Archief - CHECK: TD affiche

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psychokillah

Legacy Member
Jow people,

Affiche:
beginnen bij het begin, het gaat over deze affiche:
openingstd2-small.jpg


Link naar A3 grootte (2.53 MB)

Het is een eerste blueprint, dus nog veel mogelijkheid tot verbetering.
Iemand uit mijn praesidium heeft dit gemaakt, dus alle credits gaan naar hem,
ik ben zijn 2e paar ogen.

Mijn kritiek:
- lettertype: misschien ander font en toch wat donkerder
- witte lijntje bovenaan weg (foutje bij conversie naar jpg blijkbaar)

Bedoeling:
- Het is niet de bedoeling dat het een highly sofisticated affiche wordt, het mag een beetje sober blijven, maar natuurlijk niet vergaan in de grijze massa hier op de campus ;)
- We zouden graag volgende week drukken, dus er is een kleine tijdsnood
- We zijn ook maar PS-beginners, dus tenzij je zelf even het heft in handen wilt nemen met de psd, kunnen we natuurlijk geen pro-effecten toevoegen
- Constructieve kritiek altijd welkom, van destructieve kritiek wordt geen mens beter...

Dank bij voorbaat!

D3C0Y

Legacy Member
k vind die wapenschilden vanboven storend
+ mischien een iets contrasterender kleur pakken voor de tekst ?

Bigbuddha

Legacy Member
kunde niet alle tekst eraf doen, die wapenshildjes weg en elisha groter?
Moogde meteen een versie opsturen ;) lol

Om on the topic te blijven, niet veel speciaals buiten de foto. 'k zou ook inderdaad meer kontrast gebruiken en een ander lettertype. De schildjes zullen erop moeten, maar in greyscale zou leuker zijn. Niet zo opvallend.

Psychokillah

Legacy Member
Die schildjes zijn inderdaad altijd een doorn in het oog voor affiche makers, maar dat is nu eenmaal noodzakkelijk kwaad(het schild is de eer van uw club he), grayscale kunnen we dus moeilijk doen, maar misschien een beetje meer transparant maken.

Font moet zowieso anders inderdaad.

En "niet veel speciaals": daarom zet ik het hier he, any ideas to spice it up?

**EDIT**

Tussen het studeren door nog enkele minor aanpassingen gedaan:

openingstd2c-small.jpg


Misschien iemand een idee om die grijze vlakte links nog wat op te fleuren?

Indieanus

Legacy Member
dit ff terzijde: wnr gaan TD affiches nekeer zonder lekker mieke op verschijnen. Kzie da hier in hasselt/diepenbeek constant: altijd zelfde stramient: een lekker wijf met wa text . Heel zelden dat ge nekeer een ander 'concept' ziet.

(tmoest er ff uit :) )

Erinyes

Legacy Member
Indieanus zei:
dit ff terzijde: wnr gaan TD affiches nekeer zonder lekker mieke op verschijnen. Kzie da hier in hasselt/diepenbeek constant: altijd zelfde stramient: een lekker wijf met wa text . Heel zelden dat ge nekeer een ander 'concept' ziet.

(tmoest er ff uit :) )
Misschien is het gewoon goed in zijn genre...

Psychokillah

Legacy Member
Normaal gezien zijn onze affiches in het thema van de TD,
maar zeg mij es wat ge specifiek voor nen Openings-TD op uw affiche kunt zetten?

En draai of keer het zoals ge wilt, dit springt in het oog he. ;)

Back on topic nu ...

GMotha

Legacy Member
Persoonlijk vind ik dat die griet op uw flyer er... welja... geen bal mee te maken heeft. Persoonlijk vind ik dat een ietswat storende rage de laatste tijd. "Eh, we hebben hier wat leeg, kwil wel een afbeelding erbij... Kom we zetten er één of andere celebrity met borsten op! Bij voorkeur eentje die ééél populair is." Zo lijkt uwe flyer meer op een pagina uit de p-magazine gescheurd.
Erinyes zei:
Misschien is het gewoon goed in zijn genre...
Ik denk eerder aan een gebrek aan originaliteit/creativiteit.

Tot zover deze kleine rant^^

Onto the real suggestions:
-Een extra kleur, monotoom is niet alles. Ge hebt sober, maar ook te sober.
-Ik zou ook uw wapenschilden mee verwerken in het geheel (zodat ze niet vloeken als nu), maar ze er toch laten uitspringen (tis nu eenmaal een belangrijk onderdeel). Ge moet trouwens niet braaf op rechte lijnen en guides blijven. Speelt er eens wat mee. Zoals ge zelf zei: ge wilt het niet verloren zien gaan in de grijze massa, de foto is niet genoeg om eruit te springen: kijk rond en ge zult zien dat bijna alle flyers wel een elisha, een pamela of een nicole en hugo hebben.
- Uw wapenschilden zijn trouwens geplaatst als postzegels. Geloof me vrij: het is heus geen ramp dat ge die ergens in't midden zet. I repeat: speel ermee.
-Tussen "opening-td" en "gratis vat" hebt ge onbenutte ruimte, vul het op. (wapenschilden?)

Mocht ik gerief in handbereik hebben, zou'k rap ff een paintover maken om te tonen wat ik bedoel.

Erinyes

Legacy Member
GMotha zei:
Ik denk eerder aan een gebrek aan originaliteit/creativiteit.
Het is eerder 'krampachtig vasthouden aan vastgeroeste regeltjes ivm het ontwerpen van een TD affiche'

Vraag mij: "Hoe ziet een TD affiche eruit?" en ik geef direct de volgende kernwoorden: horizontaal beeld/halfnaakte vrouw/fout lettertype/willekeurige plaatsing. Dus misschien is hij in zijn genre nog ok.



Aan de ontwerper: probeer eens iets totaal anders. Dat je geen thema hebt (maar wel Openings-TD) wil niet zeggen dat je de aandacht moet trekken met naakt. Seks verkoopt wel ja... Maar in dit geval zal het geheel wel degelijk opgaan in de grijze massa.

GeeKer

Legacy Member
Indieanus zei:
dit ff terzijde: wnr gaan TD affiches nekeer zonder lekker mieke op verschijnen. Kzie da hier in hasselt/diepenbeek constant: altijd zelfde stramient: een lekker wijf met wa text . Heel zelden dat ge nekeer een ander 'concept' ziet.

(tmoest er ff uit :) )


Nooit! Hier in Antwerpen hangt het ook altijd vol blote vrouwen. Niet dat ik daar iets op tegen heb hé! Mr zo'n posters worden gratis gemaakt, dus veel moeite moete ni verwachten.

sexymofo

Legacy Member
Indieanus zei:
dit ff terzijde: wnr gaan TD affiches nekeer zonder lekker mieke op verschijnen. Kzie da hier in hasselt/diepenbeek constant: altijd zelfde stramient: een lekker wijf met wa text . Heel zelden dat ge nekeer een ander 'concept' ziet.

(tmoest er ff uit :) )

Ja niks anders als van da. Kdenk da de volgende versie dit gewoon als preset hebben :p

Gamefactor

Legacy Member
Simpel maar mooie affiche... Wanneer je er teveel gaat instoppen gaat hij lelijk worden dus hou hem zo :)

Psychokillah

Legacy Member
Om die "vrouwen-op-affiche" discussie een halt toe te roepen:
Zoals ik in de main topic zei, we zijn maar leken, dus moeten we ons af en toe vergrijpen aan cliche's (hoewel dat hier op de buitencampus nogal meevalt eigenlijk).

Piru

Legacy Member
mja kvind de concepts van dit soort affiches idd ook afgedaan; kunt het natuurlijk altijd parodieren en er een dikke mee opzetten ofzo! Aandacht verzekerd! :D

Psychokillah

Legacy Member
djeezes can we please cut the crap about the women!

'k Had graag nog wat constructieve commentaar gekregen over de laatste 2 versies.

TiB0

Legacy Member
sexymofo zei:
Photoshopped die haar bloes ne keer weg.

bla0cf.jpg

graag gedaan :D



De affiche is niet echt mijn stijl, ik zou meer contrast gebruiken en dus flashendere kleuren. Misschien ook een ander lettertype en probeer ook om de schilden er op een originele manier in te verwerken ofzo...

GMotha

Legacy Member
Psychokillah zei:
djeezes can we please cut the crap about the women!

'k Had graag nog wat constructieve commentaar gekregen over de laatste 2 versies.
De eerste van de 2 versies heeft donkerdere tekst en een logo bij... Welja, dat noem ik niet echt een nieuwe versie.
De 2e is "gevulder" ja, maar is nog steeds niet minder saai. Te monotoom, ik beschouw het meer als een folderke voor één of ander gelaatscreme dan voor iets waar ge fun kunt hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan