Archief - [ALG] Systeem voor project-administration

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maT'

Legacy Member
Gegroet,

We hebben op't school de opdracht gekregen een project uit te werken, in groepjes van 4. We hebben geprobeerd van in het begin alles synchroom te houden, als persoon #1 een klasse aanpast stuurt hij die door naar de rest, zodat iedereen "up to date" blijft. 't Duurt natuurlijk niet lang voor dat dit de mist in gaat, en we dus allemaal met verschillende bestanden zitten. (bij persoon #1 heeft een klasse bv meerdere methodes dan bij persoon #2).

Nu zoeken we een systeem om alles wat "centraler" bij te houden. Bestaan er eenvoudige php/asp-systemen die gewoon gehost worden op een site? (een beetje zoals Sourceforge) Of zijn er eenvoudigere methodes om ervoor te zorgen dat iedereen altijd met de laatste nieuwe bestanden werkt?

fretn

Legacy Member
http://subversion.tigris.org/

gratis svn hosting kan je vinden op: https://opensvn.csie.org/

hoe werkt het?
de server heeft een copy van de code staan, als je wil gaan werken, moet je de eerste keer die code gaan copieren (checkout doen), dit kan via commandline of via een frontend (http://tortoisesvn.tigris.org/), je maakt enkele aanpassingen, als je klaar bent kan je uw code gaan committen, dan gaat er een nieuwe revisie aangemaakt worden op de server met uw code erin. Als je later nog eens wil werken aan uw code maar intussen hebben andere mensen nieuwe commits gedaan, dan moet je gewoon uw locale copy gaan updaten en gaan automatisch alle veranderingen er in ge-merged worden.
Je kan ook op gelijk welk moment oudere revisies gaan opvragen.

Alles kan online via uw browser bekeken worden ook (niet aangepast).

Experimenteer er wat mee en je zal zien dat het een must is voor groepswerk (zelfs voor projecten dat enkel door jezelf worden geschreven want zo kan je makkelijk bugs gaan terugvinden door oudere versies op te vragen en uw code te gaan vergelijken).

fretn

Legacy Member
svn is stukken beter vind ik (dat was dan ook de bedoeling van het svn project)

dJeez

Legacy Member
Er zijn ook nog andere opties (hoewel we hier zelf ook overgestapt zijn van CVS naar SVN - en dat z'n ding behoorlijk doet), een volledig overzichtje van Open Source versiecontrole oplossingen kan je vinden op : http://directory.fsf.org/devel/vc/

maT'

Legacy Member
We werken nu met SVN en het werkt perfect zoals we het willen. Maar het was in het begin een nieuw systeem voor ons allemaal, en we hebben wat liggen klungelen (lees: veel mappen/bestanden aangemaakt die we niet nodig hadden, om te testen hoe het systeem werkt). Hoe kunnen we ons SVN-project nu 'resetten'? Of gewoon alles verwijderen zodat we opnieuw kunnen beginnen?

.Acku.

Legacy Member
Dat werkt niet echt aangezien het alles backupped. Een nieuw project lijkt mij het slimste.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan