Archief - Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pina

Legacy Member
voor de duidelijkheid: het is een overtreding want hij raakt geen bal, maar er moet van een mug geen olifant gemaakt worden :crazy:

Proim

Legacy Member
Bart Religion zei:
Penalty was wel schwalbe.
Er is contact waar Gillet gebruik van maakt, zonder contact ging de actie gewoon verder gaan en ging hij zich niet laten vallen hebben, moest hij zich wel laten vallen zonder contact dan is het schwalbe ja. Penalty is licht maar kan gegeven worden.

NotoriousP

Legacy Member
Het is een contact sport... het contact moet voldoende zijn om iemand neer te halen of het is een schwalbe. Nu kan je hier zeer gemakkelijk vallen maar van dit contact valt een 8jarige nog niet. Dit is een schwalbe en elke Anderlecht fan die gisteren kritiek gaf op de penalty die niet gefloten werd voor ZW tegen Club mag nu ook gerust eens eerlijk toegeven...

pina

Legacy Member
ach, 1-1 is een billijke score. Denk zelfs dat bergen iets meer aanspraak kon maken op de overwinning.

Baats

Legacy Member
Samenvatting van de voorgaande pagina's zeker?

tumblr_ltnpffMoMt1qa8sit.gif

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Dat die penalty een overduidelijke schwalbe was en die fout van Mbokani donkergeel was moet elke RSCA-supporter wel kunnen toegeven denk ik... Zelfs al was het de intentie om de bal te spelen, hij komt veel te laat

ng

Legacy Member
NotoriousP zei:
Het is een contact sport... het contact moet voldoende zijn om iemand neer te halen of het is een schwalbe. Nu kan je hier zeer gemakkelijk vallen maar van dit contact valt een 8jarige nog niet. Dit is een schwalbe en elke Anderlecht fan die gisteren kritiek gaf op de penalty die niet gefloten werd voor ZW tegen Club mag nu ook gerust eens eerlijk toegeven...

Ja, er is minimaal contact. Dat het te licht is voor penalty is wel een feit.

Thorazer

Legacy Member
Achja RSCA staat toch weer mooi eerste al stelt de competitie niet veel voor tot de play-offs.
En dit na toch zeer zware maanden met Europees voetbal en zonder Biglia dus voor ons kan het nog enkel beter gaan na de winterstop :p

R0bbeW

Legacy Member
De gif die hier staat over de fout van Mbokani is wel versnelt. Op normale snelheid zie je weldegelijk dat hij zijn trap al inzet als de bal nog niet weg is.

StickyPummel

Legacy Member
R0bbeW zei:
De gif die hier staat over de fout van Mbokani is wel versnelt. Op normale snelheid zie je weldegelijk dat hij zijn trap al inzet als de bal nog niet weg is.

Die gif is niet versneld, eerder vertraagd.

Penalty was licht. Sommige geven hem, sommigen niet. Nzolo heeft gisteren 2 (of 3) ergere gevallen niet gefloten, die fout op Vadis tegen Braga was even licht (as in bij miniem contact gaan liggen). Gillet ging wel niet richting doel maar bon, gewoon slim gespeeld imo.

thijse

Legacy Member
R0bbeW zei:
De gif die hier staat over de fout van Mbokani is wel versnelt. Op normale snelheid zie je weldegelijk dat hij zijn trap al inzet als de bal nog niet weg is.

Het is toch niet omdat je een tackle inzet op voorhand richting bal, dat het daarom geen fout is als je hem uiteindelijk mist? Plus hij trapt boven kniehoogte. Ik snap niet waarom hierover discussie is, gewoon zuiver rood. 1 of 2 weken.

Weebl

Legacy Member
Penalty was licht, voor mij hoefde hij niet.
En Mbokani gaat volgens mij echt wel zwaar in de fout. De bal raakt de grond en dan pas zwaait hij zijn been helemaal omhoog. Rood kon hier zeker gegeven worden.
Goed voor de competitie dat Anderlecht punten laat liggen.

Essit

Legacy Member
Amai, het was voor sommige teams echt wel tijd voor de winterstop... Niet veel mooi voetbal gezien afgelopen dagen.

En van die play-offs nog maar te zwijgen. Wauw de andere ploegen komen wat terug op Anderlecht. So what, in de play-offs kan zelfs de nummer 6 nog kampioen spelen. Het haalt de spanning wel echt uit de reguliere competitie. We weten allemaal toch al dat 3 a 4 ploegen ZEKER die play-offs gaan spelen. Saai Belgisch voetbal toch.

Het is eigenlijk simpel, wie opt einde van het seizoen in de beste vorm zit , speelt kampioen....

The Black Mamba

Legacy Member
Triestig. Ik heb dit weekend Gent , Brugge , Standard en Anderlecht aan het werk gezien en enkel Gent was nog wat plezant om naar te kijken.

Jammer dat Anderlecht niet verloren heeft want dat verdienden ze. Het was overduidelijk dat ze deze wedstrijd niet wouden spelen. Jacobs was al op voorhand aan het zagen over het kerstvoetbal dus logisch dat de spelers dan ook niet te veel moeite doen tijdens de wedstrijd. Belachelijke kutmentaliteit.

Ik mis trouwens ook een echte goede verdediger bij Anderlecht en dan denk ik aan een speler zoals Tihinen , Kompany of Pareja. Die waren toch nog een serieuze klasse sterker als Juhasz. Juhasz laat trouwens Kouyate voortdurend in de steek terwijl hij hem net beter zou moeten maken.

Vedeco

Legacy Member
Zie net die trap van Mbokani. Niet normaal toch hoor. Het is waarschijnlijk niet met opzet maar een slimme move is het allesbehalve. En ja Gillet, was duidelijk een schwalbe van de zuiverste soort. Maar ja, uiteindelijk was 1-1 de enige correcte uitslag na zo een droge wedstrijd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan