Sportinggboy zei:
Met een thuismatch tegen de laatste terwijl de andere concurrenten voor een lastige uitmatch stonden ... Zoveel pijn zal dat niet doen zeker. Anderlecht en Standard zag ik zoals verwacht dit weekend punten morsen. Gent had ik wel verwacht te zien winnen tegen Beerschot.
Ik denk dat de PO worden aangevangen zonder echt veel punten verschil bovenaan. Elk weekend zal er wel eens een ploeg winnaar zijn, maar ik verwacht dat alles tegen de PO vrij dicht bij elkaar gaat staan. Wie dan in de PO een match of 7 kan winnen zal wel kampioen worden.
Nog 2 matchen en dan is het winterstop. Benieuwd wat de transferperiode gaat opleveren, ik verwacht precies redelijk wat beweging van Standard - Brugge en RSCA
Das een beetje belachelijk om dat als smoesjes boven te halen, thuis tegen OHL heeft Anderlecht ook gefaald. Daar moet het wel duidelijk geweest zijn hoe defensieve staartploegen het leven van een ploeg die MOET winnen zuur kan maken. En Mechelen is geen toppertje, zeker dit seizoen niet. Club heeft al zn laatste uitmatchen gewonnen en is aan een feilloos parcours bezig. Inclusief de lastige uitmatchen winnen. Cercle werd ook geklopt, niet onbelangrijk. Van elke (kut)ploeg in België spreken ze van een sterke of moeilijke thuisreputatie. :') "Op Staayen spookt het", "Daknam is een fort", "Het kiel is een oninneembare vesting", blablablabla. Een uitwedstrijd is moeilijk ja, maar de top 3 moet die drang naar voren bovenhalen, overal domineren en winnen. Bij de middenmoters iets makkelijker mss nog dan bij de staartploegen, minder kans op ingegraven bunkers.
Zeker deze week viel het mee met het spelpeil van Brugge. Het was wat aanvallender en vloeiender, beetje meer lef. Vooral een groei aan vertrouwen is belangrijk. Er is nog wel meer drang naar voren nodig.