Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
black_ganon zei:wat is OO ??


er bestaat niet een of andere functie doCollisionDetectionForMeSoIDontHaveToThink().

)maar de basis kan je volgens mij nog altijd beter van een persoon leren.Radiance zei:VB.NET ontwikkelen de meesten in visual studio .net, een ongeloofelijk duur pakket, maar moest je student aan een hogeschool/unif zijn (of in sommige gevallen ook middelbaar), kijk dan zeker eens op www.ma3d.com.
alva848 zei:Niet zo letterlijk dat niet.
In VB.net kan je wel rectangles vergelijken en een boolean terugkrijgen die aangeeft of er detectie is ( weet niet meer 100% hoe het werkt, dus het kan net iets anders zijn.).
Heb het ooit gebruikt voor Pong dacht ik.
). Als je "gewone" user-applications wilt ontwikkelen zal je veeleer al toekomen met c# of java. Deze zijn daarbij ook nog eens veel gebruiksvriendelijker (vooral als het anakomt op gui proggen
).
.Jormungand zei:Ik persoonlijk vind dat jij teveel hooi op je vork wil nemen in een keer. Ik wil maar zeggen, je kent op dit moment nauwelijks iets van eenderwelke programmeertaal en je wil al een mini-game programmeren. Boeken die specifiek over een bepaalde taal gaan, daar leer je NIETS anders mee dan DE TAAL (althans een stuk ervan, zeker niet alles). Nog iets, is zulke boeken zal je nooit de term "Collision Detection" vinden hoor, er bestaat niet een of andere functie doCollisionDetectionForMeSoIDontHaveToThink().

Persoonlijk vind ik VB een taalje voor de kinder programmeurtjes onder ons, maar dat even ter zijde...

Neem eventjes een beetje raad aan van iemand die in het vak zit. Je moet keuzes maken. Welke taal? Waar wil je naartoe? Wat wil je nu juist doen? Wat is je motivatie om te leren programmeren?
Knoop goed in je oren dat er ook nog eens een groot verschil is tussen een taaltje kennen en OOP technieken beheersen. Het is niet omdat je perfect een taal kan dat je daarom ook een prachtig boek kan schrijven. Software Architecture en Design is een kunst op zichzelf en ikzelf leer nog dagelijks nieuwe dingen terwijl is reeds jaren in het vak zit. Je mag niet denken, en ik heb de indruk dat jij dat denkt, dat indien je een taal kent, je zomaar alles kan doen. NEEN, zulk een taal is een werktuig om jou creativiteit en vindingrijkheid uit te drukken zodat een computer doet wat je hem verteld, meer niet. Het is nog steeds jou denkwerk en creativiteit dat eraan te pas moet komen. Zeker als je met nieuwe dingen bezig bent moet je veel opzoekingen en research verrichten, zodat je een beetje in de juiste richting kan lopen. Er bestaat geen boek waar alles in staat, dat is gewoon niet mogelijk doordat je met een programmeertaal alle richtingen uit kan en je zelfs dingen kan doen die nog nooit door iemand anders zijn gedaan. Het boek dat jij las ging over Visual Basic en THAT's IT.
En verder: OOP technieken beheersen is nog geen garantie dat je ook een goed programma maakt. OOP is een manier om een programma een zekere structuur te geven (en er zijn nog andere manieren, ik zou OOP zeker niet als de enige goede of altijd aan te raden methode beschouwen). Zelfs met de meest perfecte programmeervaardigheden kan je nog altijd een afschuwelijk gedrocht produceren als je niet zeker bent over wat je wil bereiken met je programma.
Jormungand zei:Er zijn ook vele amateur programmeurs die van zichzelf niet weten dat ze zeer slechte code schrijven, ze weten gewoon niet beter. Natuurllijk is dit voor de hobbyisten niet zo een geweldig probleem, de dingen die ze maken zijn meestal toch zeer beperkt in omvang. Maar ieder professioneel software ontwikkelaar weet waarover ik spreek.
Dus mijn raad is, begin gewoon simpelweg wat te experimenteren en rommelen en gaandeweg zal je je eigen code wel verbeteren, maar vergeet niet dat onwikkelen een continu leerprocess is
Het is niet omdat honderden/duizenden mensen zeggen dat, bijvoorbeeld OO, goed is, dat jij dat dan zomaar moet klakkeloos aanvaarden... Alles heeft zijn pros en cons...
Jormungand zei:Met deze stelling kan ik slechts gedeeltelijk akkoord gaan. Als er iets is waarvan men veel kan leren en waardevolle besluiten kan trekken, dan is het wel uit het verleden. En het verleden heeft keihard bewezen dat OOP, voor projecten van een relatief hoge complexiteit en omvang, een veel hogere kans op slagen geeft dan eender welke andere werkwijze. Dat is een feit, en het is naief (ik heb een qwerty keyboard) om dit in vraag te stellen.