Archief - Afbeeldingen compatibiliteit met internet probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tandvlees

Legacy Member
Hey ik heb het volgende afbeelding gemaakt met photoshop, en ik heb een raar probleem. Ik sla het op als "JPEG" en wanneer ik het upload en online wil bekijken dan geeft het een error, en wilt het ni weergeven (FIREFOX). Met Safari kan zonder problemen het wel weergeven.

Ik heb het voor uit te proberen het opgeslagen als .PNG, en die wilt hij dan wel tonen zonder problemen. Ik vraag me gewoon hoe kan dit? Ik had hetzelfde probleem al met een andere afbeelding gehad, en toen loste ik het op door "CYMK" te veranderen naar "RGB" wanneer ik mijn file aanmaak, maar dit keer, wat ik ook koos, wou Firefox mijn afbeelding niet tonen.

afbeelding .JPG -> Geef error
http://users.telenet.be/tand/tnT-portfolio/images/de_zeemlap.jpg

afbeelding .PNG -> Geeft juist weer
http://users.telenet.be/tand/tnT-portfolio/images/de_zeemlap.png

Kan iemand mij hierbij helpen? Thanks :)

b0rt

Legacy Member
Probeer het eens op te slaan met uw kleurprofiel af, kunt ge kiezen bij opslaan als :)

Joeri

Legacy Member
hoe heb je die jpeg opgeslagen? Als ik die afbeelding hier in irfanview open krijg ik de melding dat het een PSD met een verkeerde extensie is.

b0rt

Legacy Member
hmm, ik zie ook net dat het jpg-bestand in cmyk is opgeslagen en 4,2mb groot is (schandalig veel voor een jpg van 800x600). Blijkbaar is het wel nog steeds een jpg, vreemd

EDIT: is een psd vermomd in een jpg, er zijn nog meerdere lagen aanwezig, en photoshop opent het bestand alleen als ik de extensie verander naar .psd

m-be

Legacy Member
gebruik gewoon de save for web functie van photoshop. Die staat er voor iets he. En voor webgebruik nooit CMYK maar RGB...

foenN

Legacy Member
Ah zo, maar hoe komt dat het 'vermomd' werd als jpg en toch een psd is.
ik denk dat ik die profiles heb proberen af te zetten, maar het resultaat bleef het zelfde.

merci voor de toelichtingen

Joeri

Legacy Member
Ah zo, maar hoe komt dat het 'vermomd' werd als jpg en toch een psd is.
heb je bij dat "save as" venstertje ook effectief JPEG als indeling gekozen, of heb je gewoon manueel de extensie getypt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan