Archief - Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bluecadet3

Legacy Member
Mja er is geen echte favoriet, dan maar naar gewoon naar de klasse kijken en wie hem verdient.

Voor mij dan Courtois, nu hij hem nog kan krijgen.

J.Brown

Legacy Member
Standard - Dortmund
0-0 na 20min

Standard: Moris, Ciman, Felipe, Kanu, Pocognoli, Goreux, Vainqueur, Buyens, Bia, Berrier, Batshuayi
Dortmund: Weidenfeller, Owomoyela, Subotic, Hummels, Lowe, Kuba, Leitner, Da Silva, Zidan, Perisic, Barrios

Jecht

Legacy Member
Thijs gouden schoen? Hij heeft zeker goe geshot maar als hij al kandidaat is, dan moeten we bv. een Tözser ook al als kandidaat beschouwen he. En een paar verdedigers van topclubs die ook nergens genoemd worden. Nee dus.

En ik vind het zonde voor Biglia dat hij hem waarschijnlijk nooit gaat winnen, uiteindelijk gewoon omdat hij geen Belg is.

Humfrie

Legacy Member
Courtois zou de gouden schoen moeten krijgen. Zonder die kerel was het vorig seizoen allemaal niet waargeweest. Die jongen haalde de punten bijna in zijn eentje binnen :)

Jepjep

Legacy Member
Humfrie zei:
Courtois zou de gouden schoen moeten krijgen. Zonder die kerel was het vorig seizoen allemaal niet waargeweest. Die jongen haalde de punten bijna in zijn eentje binnen :)

Niet overdrijven. Vossen/barda/ogunimi hebben met hun goals ook groot aandeel in de titel.

exo

Legacy Member
Dat is waar maar toch kan ik hem wel volgen. Zonder Courtois was Standard volgens mij kampioen geweest, wat voor saves die toen uit z’n mouw schudde, om maar te denken aan de kopbal van Van Damme en de rebound die daarop volgde, als ik me niet vergis.
Maar uiteraard hebben de spitsen ook hun aandeel gehad, gans de ploeg uiteraard, het blijft een ploegsport.

J.Brown

Legacy Member
jeperdejep zei:
Niet overdrijven. Vossen/barda/ogunimi hebben met hun goals ook groot aandeel in de titel.

Courtois zijn saves niet gezien tijdens de titelmatch?

Ik heb er nog steeds nachtmerries van.

J.Brown

Legacy Member
0-3 Dortmund

klasse apart die mannen. Gelukkig is het maar een oefenmatch.
Hopelijk snel nieuwe spelers, want zonder Tchité en Cyriac lukt het niet vooraan.

Morrissey

Legacy Member
J.Brown zei:
Courtois zijn saves niet gezien tijdens de titelmatch?

Ik heb er nog steeds nachtmerries van.

En als Genk niet scoort zijn ze ook geen kampioen. Courtois had een belangrijk aandeel in de titel, maar als Vossen ze daar niet met z'n ogen dicht binnenlegde was het ook geen waar hoor.

Al was Courtois misschien wel de meest opvallende figuur met zijn prestaties. Die redding op het schot van Nong :crazy:, en die dubbele redding op de corner daarna, was wel gek: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.1025250#

starspike

Legacy Member
J.Brown zei:
Courtois zijn saves niet gezien tijdens de titelmatch?

Ik heb er nog steeds nachtmerries van.

Ik ben 100% akkoord. Maar aan de andere kant winnen wij IN Standard als Courtois die fout niet maakt waar de penalty op volgt. En dan gok ik dat die enorme remonte van Standard toch van een ander niveau was. Maar dat verandert niets aan dat als één speler ons de titel geschonken heeft, dat dat Courtois was.

J.Brown

Legacy Member
Natuurlijk ben ik niet verrast. Had een zwaardere score verwacht dan 0-3 toen ik onze opstelling zag. Iedereen heeft speelminuten gehad en er zijn geen extra blessures bij, dat is het belangrijkste.

Morrissey

Legacy Member
Amai, Renato Neto (Ex-cercle) direct in de basis in de topper Sporting - FC Porto, en zeer aardig begonnen.

NemesisBE

Legacy Member
Morrissey zei:
En als Genk niet scoort zijn ze ook geen kampioen. Courtois had een belangrijk aandeel in de titel, maar als Vossen ze daar niet met z'n ogen dicht binnenlegde was het ook geen waar hoor.

Al was Courtois misschien wel de meest opvallende figuur met zijn prestaties. Die redding op het schot van Nong :crazy:, en die dubbele redding op de corner daarna, was wel gek: sporza: Racing Genk verovert zijn derde landstitel

Vossen legde ze vooral voor Nieuwjaar met de ogen binnen. In 2011 was het povertjes in het seizoen 2010-2011. Kdenk dat hij er in 2010 16 heeft binnengelegd en na de winterstop nog 4.

Klopgeest

Legacy Member
Die dubbele redding op het einde vond ik nu niet zo speciaal, wel het moment waarop het gebeurde (laatste momenten van de beslissende wedstrijd) heeft zijn waarde toen met zeker 3/4 miljoen doen stijgen.

Beste speler moet sowieso op basis van 2 seizoenshelften zijn en als je weggaat vind ik niet dat je recht hebt op dat beeldje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan