp.belgacom.be Port 80

terwijl ik graag een save as zou hebben :eek:, met bestand die er op stonden voor men format lukt alles wel nog deftig :s

Destroyer

Legacy Member
hmm, kheb het zelf al gevonden:) bij properties vd file gewoon overal read aanklikken

JMI

Legacy Member
Hallo,

ik zie het niet meer zitten!:)
ik heb onlangs een skynet webspace aangemaakt, geen problemen tot dus ver. Mijn eerste idee was een site in publisher aan te maken en deze online te zetten. (uploaden via WS_FTP), maar dan staan 1)de foto's er niet in en 2) geen achtergrondgeluid. Daarom wil ik het nu eenvoudiger houden. Een vraagje aan jullie is: de bedoeling van de site is er enkel mapjes op te zetten met daaronder allerlei fotobestanden, dus zoals zoveel users van pandora bijvoorbeeld. Hoe doe ik dit? welk programma heb ik hiervoor nodig?

Alvast bedankt!

Zero Grav

Legacy Member
Bij Telenet Spaces gebeurt dit automatisch door een instelling op hun server, als je bij Skynet Spaces zo'n index (want zo heet dat) wilt hebben kan je niet veel meer doen dan ze zelf te bouwen en steeds manueel aan te passen, anders zal het enkel werken als je direct naar een bestand toesurft.

Een index.html aanmaken met daarin:

Als je in dezelfde map een bestand hebt met de naam test.jpg:
<a href="test.jpg">Dit is een link</a>

Als je bestand in een andere map zit, bijvoorbeeld de map 'pictures' en die map staat ín de map van index.html:
<a href="pictures/test.jpg">Dit is een link naar de test.jpg in een andere map!</a>

Om te zorgen dat die links niet altijd op dezelfde lijn staat zet je gewoon een harde enter: <br />.

--

En nu hoeft er écht niemand te replyen dat er in die code van me geen doctype,html,head,title,body tags staan hoor.

JMI

Legacy Member
Zero Grav zei:
Bij Telenet Spaces gebeurt dit automatisch door een instelling op hun server, als je bij Skynet Spaces zo'n index (want zo heet dat) wilt hebben kan je niet veel meer doen dan ze zelf te bouwen en steeds manueel aan te passen, anders zal het enkel werken als je direct naar een bestand toesurft.

Een index.html aanmaken met daarin:

Als je in dezelfde map een bestand hebt met de naam test.jpg:
<a href="test.jpg">Dit is een link</a>

Als je bestand in een andere map zit, bijvoorbeeld de map 'pictures' en die map staat ín de map van index.html:
<a href="pictures/test.jpg">Dit is een link naar de test.jpg in een andere map!</a>

Om te zorgen dat die links niet altijd op dezelfde lijn staat zet je gewoon een harde enter: <br />.

--

En nu hoeft er écht niemand te replyen dat er in die code van me geen doctype,html,head,title,body tags staan hoor.
nu snap ik er de ballen van. een index maken kon ik, maar enkel via publisher. reden? gewoon klikken op publiceren op het web.

Quilombo

Legacy Member
wat zero bedoelt is:

open kladblok, typ die shit, opslaan als (alle bestanden): index.html

en als je links kan maken via publisher, doe dat dan? en sla het op als index.html

(als je niet naar een direct bestand wordt verwezen zal je browser automatisch zoeken naar index.html en dat openen als t bestaat)

edit: vond het al raar dat dece zich hier opeens weer vertoonde :D
guess not =p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan