Archief - DISCUSSIE: Opleidingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spider

Legacy Member
Hoi, ik ga dit jaar mijn schoolbeindigen (afstuderen) , ik heb een kunstrichting gevolgd (decor dechnieken) dit is decors maken voor toneel enzo.

Maar nu wil ik dus nen vdab cursus doen voor webdesign met als bedoeling daar een job in te vinden want de richting waar ik ben in afgestudeert zegt me niet zoveel meer.


Nu ik ken niets van webdesign en programmeren maar die cursussen beginnen van niets, dat zijn cursussen van 9 maanden met een stage inbegrepen en daarna kan je nog een specialisatie doen van 2 maanden.

De vraag is welke cursus zou ik kiezen, welke is het besten om werkt in te vinden en moesten jullie nu zeggen er is totaal geen werk in webdesign wat raden jullie dan aan ( iets op de pc waar ik nen curssus voor kan doen). Ik kan goed overweg me photoshop


hier valt uit te kiezen http://vdab.be/mijnvdab/opleidingen...ion=OVERVIEW&action.OVERVIEW=Toon+opleidingen

frenzal

Legacy Member
die vdab links zijn niet geschikt om te copy pasten, je gaat ons moeten zeggen wat de zoek criteria is zodat we zelfde overzicht kunnen zien

Spider

Legacy Member
ow ja sorry ni gechecked.


wel ik had webdesign gedaan andan regio antwerpen

Rvl

Legacy Member
ooit al eens de search functie gebruikt van het forum. Hier vind je namelijk toch een tiental threads die hierrond zijn gestart. In het begin replyen ze graag maar nu is het gewoon vervelend.:doh:

ps: kennis van me juist gedaan met een vdab cursus webdevelopment en hij had direct werk gevonden op zijn stageplaats.

Radiance

Legacy Member
Aangezien je decoratie technieken hebt gevolgd (geen idee wat het is, het klinkt artistiek :) ) veronderstel ik dat je een goed gevoel hebt voor kleur, indeling, vorm etc. ?
Zonder je iets aan te trekken van hoe het effectief werkt, zou je op jezelf een site kunnen ontwerpen, in Photoshop, alla http://www.netlash.com/ (om maar iets te noemen) ? Als je zegt ja, dat zit er wel in, met wat oefening & opleiding dan is er wel een toekomst weggelegd voor u in webdesign.
Hoe je zoiets omzet in HTML code, CSS etc. kan je allemaal wel leren op een opleiding.
Enfin 't is maar mijn mening, maar imo moet je echt wel wat grafisch inzicht en creativiteit hebben vandaag de dag om nog als webdesigner aan de bak te komen, met een toekomst, een site bouwen kan iedereen (en er loopt dan ook veel te veel wannabe-webdesigner volk rond).

Andere optie is natuurlijk webdeveloper, het coderen van alles wat achter het grafische ligt, hier zit zeker toekomst in als je de nodige ervaring hebt.

Wat je altijd kan gaan doen : helpdeskenieren :) Maarja wie wil dat doen :p

my $ 0.02

Xavez

Legacy Member
Hou wel in je achterhoofd dat je veel gaat moeten "bijscholen". m.a.w. dat je de laatste trends en ontwikkelingen op de voet moet volgen (wil je het góed doen hé :))

Bigbuddha

Legacy Member
Spider zei:
Nu ik ken niets van webdesign en programmeren

Hier zie ik al het grootste probleem. IMO moet je een toekomst kiezen waar je interesse naartoe gaan. Ik ben zelf ooit zo'n opleiding begonnen omdat ik zelf thuis niets anders deed. Er zaten genoeg mensen bij mij toen die nog nooit van PHP gehoord hadden. Die vallen er rap genoeg tussen uit. Er heerst een vrij grote "iedereen wil webdesigner worden, das toch makkelijk!!" mentaliteit. Tot puntje bij paaltje komt en er ook degelijk kwaliteit dient geleverd te worden.

Iedereen kiest wat hij/zij wil natuurlijk.

$ph!nx

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Hier zie ik al het grootste probleem. IMO moet je een toekomst kiezen waar je interesse naartoe gaan. Ik ben zelf ooit zo'n opleiding begonnen omdat ik zelf thuis niets anders deed. Er zaten genoeg mensen bij mij toen die nog nooit van PHP gehoord hadden. Die vallen er rap genoeg tussen uit. Er heerst een vrij grote "iedereen wil webdesigner worden, das toch makkelijk!!" mentaliteit. Tot puntje bij paaltje komt en er ook degelijk kwaliteit dient geleverd te worden.

Iedereen kiest wat hij/zij wil natuurlijk.

Als ge u inzet & wel geïnteresseerd zijt, waarom zou dat dan wel niet lukken? Kameraad van bij mij in de klas heeft tot zijn 18e geen pc aangeraakt or whatsoever en nu zit die vlotjes in laatste jaar en maakt die zelf ook sites voor derden met oa PHP.

T'is maar wat ge zelf wilt bereiken & waar ge u voor interesseerd. Wat ge dan al weet is een voorsprong, wat ge nog niet weet is de "uitdaging".

Xavez

Legacy Member
$ph!nx zei:
Als ge u inzet & wel geïnteresseerd zijt, waarom zou dat dan wel niet lukken? Kameraad van bij mij in de klas heeft tot zijn 18e geen pc aangeraakt or whatsoever en nu zit die vlotjes in laatste jaar en maakt die zelf ook sites voor derden met oa PHP.

T'is maar wat ge zelf wilt bereiken & waar ge u voor interesseerd. Wat ge dan al weet is een voorsprong, wat ge nog niet weet is de "uitdaging".
². Het kaf wordt vanzelf wel van het koren gescheiden in zo'n opleiding. HEt is trouwens niet altijd de beste keuze om van je hobby je beroep te gaan maken, want vaak wordt je creativiteit dan voor een groot stuk beperkt (zeker als je niet zelfstandig wordt!)

NeoNeke

Legacy Member
$ph!nx zei:
Als ge u inzet & wel geïnteresseerd zijt, waarom zou dat dan wel niet lukken? Kameraad van bij mij in de klas heeft tot zijn 18e geen pc aangeraakt or whatsoever en nu zit die vlotjes in laatste jaar en maakt die zelf ook sites voor derden met oa PHP.

T'is maar wat ge zelf wilt bereiken & waar ge u voor interesseerd. Wat ge dan al weet is een voorsprong, wat ge nog niet weet is de "uitdaging".

wou qoute van bigbudha meehebben die claimt dat ge intresse moest hebben, dus lees die ff als ge niet weet waarover het gaat.

Ikzelf zit met ontelbaar veel voorbeelden in mijn klas, zoals BigBudha ze omschrijft. Eerste dag van ons eerste jaar: "Jah ik ken totaal niks van designen, websites, php wat is dat? leren we dat hier,..." Uiteindelijk zie ik dat er daarvan nu idd van de misschien 20, één iemand overschiet waarvan het uiteindelijk op een niveau is waarvan ik zeg: chapeau. 15 man is al gestopt. 2 man verwacht ik dat ze dit jaar wel doen en de laatse twe man doen hun best, maar het zullen geen hoogvliegers worden. (Nuja in ons richting kunde u op vijf verschillende vlakken bewijzen en dat speelt in het voordeel van velen dus dit daar los van)

Idd ge moogt echt alles leren wat ge wilt, maar als je nu iets hebt van verdomme ik weet er niks van, probeer je er eerst even voor te intresseren dan weet je of het echt wel je intresse gaat worden. Zonde voor je geld te verspelen aan iets wat je denkt dat cool zal zijn, als het dan niet zo uitrdaait

passero

Legacy Member
Je zal een keuze moeten maken tussen design of development hé.
Er zijn bitter weinig (of niemand) die goed zijn in zowel design en development. Het is ook een totaal ander talent.
Als designer zal je wel wat moeten weten van development bla bla bla :) but you know what i mean.

Als je artistiek bent aangelegd kies dan ook iets in die richting zou ik zeggen.

Bigbuddha

Legacy Member
Xavez zei:
². Het kaf wordt vanzelf wel van het koren gescheiden in zo'n opleiding. HEt is trouwens niet altijd de beste keuze om van je hobby je beroep te gaan maken, want vaak wordt je creativiteit dan voor een groot stuk beperkt (zeker als je niet zelfstandig wordt!)

Tja, Ik spreek natuurlijk voor mezelf. Heb van mijn hobby m'n beroep gemaakt als webdesigner. En inderdaad, in je job wordt je vaak beperkt als het budget of de tijd er niet is. Daarom doe ik na m'n uren mijn creatief ding om niet gevangen te blijven in dat b2b wereldje. Zo leer ik altijd bij, en kan ik dit creatief uiten in mijn ontwerpen in mijn job. Het zijn degene die 9/5 mentaliteit hebben die het minst indruk maken en creatief soms blijven plakken.

Xavez

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Tja, Ik spreek natuurlijk voor mezelf. Heb van mijn hobby m'n beroep gemaakt als webdesigner. En inderdaad, in je job wordt je vaak beperkt als het budget of de tijd er niet is. Daarom doe ik na m'n uren mijn creatief ding om niet gevangen te blijven in dat b2b wereldje. Zo leer ik altijd bij, en kan ik dit creatief uiten in mijn ontwerpen in mijn job. Het zijn degene die 9/5 mentaliteit hebben die het minst indruk maken en creatief soms blijven plakken.
Nuja, als je bijvoorbeeld niet het geluk hebt om kort bij huis te werken en je moet bijvoorbeeld elke dag naar brussel op en af. Je bent altijd voor halfzeven weg en na halfacht thuis. Als je dan thuis nog goesting hebt om creatief met krak hetzelfde bezig te zijn, chapeau! Ik zou dan liever bij de vuilniskar werken en thuis lekker m'n eigen ding doen ofzo :) (en daar eventueel ook nog wat centen mee bijverdienen)

//edit: de opmerking was trouwens eerder waarschuwend bedoeld, in de zin van dat Spider niet moet hopen om zich volledig creatief te kunnen uiten in z'n job, that's all =)

Bigbuddha

Legacy Member
Al een geluk dat ik thuis niet krak hetzelfde doe ;) Dat bedoel ik juist. Thuis kan de cretiviteit botvieren. :applause:

Spider

Legacy Member
Jah ok ik ken niets van web design maar ik ga al heel lang met pc's om en ik ben genen domme kerel. Ik ben meestal rap weg met zulke dingen, zoals photoshop waar ik wel degelijk mee overweg kan.

En als ik op die site van de vdab lees zie ik dat die cursussen van het begin beginnen en je kan steed verder en verder gaan maar nu is mijn vraag nogniet beantwoord er zijn veel verschillende cursussen

Active Server Pages
organisator: VDAB
2 ASP.net
organisator: VDAB
3 Bijscholing webontwikkeling
organisator: VDAB
4 Dreamweaver - basis
organisator: VDAB
5 Dreamweaver disclaimer
organisator: CVO Antwerpen-Zuid
6 Informatica - vervolmaking
organisator: VDAB
7 Interactieve multimedia disclaimer
organisator: Open Universiteit Antwerpen
8 Java basis
organisator: VDAB
9 JAVA disclaimer
organisator: CVO Antwerpen-Zuid
10 Macromedia Flash 2004
organisator: VDAB

vorige | volgende
11 Microsoft Career Enabler VB.NET disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
12 Microsoft Career Enabler Visual C# disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
13 Microsoft MCAD VB.NET disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
14 Microsoft MCAD Visual C# disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
15 Microsoft MCSD .NET op Visual C# en VB disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
16 Microsoft MCSD VB .NET disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
17 Microsoft MCSD Visual C# .NET disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
18 PHP ontwikkeling
organisator: VDAB
19 PHP
organisator: VDAB
20 SQL
organisator: VDAB

vorige | volgende
21 Sun Microsystems SCJP & SCBCD disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
22 Sun Microsystems SCJP & SCDJWS disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
23 Sun Microsystems SCJP & SCWCD disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
24 Sun Microsystems SCJP disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
25 Sun Microsystems SCJP, SCWCD, SCBCD en SCDJWS disclaimer
organisator: KOENIG SOLUTIONS
26 TCP/IP
organisator: VDAB
27 Webdesign disclaimer
organisator: CVO Antwerpen-Zuid
28 Webontwikkelaar
organisator: VDAB
29 Websites ontwerpen met HTML
organisator: VDAB
30 XML
organisator: VDAB


Dit zijn de cursussen die gegeven worden in regio antwerpen.

http://vdab.be/defaultopl.shtml Dit is de search engine ik heb dus regio antwerpen genomen en internedontwikkeling en design gekozen.

Nu is de vraag welke van deze cursussen is het intressantste, ik ben ook vanplan om al de vervolmaakings cursussen te doen. Het is niet men bedoeling om dit te doen als tijd verdrijf maar ik wil hier echt al men energie insteken en der iets van maken (toekomstgerch)

Xavez

Legacy Member
Je zal wellicht volgende cursussen sowieso nodig hebben, wil je het deftig doen:
- Ontwerpen met HTML
- XML
- PHP
- SQL
- Webontwikkelaar klinkt ook interessant, maar ik heb geen FLAUW idee wat het juist inhoudt. Je kan maybe even bellen naar de VDAB om te juiste inhoud van die cursus te kennen?

Spider

Legacy Member
jah kga daar eens horen voor een consultie ofzo

btw ik denk da webontwikkelaar het programmeren is

TheCrow7

Legacy Member
Xavez zei:
HEt is trouwens niet altijd de beste keuze om van je hobby je beroep te gaan maken, want vaak wordt je creativiteit dan voor een groot stuk beperkt (zeker als je niet zelfstandig wordt!)

Oh so true... Zelfs als je zelfstandig bent.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan