Archief - Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BleKKie

Legacy Member
Ja idd, tegen de mindere ploegen moet het ook gebeuren hé.
Het beste voorbeeld lijkt me het volgende als je de recente wedstrijden bekijkt:
Club wint tegen Cercle (5e plaats)
Anderlecht verliest tegen KVM (10e plaats)
Gent verliest tegen Beerschot (8e plaats)

Het lijkt me nu al vrij zeker dat Club ook nog punten gaat verliezen terwijl de concurrenten de volle pot pakken, maar de uitvlucht van, het zijn tegen de mindere goden ja, je moet ze nog altijd weten te winnen hé.

Jepjep

Legacy Member
Daum heeft een patent op 1-0 overwinningen. Ik heb gelezen dat hij het jaar toen hij kampioen werd met besiktas 13 keer met 1-0 won.

Sportinggboy

Legacy Member
J.Brown zei:
niet met playoffs

Dat wou ik nu ook zeggen. Met onze competitieformule stellen de wedstrijden tegen de kleine ploegen amper iets voor. Gewoon zorgen dat je bij de eerste 6 eindigen. Dan is het enkel in rechtstreekse duels :)

Voor de volgende speeldag begint moeten we er eerst voor zorgen dat we met 3 ploegen groepswinnaar worden in de EL, zou voor een mooie boost kunnen zorgen voor het Belgisch Voetbal !

Rogue

Legacy Member
't Liep al iets beter met Vazquez achter de spits. Er zaten wel opnieuw veel dode momenten in de wedstrijd. En Daum moet ze echt eens leren counteren. Zo traag iedere keer :/.

Thorazer

Legacy Member
Sportinggboy zei:
Dat wou ik nu ook zeggen. Met onze competitieformule stellen de wedstrijden tegen de kleine ploegen amper iets voor. Gewoon zorgen dat je bij de eerste 6 eindigen. Dan is het enkel in rechtstreekse duels :)

Voor de volgende speeldag begint moeten we er eerst voor zorgen dat we met 3 ploegen groepswinnaar worden in de EL, zou voor een mooie boost kunnen zorgen voor het Belgisch Voetbal !

Volledig mee akkoord.

Allemaal leuk maar de gewone competitie stelt weinig of niks meer voor , gewoon zorgen dat je top 6 haalt met zo weinig mogelijk punten achterstand.
Dan is de ploeg in de grootste vorm kampioen :)

Zie maar naar Standard vorig jaar hadden ze iets minder achterstand gehad waren die los kampioen geworden.

NotoriousP

Legacy Member
Ja want we gaan elk jaar een Standard scenario krijgen jongens. ;)

Genk zal wel content zijn met hun voorsprong op Standard die ze behaald hebben in de reguliere competitie...

Rogue zei:
't Liep al iets beter met Vazquez achter de spits. Er zaten wel opnieuw veel dode momenten in de wedstrijd. En Daum moet ze echt eens leren counteren. Zo traag iedere keer :/.

Dat ligt niet aan Daum hoor, dit was bij Koster ook zo.

kingjulie

Legacy Member
de matchen tegen kleine ploegen tellen voor 50% mee, dat is niet niets. en zelfs dat is kort door de bocht.

J.Brown

Legacy Member
gewoon maken dat je bij de eerste 6 zit en geen al te grote achterstand hebt opgelopen. Tbegint allemaal pas in de POs, daar is alles mogelijk.

Jecht

Legacy Member
Komaan. Door dit systeem kunt ge zelfs Genk nog niet afschrijven voor de titel.

Die puntenhalvering slaat gewoon nergens op. Natuurlijk gaan we niet elk jaar een Standard scenario krijgen. Normaal had er trouwens nooit een Standard-scenario geweest, want Genk had ze in Luik al kunnen en moeten uittellen.

Maar ooit gaat het wel gebeuren dat een ploeg puur door die halvering van pakweg 4 of 5 naar 1 kan gaan in de PO's. Dat is gewoon belachelijk.

NemesisBE

Legacy Member
Er zat toch al wat meer aanvallend voetbal in Club vandaag.
Nu nog die voorzetten in de 16 goed krijgen, en tzal wel loslopen.
Daum is duidelijk (traag) aan't bouwen, maar als je de resultaten bekijkt, mag hij zo nog even doordoen.
4x de 0 houden in België is ook niet slecht!
+ de spitsen scoren !! (wat toch een commentaar was van menig supporter)

Morrissey

Legacy Member
J.Brown zei:
gewoon maken dat je bij de eerste 6 zit en geen al te grote achterstand hebt opgelopen. Tbegint allemaal pas in de POs, daar is alles mogelijk.

Maar opnieuw 26/30 (of hoeveel was het?) halen zie ik gewoon geen enkele ploeg doen. Standard was toen bijzonder sterk, maar had ook gewoon een bak meeval. Dat we elk jaar zo'n scenario gaan krijgen, is gewoon onmogelijk. Elk punt dat je met voorsprong die PO's kan starten, is van goudwaarde. Elke week een topper, elke week kan je punten winnen/verliezen. Met een 4 of 5 punten achterstand, kan je je als ploeg gewoon geen enkele misstap gunnen.

J.Brown

Legacy Member
ik denk 28/30, gelijk op Brugge en gelijk op Genk. Correct me if I'm wrong. Hangt af in welke vorm je zit. Standard kwam net op kruissnelheid net voor de POs. Zonder Bart Goor hadden we zelfs niet in PO1 gezeten, het hangt van details af. Herhalen zal moeilijk zijn idd. Maar hopelijk starten we niet met dezelfde achterstand als vorig seizoen.

De aanloop naar PO is niet bijzonder belangrijk imo. Zien dat je bij de top6 zit en in vorm zijt en geen blessures hebt.

Morrissey

Legacy Member
J.Brown zei:
ik denk 28/30, gelijk op Brugge en gelijk op Genk. Correct me if I'm wrong. Hangt af in welke vorm je zit. Standard kwam net op kruissnelheid net voor de POs. Herhalen zal moeilijk zijn. Maar hopelijk starten we niet met dezelfde achterstand als vorig seizoen.

De aanloop naar PO is niet bijzonder belangrijk imo. Zien dat je bij de top6 zit en in vorm zijt en geen blessures hebt.

Ik wist niet dat gelijk spelen plots 2 punten opleverde? :unsure:

Maar inderdaad, als ploeg moet je er eigenlijk maar staan als het écht moet, en dat is bij de PO's. Jammer eigenlijk dat die eerste 30 matchen op het einde van de rit helemaal geen fuck voorstellen.

Link_006_

Legacy Member
Na lange tijd nog eens gaan zien in het JB. De eerste helft was echt zwak, voorzetten lukten totaal niet en voor 1 of andere reden probeerden ze het ook niet al voetballend, buiten die mooie afgekeurde goal. De 2e helft was beter, wel jammer dat ze toen van ons weg voetbalden. STVV gaf wel een zeer zwakke indruk buiten de laatste minuten. Al bij al een zeer goede zaak gedaan, maar zoals gezegd, die PO's zijn zoveel belangrijker. Hopelijk lukken die beter dan vorige jaren.
Nu heb ik toch wel wat schrik voor Braga, die gaan groepwinnaar willen zijn zeker? :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan