Archief - Boek Restauratie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matt.

Legacy Member
Yeah right, gelijk ook al staat 't je niet aan.
Moraal van het verhaal: reavx gaat door zoals ie bezig was! Dat belooft.

@FreakyLeash: sorry voor het hijacken van uw topîc.

syndrom

Legacy Member
wat zit je nu nog te memmen, kzeg toch dat je gelijk hebt.

goody two shoes

FreakyLeash

Legacy Member
Ik wil niet doen alsof ik goed ben,
Ik lees het topic, ik zie beginner waarbij staat: BEGINNER: beginner, je bent net bezig met grafische zaken en wenst toch reeds je eerste stappen te tonen aan meer ervaren gebruikers, tracht vooral commentaar te plaatsen in de juiste context - vaak wil men enkel helpen.

Dus dacht ik om nieuw topic te starten zodat andere mij konden helpen,
En krijg ik zo'n commentaar, ik ben toch nieuw, doe ik alsof ik het super goed doe ? Nee ik ben juist vriendelijk denk ik, en respecteer jullie mening en doe mijn best,
Ik heb mijn manual gelezen, denk je dat die veel helpt ? Zegt alleen maar wat voor wat dient met moeilijke termen, boek lezen? Waarom als ik het van andere kan leren?
Dacht dat ze hier behulpzaam waren en sommige zijn dat echt ook,
Maar dan beginnen sommige mensen moeilijk te doen en flauwe commentaar te geven,

Bedankt reavX je helpt me echt wel met mijn zelfvertrouwen in fotografie !

DieselPower

Legacy Member
Damned, ik dacht dat deze thread ging over boeken herstellen, groot is mijn teleurstelling :(

Anyway zoals gezegd is uw Depth of Field (DOF, Scherptediepte -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Scherptediepte) te klein. Dit valt te verhelpen door Floyd zijn raad op te volgen.
Ik denk trouwens dat uw foto onderbelicht was en in plaats van de sluitertijd aan te passen hebt ge wss aan uw diafragma gezeten. Volgende keer misschien een statief voorzien en langer belichten?

Ik geef reavX en Floyd wel gelijk dat er niet bij elke foto over RAW gezeurd moet worden. Leer er gewoon mee werken...

http://nl.wikipedia.org/wiki/RAW_(bestandsformaat)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurtemperatuur
http://en.wikipedia.org/wiki/White_balance

Zelf verder googlen op: witbalans/Whitebalance en voorgaande termen zullen u een pak vooruit helpen. Op BelgiumDigital.be is er ergens een grote thread over maar die vind ik atm niet, dus daar ook even zoeken. Best is om gewoon een custom witbalans te nemen -> foto trekken van een wit blad is de goedkoopste/snelste oplossing denk ik en anders laat ge het maar op AWB staan en past ge het zelf aan op uw pc, iets wat ge wss sowieso moet doen. Gewoon aan die sliders prullen tot ge een resultaat hebt waar ge zelf tevreden van zijt. :)

Joeri G. of iemand anders zal mij wel aanvullen en/of verbeteren :p

DieselPower

Legacy Member
Ffs man, kalmeer een beetje. Het is maar internet en ge moet uw eigen ni zo serieus nemen. Wij kunnen het ni voor u leren eh... en ik twijfel er aan dat ge termen opzoekt die ge niet verstaat. :)

Soit, ni opgeven en blijven posten en threads aanmaken.

FreakyLeash

Legacy Member
Makelijk gezegd dan gedaan, jullie hebben echt de juiste instellingen mensen !
Leer er maar mee werken

\left[\begin{array}{c} R \\ G \\ B \end{array}\right]=\left[\begin{array}{ccc}255/R'_w & 0 & 0 \\ 0 & 255/G'_w & 0 \\ 0 & 0 & 255/B'_w\end{array}\right]\left[\begin{array}{c}R' \\ G' \\ B' \end{array}\right]

Quote van wikipedia, ik ga denk ik gewoon lessen volgen misschien beetje meer effectief dan een forum :)

FreakyLeash

Legacy Member
DieselPower™ zei:

Ik apricieer je hulp :niceone: daar niet van,
Ik ben gewoon op mijn tenen getrapt dat jullie het gevoel hadden dat ik "zaagde" over RAW, swat no hard feelings,

Over boek restauratie ben jij er in geintresseerd ?

DieselPower

Legacy Member
Ja, bookbinding in het algemeen is wel interessant, maakt maar een howto thread voor mij :p

FreakyLeash

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Ja, bookbinding in het algemeen is wel interessant, maakt maar een howto thread voor mij :p
Mijn moeder heeft er 4 - 5 jaar les voor gevolgt voor handboekbinden,
ze maakt echt prachtstukjes soms boeken van 100+ jaar oud enz,
Ze geeft avondles maar ik moet je waarschuwen het is niet zo gemakelijk als je denkt :)

Veel geduld ^.^

FreakyLeash

Legacy Member
Ze geeft les in de londen straat,
Disndag avond en donderdag avond,

:)

http://www.tna.be/

Onder " Hoger Secundair Technisch " kan je boekbinden vinden,
Als je er vragen over hebt kan ik u in contact brengen met mijn moeder,

LunchBox

Legacy Member
Hoe heet uw moeder? (kheb daar namelijk ooit schoolgelopen lange tijd geleden)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan