Archief - CSS: Height in % gebruiken ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bauhaus

Legacy Member
Om de een of andere reden lukt het me nooit om Height in % te gebruiken (bv. met een div), ik moet altijd px of em gebruiken.
Iemand die weet waaraan het probleem ligt ?

W000T

Legacy Member
% werkt enkel bij firefox dacht ik, bij IE werkt dit niet.
don't shoot me if I'm wrong ;)

Bram

Legacy Member
Height van u body ingesteld? Da herinner ik mij nog... Als ge height: 100% wou gebruiken, moest ge da ook instellen op uw body...

Bauhaus

Legacy Member
Heb het geprobeerd in FF & IE, maar njet...

En het gaat dus om de height van een div.

De body height op 100% instellen helpt ook niet.

Slynx

Legacy Member
Als je per sé met die % wil werken, en ik mij niet vergis, zal je over je gehele pagina met dit % teken werken. Indien je hier px gaat tussengooien, zal IE in eerste instantie, FF weet ik niet zozeer alles door mekaar gooien.

Ik kan verkeerd zijn, sorry dan :)

Xavez

Legacy Member
procentueel de hoogte bepalen gaat niet omdat... Het niet logisch is :). In principe is de hoogte van je website oneindig =]. en x procent van oneindig is... welja, onbestaande. Tenzij je een specifieke hoogte voor je body bepaalt natuurlijk.

(correct me if I'm wrong here =))

Bauhaus

Legacy Member
Aangezien elke resolutie een vaste breedte én hoogte heeft zou je toch verwachten dat height ook procentueel weergegeven kan worden.
Je kan inderdaad eerst de hoogte van je body in px of em vastleggen maar dan zit je weer met hetzelfde probleem dat je het niet in % kan doen.

Je webpagina is in principe inderdaad "oneindig" maar aangezien je dan een vertikale scrollbar krijgt, maak je infeite in je browservenster dan gebruik van 'overflow'.

Dx-Solutions

Legacy Member
*{ /* zet alles op 0 */
margin:0px;
padding:0px;
}
html, body {
height: 100%;
}

#container { /* kies de gewenste id */
min-height: 50%;
height:auto;
height:50%; /* IE oplossing */
border:1px solid #000;
}
Dit zou het moeten doen crossbrowser

killgore

Legacy Member
Bauhaus zei:
Aangezien elke resolutie een vaste breedte én hoogte heeft zou je toch verwachten dat height ook procentueel weergegeven kan worden.
Je kan inderdaad eerst de hoogte van je body in px of em vastleggen maar dan zit je weer met hetzelfde probleem dat je het niet in % kan doen.

Je webpagina is in principe inderdaad "oneindig" maar aangezien je dan een vertikale scrollbar krijgt, maak je infeite in je browservenster dan gebruik van 'overflow'.

Het probleem is dat men sowieso moet terugvallen op vaste groottes ergens.

Jij zegt resolutie: dan gaat je site er geheel anders uitzien op 4:3 als op 16:9. Denk anders maar iemand die zijn browser maar ove rhelft van scherm toont om samen te werken met ander prog, ... .

Je moet dus minstens ergens een referentie-breedte hebben als je het 100% goed wilt doen.

Bauhaus

Legacy Member
Dx-Solutions zei:
Dit zou het moeten doen crossbrowser
Code:
*{ /* zet alles op 0 */
margin:0px;
padding:0px;
}
html, body {
height: 100%;
}

#container { /* kies de gewenste id */
min-height: 50%;
height:auto;
height:50%; /* IE oplossing */
border:1px solid #000;
}
Nope, werkt ook niet. :cry:

Xavez

Legacy Member
Leg nu nog eens uit wat je precies wil? Of post eens een link naar css + html en leg uit wat er gebeurt en wat er zou moeten gebeuren :).

KoenDK

Legacy Member
het enige wat ik weet dat je een % niet kan gebruiken in een div waar je een % gebruikt... een div van 30% in een div van 80% zal dus nooit lukken

sorry als dit niet is wat je bedoelt :crazy:

Dx-Solutions

Legacy Member
Bauhaus zei:
Nope, werkt ook niet. :cry:
Dit zou het moeten doen hoor, tenzij het niet is wat je zocht.

Je kan meerdere id's een height in % geven hiermee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan