Archief - AJAX: sites gevraagd!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
AJAX is aan een serieuze opmars bezig, daarom zoek ik zoveel mogelijk intressante sites ivm AJAX, zowel qua uitleg als handige tutorials, hoe je bv edit boxen als hier op het forum aanmaakt.

Dit met als doelstelling om in de complete webmastergids zoveel mogelijk info te verschaffen ivm deze technologie.

Dus iedereen die wat deftige sites heeft, vooral "tutorial" sites... Gelieve deze hier na te laten, kzal ze allemaal checken, en een selectie doen van de beste/meest informatieve.

Heb je zelf stukjes geschreven, stukjes code, stukje artikel ivm AJAX, ge mag die hier ook nalaten...

Tnx for the help ;)

maatje

Legacy Member
wat is da AJAX ? Ik dacht dat je die voetbalclub uit Amsterdam bedoelde

BertG

Legacy Member
google maps, meest zalige voorbeeld van AJAX tech :)
ook gmail enzo :)

den Acid Burn

Legacy Member
ik dacht dat AJAX gewoon een algemene naam was voor technieken die al eerder bestonden.

.Acku.

Legacy Member
den Acid Burn zei:
ik dacht dat AJAX gewoon een algemene naam was voor technieken die al eerder bestonden.

De technieken bestonden (enkel gebruik van XmlHttpRequestObject zou vrij nieuw zijn) al een tijdje, het concept "informatie zonder page-refresh" is echter wel nieuw. Bekijk AJAX als dat concept.

TheCrow7

Legacy Member
En werkt die DOM in alle browsers ? Want dat is altijd al een serieus probleem geweest.

Squall-sX-

Legacy Member
Via ActiveX in ie, bij de rest is daar standaard een javascript elementje voor.

Slicer

Legacy Member
Squall-sX- zei:
Via ActiveX in ie, bij de rest is daar standaard een javascript elementje voor.

Nu heb je het over het XMLHTTPRequestObject en niet over de DOM, de DOM is door de meeste browser ondersteunde, meer info op http://www.quirksmode.org/

Overigens gaat er van het XMLHTTPRequestObject in IE7 een native implementatie zitten (dus niet ActiveX gebasseerd)

dJeez

Legacy Member
Squall-sX- zei:
XOAD gaf problemen met mijn huidige framework, en een andere tut gaf problemen omdat ze daar functies gebruikten die niet bestaan volgens firefox.
In welk zin gaf XOAD dan problemen? Aangezien het enkel de AJAX koppeling voor zijn rekening neemt, en je dus eigenlijk de implementatie ervan compleet zelf in de hand hebt zou ik wel eens willen horen wat er problemen zou kunnen opleveren. Ik heb het zelf eens achteraf ingepast in een reeds bestaande webapplicatie, en dat ging - eens ik het principe doorhad - eigenlijk wel zeer makkelijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan