Dit is een forum over webdesign. De topics dus ook.
webdesign en webDEVELOPMENT, en dat houd heel wat meer in.
Ik doelde eerder op de discussie rond kleurencombinaties en dergelijke.
"Le goût et les couleurs, ça ne se discute pas." vermeld ik dan ook graag in context.
en ik doelde duidelijk op het feit dat er over kleuren gebruik mogelijk wel kan gediscussierd worden.
dat je een bepaald thema liever in een groen ipv blauw schema zet is smaak.
maar fluogroen en paars voor tandartspraktijk kan je betwijfelen.
ook maar een uiterst voorbeeld dat de meeste wel zullen snappen.
enkel om aan te tonen dat "over smaken valt niet te... " ook genuanceerd moet worden.
Het zijn geen vooroordelen. Alles wat ik zeg berust op ervaring en is waardevolle informatie (uiteraard niet voor iedereen, zo fantastisch ben ik nog net niet). Ik kan even goed zeggen dat jij vooroordelen hebt en dat je je mening niet staaft
kuch, heb niets anders gedaan dan uitleggen wat voordelen een portfolio heeft of wat het nut kan zijn. Anders alles nog eens herlezen?
of dat je geen correcte taal, noch interpunctie hanteert, dat dat alles weinig indruk maakt op Dexia en je andere klanten, enzoverder enzovoort, maar ik dat doe ik niet. Ik speel immers op de bal en niet op de man.
dit is pas laag en toont hoe hard ge op u tenen getrapt zijn WANT je speelt net op de man door te beginnen over taal.
1. hier op een forum is andere communicatie dan naar klanten toe, dus die vergelijking gebruiken is al laag van u zelf.
2. ik kom nooit/amper in contact met klanten, ik werk al 5 jaar thuis in loondienst voor een bedrijf dat 170Km verder ligt.
die liggen verre van wakker of mijn taalgebruik correct is, die willen enkel grafisch werk dat aan hun kwaliteitseisen voldoet. interpunctie is het laatste van hun zorgen.
3. oordelen over hoe klanten onder de indruk kunnen zijn zonder een situatie te kennen is ook al zielig. ik lever immers grafisch/flash werk en doe niet aan bedrijfsdocumentatie. of moet volgens jou een houtbewerker als vereiste om goed te zijn ook een licentiaat geneeskunde hebben.
...Ik heb het meer op bepaalde individuen die webdesign in het belachelijke trekken en zich aanbieden als proffesionele (jawel met twee f-en en slechts één s) webdesigners of samen met hun schoolvriendje hun eigen "webdesign bedrijfje" oprichten....
ja compleet gelijk hierin en dan direct het bewijs geleverd.
JOUW vooroordeel!!
terwijl ik praat over het algemeen nut van een portfolio en waarvoor ie moet dienen praat jij enkel met in je achterhoofd die groep die na een homepage gemaakt te hebben direkt starten met een portfolio en als 'webdesigner' profileren.
nog steeds jammer dat je op de man moest spelen, je praatte ervoor immers enkel en alleen dat portfolio's geen 'echte' websites waren.
wij kunnen niet rieken of weten dat jij enkel doelt op een bepaalde groep.
anyway, als uw klanten moeten gokken dat jij in gedachten rood hebt terwijl de discusie over groen en blauw gaat maakt dat ook weinig indruk.

kom er net achter dat je nogal anti-Flash minded bent, voor mij part neem je het laatste woord maar met van die puristen kan ik zowiezo niet overweg en dat is idd mijn vooroordeel.
(types die neuten op taal, prolly enkel firefox willen,MS verfoeien en Flash een kinderspeeltje vinden)