Archief - Een reeks HTML pagina's doorzoeken en de results hyperlinked weergeven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShPonGle

Legacy Member
ik zou willen met ASP een search engine maken voor het intranetje opt werk. De pagina's bestaan uit gewone HTML en draaien op IIS 5.1 (pijnlijk, mr soit :))

ik wil ze laten doorzoeken via een form die al de files onder de wwwroot-map uitleest op basis van de ingeputte string en die dan de resultaten van de content query in hyperlinks weergeeft, liefst meteen de link naar de anchor van waar de string teruggevonden werd.

aangezien ik met ASP nog maar begonnen ben, zit ik hier al vast:

<html>
<body>
<form action="search.asp" method="get">
Your search term: <input type="text" name="fname" size="20" />
<input type="submit" />
</form>
<%
dim fname
fname=Request.QueryString("fname")
If fname<>"" Then
%hier zit ik dus al vast :)%
End If
%>
</body>
</html>

iemand raad hoe ik verder kan?

passero

Legacy Member
Ik heb ooit eens zo iets moeten schrijven maar dan op fileniveau. Dus mensen konden een string ingeven en er werd dan gezocht binnen word documenten enzo.
MS biedt standaard een indexing service aan. Je moet die wel configureren dacht ik op een map en die kan je dan als een datasource aanspreken binnen ASP. Je kan adhv een simpele query alle documenten krijgen die voldoen aan die string (dus die de string bevatten). Aan de hand daarvan moet je wel je URL kunnen opbouwen dacht ik.

Hier wat meer info:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb727099(TechNet.10).aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms692947(VS.85).aspx

ShPonGle

Legacy Member
alvast bedankt voor de reacties, ik zoek ze nu even uit.

ivm indexing service: jup dat ken ik en weet ik globaal te configgen, alleen wil ik zo min mogelijk lokaal foefelen aangezien de website op termijn toch op een windows server komt en dat gaat daar nie mogen (helaas, was wel goed idee :s).

ivm Yider: tis net DAT wat ik zoek, alleen dit - required: A Microsoft Access or SQL Server 2000 database - gaat dus ook nie lukken vrees ik :(. Zal het nu wel eens proberen op mijn testserver thuis, tziet er vet uit :crazy:, ge weet nooit dat ik het er toch doorkrijg.

tenzij ge een alternatief hebt voor op linux (apache)? want een virtuele server zou wel mogen, zou dan kiezen vr linux omdat dit lichter is (en ook wel omdat ik daar liever op werk :p)

ShPonGle

Legacy Member
ok djeez thx voor info

i know ASP is natuurlijk windows mr het kan wel e. bovendien dacht ik dan idd eerder om alles in java of PHP om te zetten, mr is redelijk nieuw terrein vr mij, ben nog mr begonnen met ASP dus is vr later.

noobslayer, die yider is fantastisch, twerkt perfect! hebt al helemaal geïmplementeerd opt werk via logmein :p - nu nog de collega's overtuigen! :D

Als ik je ooit tegenkom, krijgt ge nen duvel of twee van mij :niceone:

n00bslayer

Legacy Member
ShPonGle zei:
ok djeez thx voor info

i know ASP is natuurlijk windows mr het kan wel e. bovendien dacht ik dan idd eerder om alles in java of PHP om te zetten, mr is redelijk nieuw terrein vr mij, ben nog mr begonnen met ASP dus is vr later.

noobslayer, die yider is fantastisch, twerkt perfect! hebt al helemaal geïmplementeerd opt werk via logmein :p - nu nog de collega's overtuigen! :D

Als ik je ooit tegenkom, krijgt ge nen duvel of twee van mij :niceone:
:woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan