Archief - Check: Illustrator tekening

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BuFu.

Legacy Member
elloe,

ik had gisteren in de les een tekening gemaakt, en wou het is overtekenen in illustrator:p !
Dat heb ik dus gedaan, en dit is het geworden! http://img214.imageshack.us/img214/2443/spraycanmettext2ju.jpg

Nu hoop ik wat feedback te krijgen ivm compositie, kleurgebruik,... of gewoon wat jullie er in het algemeen van vinden?;)
Daarna kan ik misschien wat correcties aanbrengen en verder werken op de illustrator tekening :)

fire at will:)

mvg,

Jb.

Lo_fi

Legacy Member
Het kan qua tekening wel leuk geweest zijn maar door je omzetting in illustrator verliezen je lijnen veel karakter. De lijnen zijn allemaal hetzelfde, de kleuren zijn een beetje saai...

Wat ik zou proberen is alvast een beetje afwisseling brengen in je lijndikte (dikkere omtreklijnen bvb) of brushes (artbrushes eventueel) toepassen op je lijnen. Als je een heel specifieke lijnvoering hebt is er ook nog de optie om je lijnen letterlijk over te tekenen als een vlak.

BuFu.

Legacy Member
Lo_fi zei:
Het kan qua tekening wel leuk geweest zijn maar door je omzetting in illustrator verliezen je lijnen veel karakter. De lijnen zijn allemaal hetzelfde, de kleuren zijn een beetje saai...

Wat ik zou proberen is alvast een beetje afwisseling brengen in je lijndikte (dikkere omtreklijnen bvb) of brushes (artbrushes eventueel) toepassen op je lijnen. Als je een heel specifieke lijnvoering hebt is er ook nog de optie om je lijnen letterlijk over te tekenen als een vlak.

thx ik zal eens proberen of het lukt :)

Belgianbonzai

Legacy Member
en proberen iets meer dynamiek in te steken,... komt nu nogal stijf over

dresse

Legacy Member
idd lijndikte varieren, handjes wa meer expressief maken en duidelijker maken dat het een spuitbus is, mischien een speciale pet ontwerpen voor hem zodat zen spuitdopke derdoorkomt ofzo...
voor de rest ziet het er wel leuk uit

BuFu.

Legacy Member
dresse zei:
idd lijndikte varieren, handjes wa meer expressief maken en duidelijker maken dat het een spuitbus is, mischien een speciale pet ontwerpen voor hem zodat zen spuitdopke derdoorkomt ofzo...
voor de rest ziet het er wel leuk uit

special pet maken ?

ja ben een beginner dus ik weet nie echt wa ge bedoeld :oink: !

ik dacht ook al dat de handen niet zo goed waren maar is redelijk moeilijk imo :/

Jb.

dresse

Legacy Member
ja, ik veronderstel dat het een spuitbus is, ik zie daar toch zo'n klein dingske van achter zijn pet komen?
Das dus ni zo duidelijk, misschien kunt ge een gat in de pet tekenen waar dat hij da "chupke" kan doorsteken? :)

BuFu.

Legacy Member
dresse zei:
ja, ik veronderstel dat het een spuitbus is, ik zie daar toch zo'n klein dingske van achter zijn pet komen?
Das dus ni zo duidelijk, misschien kunt ge een gat in de pet tekenen waar dat hij da "chupke" kan doorsteken? :)

aah een speciaal klakske :rofl:
sorry dacht da "pet" iets betekende in de illustratorwereld :)!

en ben er mee bezig met het speciaal klakske :D!

grtz

Lo_fi

Legacy Member
aah een speciaal klakske
sorry dacht da "pet" iets betekende in de illustratorwereld !

en ben er mee bezig met het speciaal klakske !


Nee een pet is een hoofddeksel. Een 'klakske' daarentegen is een serieuze belediging in de illustratorwereld...Dat komt hier raad vragen en gooit er dan maar 'klakske' uit tegenover een moderator..Lef hebben! Nu maar hopen dat ze u niet bannen ofzo..(laat staan nog willen helpen..)

BuFu.

Legacy Member
Lo_fi zei:
Nee een pet is een hoofddeksel. Een 'klakske' daarentegen is een serieuze belediging in de illustratorwereld...Dat komt hier raad vragen en gooit er dan maar 'klakske' uit tegenover een moderator..Lef hebben! Nu maar hopen dat ze u niet bannen ofzo..(laat staan nog willen helpen..)

:eek:
wtf ?:help:

Lo_fi

Legacy Member
Jah kijk er is een Sticky met 'Regels'.. Had je maar moeten lezen. Sorry..

BuFu.

Legacy Member
Lo_fi zei:
Jah kijk er is een Sticky met 'Regels'.. Had je maar moeten lezen. Sorry..

Nu ok nie overdrijven he :x
k, ik had ze beter eerst wa BETER gelezen, maar om daar zo mierenneukerig over te gaan doen,...:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan